צ'אווס הזים שמועות על מותו: "אשוב עוד יומיים"

אחרי 9 ימים בהם לא נשמע קולו של הנשיא הפטפטן וחולה הסרטן, גברה חרושת השמועות. הלילה הפיץ תמונות חדשות מבית ההבראה בהוואנה, התקשר לתוכנית הבוקר והרגיע את המודאגים

רויטרס
רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

לכתבה המלאה

אל תספידו אותו כל כך מהר: אחרי תשעה ימים תמימים בהם קולו לא נשמע - פרק זמן ארוך במיוחד ביחס לאיש, שהתחיל לעורר חרושת שמועות זדונית - הזים הלילה (שלישי) נשיא ונצואלה חולה הסרטן, הוגו צ'אווס, את השמועות על מותו, כשהתקשר לתוכנית טלוויזיה במדינה והבהיר בשידור חי: תיכף אשוב.

"בעזרת האל, אני אמור לחזור לקראקס ב-26 באפריל", אמר צ'אווס. "האישור שניתן לי בידי הפרלמנט לא הציב שום הגבלה, אבל אני אשתדל להיות שם מוקדם ככל האפשר, כך שאגיע ב-26 באפריל". עם זאת, לדבריו, הוא טרם החלים: "אחר כך יהיה עוד סבב של הקרנות, הטיפול חייב להימשך, כמו גם בדיקות נוספות".

צ'אווס והסרטן - כותרות קודמות:
אחרי הניתוח האחרון: ”אני מתאושש כמו קונדור”
מה הניתוח של צ'אווס יעשה למערכת הבחירות?
עיתון ספרדי: צ'אווס עוד חולה, נותרו לו חודשים
צ'אווס: נחשפה מזימה לרצוח את המתמודד נגדי

הוא אפילו מוצא זמן להתאמן בחצר בית ההבראה במשחק ה"בולאס קריאולאס" - מעין וריאציה ונצואליאנית למשחק הפטאנק הצרפתי (צילום: רויטרס)

הנשיא בן ה-57 יצא לקובה לפני עשרה ימים לסבב טיפולים נוסף במחלת הסרטן ממנה הוא סובל, ומאז תקשר עם אזרחיו רק פעם אחת בהודעה קצרה שפירסם בטוויטר, בה כתב כי הוא "מצדיע להתקדמות המהפכה". צ'אווס לא תועד בשום צורה במהלך שהותו האחרונה בקובה, וכך גברו עוד יותר את החששות לגבי מצב בריאותו.

בראיון הטלפוני מבית החולים בהוואנה, סיפר צ'אווס כי השמועות על מותו נפוצו עד כדי כך, שאפילו אמו כבר החלה לדאוג. לדבריו, רק לאחר ששוחח עמה והרגיע אותה, התקשר גם לתחנת הטלוויזיה וסיפק הוכחה ניצחת בקולו.

השתיקה הלא-אופיינית של הנשיא הססגוני מגיעה פחות מחצי שנה לפני הבחירות לנשיאות ונצואלה, שצפויות להיערך ב-7 באוקטובר, ובהן יתמודד צ'אווס נגד מנהיג האופוזיציה הצעיר והנמרץ, אנריקה קפרילס. יו"ר הפרלמנט ואחד מבעלי בריתו של צ'אווס, דיוסדאדו קאביו, מיהר להאשים את האופוזיציה בהפצת השמועות: "הסיבה האמיתית לגל השמועות נובעת מהייאוש של האופוזיציה, אין שום דבר אחר. אמרנו זאת גם בפעם הקודמת, התקווה היחידה שלהם לגבי הבחירות תלויה בבריאותו של הנשיא צ'אוס, והייאוש שהם מפגינים נובע מהסקרים".

walla_ssr_page_has_been_loaded_successfullywalla_ssr_page_has_been_loaded_successfully