בלוג ויוה - יוני 2020

  • בלוג
ויוה

פוסט מאת אביאל טובאלי על הסדרה "גן עדן אחר"

היי חברים,
אנו שמחים להציג לפניכם את הפוסט המרתק של אביאל, גולש נאמן של ויוה, שכתב את פרשנותו על הסדרה המדהימה "גן עדן אחר". הפוסט נכתב ככתבו וכלשונו:


כשמתחילה טלנובלה חדשה, תמיד מצפים לאהבה הגדולה שתסחף אותנו היישר למעמקי הזוג האוהב, אנחנו כצופים, מתרגשים בכל הפרקים ומקווים לסוף הטוב, זה לפחות הנורמה. עם השנים, הציפייה מהזוג האוהב, קיבלה תפנית לנושאים אחרים: לנושא חברתי כזה או אחר שהסדרה מציגה (כמו למשל "הכוח לאהוב") או למאבק של אישה (במקרה של "השיבה הביתה", "הלוחמת", "אישה" ו"גן עדן אחר".)
בטלנובלה "גן עדן אחר" יש נושאים חברתיים שרלוונטים גם לימינו שאגע בהם:

1. אלימות נגד נשים: זה העלילה המרכזית יחד עם הנושא (כמו בסדרה "פטמגול") קלרה התחתנה עם גאל, תמימה שרק רצתה את הנסיך המושלם, עד שבליל הכלולות, היא קיבלה את המכה שבעלה למעשה גבר אלים, הנושא מוצג בצורה מעולה, כתוב היטב. שמציגים את המצב שהאישה נותנת לבעל שלה עוד ועוד הזדמנות, וכל פעם מחדש חווה את אותו סיוט נוראי. ובהמשך, הנושא הוצג על ידי אאורה, בת זוגו של גאל.

2. גזענות: עם המצב שנוצר בארה"ב, והיה בישראל, והוא בכל העולם זה נושא הגזענות, נגד אתיופים, נגד אפרו-אמריקאים, נגד אפרו-ברזילאים וכו וכו. הנושא מוצג על ידי הדמות רקל, מאישה פשוטה מכפר בברזיל, הצליחה להיות שופטת בפאלמס, למרות שזילזלו בה, גינו אותה, וזה בגלל שיש לה צבע עור שונה. הנושא מוצג בצורה מדהימה. עד כדי-כך לאחר סיום הטלנובלה, ילדה מברזיל סיפרה שסוף סוף מציגים דמות בפריים טיים אפרו-ברזילאית בתפקיד שופטת, שזה פרצת דרך שנותנת השראה וכוח רצון להמון אפרו-ברזילאים.

3. פדופיליה: הנושא מוצג על ידי הדמות לאורה, שמגיל קטן היא לא אוהבת את אביה החורג, למרות שאמה מסבירה לה שבזכותו יצאו מהקשיים וכו' וכו', בשלב הראשוני של הטלנובלה לא פירטו לעומק, עד לשלב השני, שהציגו את לאורה כבחורה ביישנית ומופנמת, יחסי עם אביה לא טובים, אבל היא מכבדת אותו. היא מכירה בחור, שאמה דוחפת אותה להתחתן איתו, לאורה כמובן מתאהבת בו. אבל היא נתקלת בים קשיים, עד שמתברר לאט לאט על המצב שבו אביה החורג הטריד אותה מינית כשהייתה קטנה.

4. גמדות: הנושא מוצג על ידי אסטלה, שלמעשה, היא הבת של סופיה, שדחתה אותה וגרמה לה ללמוד בחו"ל שנים רבות בגלל שהיא מתביישת שיש לה בת גמדה, למעשה, זה הפעם הראשונה שטלנובלה מציגה את הנושא הזה, וזה נושא חשוב מאוד, העולם מלא בהפליות, ונושא שכזה שמוצג, ועוד בפריים טיים של גלובו שיותר מ-30 מיליון צופים מדי ערב, זה כן יכול לשנות את המצב החברתי המסובך שקיים, ליותר פשוט.

5. הומוסקסואליות/הומופוביה: הנושא מוצג על ידי סמואל, סידו וניקולאו, מכל מי שציינתי, ניקולאו הוא הכי שלם עם מי שהוא, הוא למעשה עובד בסלון יופי, מוחצן מאוד, ופה זה היופי, גם הומו-נשי מוחצן, יכול להצליח מאוד, גם עם זה בחברה שמרנית כמו הברזילאית. סמואל, למעשה מסתיר את זהותו בגלל אמו, הוא לא רוצה לגרום לה צער, ומוכן להתחתן עם אישה העיקר שהיא תהיה מאושרת, עד שזהותו המינית נחשפת, והדברים התגלגלו לתפנית מאוד לא צפויה, שאמו מקבלת אותו, והיא תמיד ידעה, פשוט העדיפה להכחיש. וסידו הכיר את סמואל בהשקת הספר שלו, וסמואל התחיל עם סידו, ומשם הדברים התגלגלו. אומנם הוא היה מאורס בהתחלה לאירני, אבל כשסמואל הצהיר בפניו שהוא רוצה אותו, סידו החליט להיפרד מארוסתו ולחיות עם סמואל.
הנושא הנ"ל מוצג כבר שנים, ברוב הטלנובלות, ולמעשה, מנושא טאבו, לאט לאט הוא כבר נהיה הנורמה החברתית החדשה.

6. מאצ'ואיזם/אלכוהול/פסיכופתיה: למעשה גאל, משלב את שלושת הנושאים בדמות אחת, ולדעתי, הוא הדמות והשחקן שהכי משכנעים אותי בטלנובלה, למה? התפקיד שהוא קיבל לשחק השחקן, סרז'יו ג'יזה, היא דמות לא רעה, מלאת תסביכים, שמוצג בצורה משובחת, בהתחלה, הוצג בצורה אובססיבית, שהוא לא רוצה שקלרה תדבר עם אף גבר מלבדו, אסר עליה להיות עם פלאפון נייד, היה חשדן לגבי כל פעולה של קלרה. ובעיקר שלט עליה בצורה מופגמת. ופה מוצג הנושא של המאצ'ואיזם. אחרי הכל, הוא סוג של קרבן בגלל אמו שעודדה אותו לשתות

והסיתה אותו נגד קלרה כל פעם שרק רצתה, על ידי פגיעה באגו שלו. ופה מוצג הנושא של האלכוהוליזם. בפרקים האחרונים, הוא כנראה מבין שיש בעיה עמוקה לאיך זה שהוא גבר נעים הליכות מצד אחד, מצד שני בהתהפכות של 180 מעלות, הוא מהפך לאלים מאוד כלפי הסובבים שלו. ופה מוצג הנושא של הפסיכופתיה. לכן מבחינתי, הוא השחקן, עם האתגר של להיות בנעליי הדמות בין המאתגרות ביותר. ולא לחינם, אין פלא שהוא זכה גם בפרס השחקן הטוב ביותר.

גבריאל סוטו חוזר לערוץ ויוה עם טלנובלה חדשה!

אהלן חברים!

קיבלנו מכם המון בקשות על הסדרה הזאת, והנה היא עושה את דרכה אלינו!
"פתאום אבא" (Soltero con Hijas) בכיכובם של גבריאל סוטו ("באה מאהבה") וונסה גוסמן
היא טלנובלה מקסיקנית מקסימה שזכתה בפרס אופרת הסבון הטובה ביותר של טלויסה בטקס "TV Addict Golden Awards 2019".

קצת על העלילה -
ניקו הוא רווק מושבע, שלא מאמין באהבה ונישואים. ויקטוריה שכנתו היא ההיפך הגמור - היא רוצה להקים משפחה, אבל היא אינה יכולה להביא ילדים לעולם. הדבר גורם לה צער רב, שמתעצם, כשבעלה לעתיד מבטל את חתונתם יום לפני האירוע.
ניקו קשור מאוד לאחותו כריסטינה ולשלושת בנותיה. הוא אוהב את אחייניותיו אבל לא ממש רוצה ילדים משלו. חייו מקבלים תפנית דרמטית, כאשר אחותו ובעלה נהרגים בתאונת דרכים ומשאירים את הבנות יתומות. ניקו, כבן משפחתן היחיד, נאלץ לקחת עליהן אחריות ולטפל בהן. אין לו מושג קלוש כיצד לעשות זאת וויקטוריה מחליטה לעזור לו. החיים יחד לא יהיו קלים, אבל הם ילמדו את ניקו על ערכן של משפחה ואהבה.

החל מ-22.7.20
ראשון-חמישי ב-19:05. ש.ח. - 07:05, 13:05
פרקי השבוע ברצף - שישי ב-18:10. ערוץ ויוה.


87 פרקים, מקסיקו, 2019

walla_ssr_page_has_been_loaded_successfullywalla_ssr_page_has_been_loaded_successfully