בלוג ויוה - יוני 2018

  • בלוג
ויוה

25 ביוני, 2018

היי חברים,
אנחנו שמחים לספר לכם קצת על הסדרה "אגרוף בלב" (Golpe Al Corazon) שתשודר בערוץ ויוה, החל מ-10.7, מיד לאחר ש"משפחתו של בעלי" תסתיים.
"אגרוף בלב" היא טלנובלה מרגשת, בכיכובם של סבסטיאן אסטבנז ("דרך לאהבה") ואלאונורה וקסלר ("האהבה שאחרי").

על העלילה -

רפאל פריאס הוא מתאגרף ידוע, שמתמודד בקרב על התואר העולמי. אבל הוא לא מצליח לסיים את הקרב, כיוון שהחדשות הנוראות מכל מגיעות לאזניו - אשתו פאולה נהרגה בתאונת דרכים בעודה נושאת את ילדם ברחמה. רפאל שבור הלב אינו יודע את נפשו מרוב כאב ולבקשת הרופא בבית החולים, הוא מסכים לתרום את קרניות עיניה של פאולה. האישה שזוכה בהן היא מרסלה, סטודנטית לרפואה שהותקפה באכזריות ברחוב ואיבדה כתוצאה מכך את מאור עיניה. בזכות תרומת הקרניות, מרסלה שבה לראות מבלי לדעת את זהות התורמת ומקורביה.

עשר שנים חולפות, ורפאל כבר נטש מזמן את עולם האגרוף והפך לאח. הוא מתחיל עבודה חדשה בבית חולים, ופוגש שם את מרסלה, שכיום היא רופאה. שניהם אינם יודעים שהקרניות שאפשרו למרסלה לשוב לראות הן אלה של אשתו המתה של רפאל. הם גם אינם מודעים לעובדה הקשה מכל - חוויאר, בעלה הרופא של מרסלה, הוא זה שגרם לתאונה בה מתה פאולה.

בין רפאל ומרסלה נוצר קשר מיוחד ואוהב, והם מנסים לעזור זה לזה לרפא את פצעי העבר. מה יקרה לסיפור אהבתם כשתתגלה כל האמת?

החל מ- 10.7.18, מדי ערב ב-22:30.

105 פרקים, ארגנטינה, 2017

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

לכתבה המלאה

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

"בחיים כמו בטלנובלות..." פוסט מאת מאוהבת סדרתית.

21 ביוני, 2018

"מה זאת אהבה בשבילך?" שאלה אחת המנחות במסגרת הרצאה על זוגיות שהייתי בה בשבוע שעבר.
השאלה הזאת מהדהדת לי בראש בזמן שיש סבב קבוצתי וכל אחד משתף מה זאת אהבה בשבילו.
חשבתי להגיד כמה דברים, כאלו שנשמעים יפה כשאומרים אותם בקבוצה, למשל שאהבה היא נאמנות, הקשבה והשתתפות, אבל בתוך תוכי היה עוד משהו, משהו אישי על איך תמיד ראיתי אהבה ואיך חוויתי אהבה, את זה העדפתי לשמור לעצמי.

כבר מילדות סיפורים קורעי לב על אהבה בלתי אפשרית כבשו אותי. שירי אהבה עצובים ורומנטיים על פרידות ואכזבות, אהבה ממבט ראשון וכל הדרמה הזאת, כן, הדרמה, לזה קראתי אהבה.
התחלתי להתמכר לטלנובלות, ראיתי איך איבו נלחם על מילי ב"בובה פראית" או איך ג'מיל נלחם על איפט עד כדי שיגעון וכך רציתי שילחמו עליי בחיים האמיתיים. ראיתי אהבה כמו שדה קרב עקוב מדם, הייתי ממש כז'אן דארק של האהבה. רציתי להראות לאהובי שהאהבה שלי חזקה מהכל, שלא אוותר עליו כנגד כל הסיכויים, וציפיתי לאותו דבר מהצד השני, וכשלא קיבלתי את זה (מה שקרה ברוב המקרים) הייתי נכנסת למרה שחורה ולדיכאון עמוק.

אם לומר את האמת, האהבה המטורפת של הטלנובלות מושכת את רובנו, ואם יש לזה תבלין של דרמה, מה טוב. ההתרגשות, הפרפרים, הציפייה והאדרנלין הם ממכרים כל כך, וכשאנו תחת השפעתם אנו נעשים עיוורים לראות את מי שבאמת עומד מולנו.
שלא תבינו לא נכון, אין לי ביקורת על התאהבות כזאת, אבל מה שכן, הייתי רוצה ללמוד לאהוב קצת אחרת.
הייתי רוצה ללמוד לאהוב בפשטות, בלי כל כך הרבה דרמה ודמעות
וקרבות של מלחמה, כי בסופו של דבר, אהבה אמיתית לא באמת זקוקה שיילחמו עליה או שלא יוותרו עליה, היא פשוט נוכחת, ככה בפשוט.
היום אני מרגישה שאני מתקרבת יותר ויותר לאהבה כזאת.
ואם אתם שואלים? אז כן, אני עדיין מאוד אוהבת טלנובלות ואני צופה בהם, אבל הפעם אני לומדת להשאיר אותן רק על המסך :-)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

מצעד הגאווה של הטלנובלות - פוסט מאת הגולשת רנת זיתונה.

7 ביוני, 2018

אהלן חברים,
מחר, יום שישי (8.6) יתקיימו בתל אביב חגיגות 20 שנה למצעד הגאווה. העיר כבר מקושטת בדגלים צבעוניים, המשאיות מחממות את המנועים לכבוד האירוע הכי גאה של השנה.
אנחנו גאים להקדיש את פוסט הזה של רנת זיתונה, למען השוויון, האהבה והאחדות.
הפוסט נכתב ככתבה וכלשונה:

בעבר נושא להט"ב היה טאבו בקרב כולם, אך למרות שנת 2018 במקומות מסוימים כמו רוסיה ובמדינות מוסלמיות מסוימות עדיין מתאכזרים לקהילה הגאה. בטלנובלות בשנים האחרונות אפילו מקסיקו החלו לעסוק בנושא זה מבלי לחשוש. בטלנובלות שתפסו תאוצה בנושא גייז רובן לא שודרו בארץ אך מה ששודר הם סדרות מברזיל וכעת גם 5 כוכבים. ב5 כוכבים יש לנו את חסמין, שהחלה להתאהב בדמות הראשית, פלורנסיה. תחילה פלורנסיה הייתה עם דני ואף עמדה להתחתן איתו אך לפתע התחילה לגלות רגשות כלפי חסמין.

בטלנובלות הברזילאיות יש בשפע דמויות מהקהילה הגאה מכל הסוגים. כיום יש אחת כזו ב"הכח לאהוב". לא אספלייר אך מדובר בדמות שעוברת תהליך גילוי עצמי.

הטלנובלה המקסיקנית הראשונה שהעזה להכניס סיפור גייז ללא צנזורה הייתה "נשות אפריסיו" שאחת הדמויות הייתה לסבית ובהמשך התברר שהיא מאוהבת בדמות הראשית ובסוף נשארו יחד אך זה לא היה עדיין בהפקת טלויסה שקידמה נושא זה. מדובר בהפקת ארגוס.

בטלויסה עד לא מזמן לא עסקה בגייז באופן משמעותי, מרובי היה את לורטו שהיה בתור עציץ וליצן בנוסף להיותו אוזן קשבת ושותפה לפשע של הראשית. פרט לאהבת נפש שהיה בו סיפור של גיי, אביו של הראשי אותו גילם חואן סולר.

הטלנובלה הראשונה שכללה זוג ראשי גיי לא שודרה אצלנו, מדובר Farsantes, טלנובלה ארגנטינאית שכיכבו חוליו צ'אבס ובנחמין ויקוניה.

הטלנובלה המקסיקנית מבית טלויסה שעשתה רעש סביב זה הראשונה היא Papa a toda madre. לראשונה הכניסו זוג גיי נשוי שנלחם כנגד דעות קדומות וחשוכות ושחולם להקים משפחה. לאורך כל הטלנובלה הזוג נלחם נגד שכן פרימיטיבי שהיה עוין כלפיהם ובמקביל נאבק על הרצון שלהם להקים משפחה. הזוג זכה לאהבת קהל עם הרבה כימיה. השחקנים שגילמו את הזוג הם ראול קורונדו (באה מאהבה) ואנדרס זונו(תשוקות, החיים כפולים של אסטלה קריז'ו). הסצנה הכי מדוברת ועשתה הרבה רעש היא הנשיקה בין הזוג שבפעם הראשונה הייתה ללא צנזורה לאחר שנים שטלויסה חששה לחשוף ולדבר על נושא זה. אך למרבה הצער לא כולם ראו זאת בעין יפה את הרעיון וקהילה הומופובית דרשה להוריד את הטלנובלה מהשידור בשל היותה משודרת בפריים טיים שמיועדת למשפחה אך לא עזר להם והטלנובלה שודרה כהלכה.

גם בטלנובלה Por amar sin ley שעוסקת בעריכת דין ומשפטים, הכניסו דמות בתפקיד אורח טרנסג'רית שרוצה להכיר את בנה אך אמו מתנגדת לכך בשל דעות קדומות ונערך משפט שבה מתעמתים הזוג הראשי של הטלנובלה כעורכי דין משני הצדדים, דויד זפדה ואנה ברנדה.

כמו כן מתוכנן לעלות טלנובלה ארגנטינאית בטלפה, 100 ימים כדי להתאהב, בה מככבים ננסי דופלא, לוסיאנו קסטרו, קרלה פטרסון וחואן מינוחין. בטלנובלה יהיה סיפור גיי של מורה שיהיה פרוד מאישתו שנה ויפתח רגשות כלפי גבר אחר. מי שיגלם אותו הוא מישל נוהר אותו ראינו כגודוי באהבה שאחרי, ודון חואן והגבר שדמותו של מישל נוהר יפתח רגשות כלפיו יגולם ע"י לודוביקו די סנטו.

כמו כן בטלנובלות הישראליות ניתן היה לראות נושאים כאלו כמו במשחק החיים בה דמותה של אפרת בומפילד התגלתה בהמשך ללסבית לאחר ששמה עין על אישה שהתחזתה לגבר מבלי לדעת שמדובר באישה.

גם ב"האלופה" ו,טלנובלה בע"מ, היה נושא זה, ב"האלופה" טראנסג'רית ובטלנובלה בע"מ גיי (אותו גילם רון שחר).

walla_ssr_page_has_been_loaded_successfullywalla_ssr_page_has_been_loaded_successfully