צברית בקוריאה - הגל הקוריאני כובש את העולם

הכותבת: צברית עזרא, מטעם: האקדמיה לאסיה Asia Knowledge

ויוה

21 במרץ, 2012

הוזמנתי להשתתף בכנס הראשון בקוריאה בנושא "הגל הקוריאני" (HALLYU) אשר מתקיים בסוף אפריל בעיר DEAJEON. נושא ההרצאה שלי הוא: "My experience in Hallyu Production". בנוסף אני אספר על התעוררות הגל הקוריאני בישראל.

הגל הקוריאני החל את דרכו בתחילת שנות ה-2000 ועד מהרה פרץ לתודעת הציבור העולמית. הוא זכה להצלחה אדירה ביפן, סין, ארצות הברית וגם ישראל (אפילו כשטיילתי בתאילנד שמעתי KPOP בכל חנות, בפאבים ואפילו במעליות שבמלון). בדומה לאפקט הדומינו, הגל הקוריאני התחיל בדרמה קוריאנית שהופצה לראשונה ביפן, והמשיך בהפצת מוצרים נלווים של סרטים ופסקולים מצליחים שהניבו פרי בכל העולם. כמו כן, מוסיקת ה-KPOP התפשטה בכל העולם כמו אש בשדה קוצים.

להקות כמו Wonder Girls, KARA, 2NE1, Girls' Generation, Big Bang ו-MISS A מצליחות בכל העולם, והכרטיסים למופעים נמכרים מראש לקהל שלאו דווקא דובר קוריאנית. חלק גדול מהלהקות משתמשות במוטיבים מערביים עם קריצה קוריאנית, ואף עובדות עם חברות הפקה מערביות. לא מזמן, להקת Girls' Generation הוזמנה לשיר אצל דייוויד לטרמן. הלהקה הקוריאנית Big Bang זכתה בפרס בטקס פרסי ה-MTV. באירופה ובארצות הברית נערכים הופעות הומות אדם של אמנים קוריאנים.

הגל הקוריאני הכה גם במחוזותינו. ערוצי ויוה הביאו אלינו את הסדרות המוצלחות: "אייריס", "סאם-סון המתוקה" ו"צייד עירוני" (רשימה חלקית), והיד עוד נטויה. הסדרות המצויינות וה"קצרות", ביחד עם הביקוש והתודעה הגוברים, הביאו את הערוץ לפתיחת הפורום שמתעסק אך ורק בסדרות הקוריאניות וכן לפרסום בלוג זה. בנוסף, קיימים אתרים ופורומים ישראלים רבים שעוסקים באיסוף חומר ותרגום הסדרות הקוריאניות (באופן לא חוקי). כל זאת ועוד הגיע לתודעתו של שגריר קוריאה בישראל והוא התייחס לנושא באהדה, שמחה והתפעלות, אפילו באירוע הראשון לרגל חגיגות היובל לכינון היחסים הדיפלומטיים בין קוריאה וישראל.

ואיך אני הגעתי לנושא הזה ומה החוויה שלי? אתם וודאי שואלים. על זה אספר בהרחבה בשבוע הבא. רמז: גם אני פגשתי ועבדתי עם פה יונג-ג'ון (Bae Yong-joon) ורבים אחרים.

walla_ssr_page_has_been_loaded_successfullywalla_ssr_page_has_been_loaded_successfully