בלוג ויוה - ספטמבר

  • בלוג
ויוה

הדרמות הקוריאניות – פוסט מאת הגולשת קארין

29 בספטמבר, 2014

היי חברים.. אנחנו מקווים שהשנה החדשה התחילה עבור כולם באופן נפלא. היום בבלוג שלנו פינת גולשים חדשה. היה לנו כבר פוסט גולשים על המקסיקניות, הטורקיות, הברזילאיות והפעם הגיע תורן של הקוריאניות! הגולשת קארין מסבירה לנו למה היא אוהבת כל כך את הז'אנר המקסים הזה. הנה הפוסט שלה, אותו אנו מביאים לכם במלואו:

כששמעתי על כך שויוה נותנים לנו הזדמנות לכתוב בלוג חשבתי למה לא לדבר על הדרמות הקוריאניות ולשתף את כל אותם הגולשים שלא כל כך מודעים לעולם הדרמות הזה. רוב הצופים בויוה לא מבינים למה הדרמות האלו כל כך מושכות ומעניינות בעיני קהל שהולך ומתרחב, לכן ברצוני בפורום זה לשתף אתכם בנושא הדרמות הללו, להסביר לכם על העולם הזה ולגרום לכם להבין מה כל כך מיוחד בהן.

אז איך בנויה דרמה קוריאנית?
ברוב המקרים הדרמות הללו לא כוללות יותר מ-20 פרקים, מה שמבחינת הצופות/ים הרואים את הדרמות הקוריאניות זה טוב, בגלל שהעלילה של הדרמות לא מסובכת ואין קושי להבין את הסיפור. בנוסף העלילה לא נמשכת לזמן רב מידי.
כמובן שיש דרמות שיש להן יותר פרקים כמו: דרמות יומיות שכוללות 50-100 פרקים ודרמות היסטוריות. אם לסדרה יש רייטינג גבוה, המפיקים מוציאים פרק אחד או שניים שנקראים פרקי ספישל.

אופי הדרמה הקוריאנית:
הדרמות הקוריאניות מאוד מאופקות, יפות וגם מאוד צנועות, מה שהופך אותן למתאימות לכל הגילאים .במידה והסיפור צריך להתחיל מהעבר כשהקאסט (הרכב השחקנים) הוא צעיר אז זה יכול לקחת פרק אחד או אפילו עשרה פרקים (הכל תלוי באורך הדרמה). אך זה לא נמשך לאורך זמן .הדרמות עוסקות במגוון ז'אנרים: קומדיות רומנטיות , אימה, מלודרמות, על טבעי ואפילו היסטוריה. המבנה של מערכת היחסים בין הדמויות בדרמות לא מסובך. השחקנים הראשיים הם בדרך כלל בין 4-6 ולכן לא קשה לעקוב ולהבין את הסיפור (לפעמים יש דרמות יוצאות דופן).

מבנה דרמה לדוגמא:
לרוב מדובר בבחור ובחורה שמתאהבים, אך בגלל שתי הצלעות האחרות בסיפור הם לא יכולים להיות ביחד. באמצע הדרמה הראשיים הופכים לזוג, ולקראת סוף הדרמה המתח עולה ונראה שהכל אבוד. אך לבסוף זה נגמר טוב כשהם ביחד. כך זה ברב המקרים. אך במהלך צפייתי בדרמות קוריאניות כן נתקלתי בדרמות שסיפקו אכזבות קשות, סופים פתוחים/לא ברורים/מאכזבים (די דומה לפי דעתי לטלנובלות שבאות מארגנטינה רק עם פחות פרקים).

על דרמות בכללי:
כל דרמה מביאה איתה משב רוח אחר, סיפור אחר וסגנון שונה.
השחקנים שמלוהקים לדמויות מביאים את הדמות למיטב שלה תמיד ולפעמים קשה שלא להתאהב בהם .
יש גם כמובן שחקנים מוצלחים ומפורסמים כגון: יי מין הו (צייד עירוני ,בחורים רעים והיורשים( פק מין יונג (צייד עירוני), גונג היון ג'ין (פסטה), היון בין (גן סודי), קריסטל (היורשים), יי סונג גי וסונג ג'ון (האגדה של קאנג צ'י) ,פאק שי הו (בעושר ובעוני) ,יונה וג'אנג גון סוק (גשם של אהבה) , סונג סונג הון (כשגבר אוהב, הנסיכה שלי) ועוד הרבה.
בנוסף לשחקנים הרגילים ישנם זמרים בלהקות (k-pop) שמלוהקים לתפקידים בדרמות ובכך פותחים לעצמם פתח להצלחה הן בתחום המוזיקה והן בתחום המשחק. התוצאה היא שלרוב הליהוק שלהם מעלה את הרייטינג של הדרמה בכמה אחוזים.
אחת הדרמות שלקחה את הליהוק של האיידולים צעד אחד קדימה זו הסדרה "דרים היי - "DREAM HIGH שהקאסט שלה כלל איידולים מפורסמים במציאות. הסדרה הזו זכתה להצלחה רבה. שחקנית בשם סוזי ששיחקה בדרמה הזו והופיעה בפעם הראשונה על המסך פיתחה קריירה מצליחה של משחק. בגלל הצלחת הסדרה הייתה לה עונה נוספת עם קאסט של איידולים שונים .

קצת מהניסיון שלי:
אני טיפוס של סדרות קלילות, לרוב אני הולכת לכיוון הקומדיות הרומנטיות, אך לאחרונה התחלתי לצפות בדרמות היסטוריות שמציגות את העבר של קוריאה, מראות את התרבות שלה, את הבגדים המסורתיים, מלוכה, מאכלים ונימוסי שולחן (שלרוב תרצו שככה זה יהיה גם בישראל) וכמובן שיש גם פאשלות קטנות בדרמות שמצחיקות אותי ואני בטוחה שעוד כמה חוץ ממני.

לסיום אני באמת ממליצה לנסות ולהתחיל לצפות בדרמות הקוריאניות, להתחיל בקלילות ולאט לאט לראות לאיזה סגנון דרמות אתם יותר מתחברים. השפה בהתחלה עלולה להישמע מוזרה אבל כבר אחרי פרק אחד תתחילו לנסות ללמוד אותה בעצמכם. אני רוצה להודות ללולה על העזרה בשכתוב הפוסט ואשמח לשמוע את תגובותיכם ודעתכם על פוסט זה!

במידה וגם אתם רוצים להופיע בבלוג שלנו אתם מוזמנים לכתוב לנו פוסט בנושא שמעניין אתכם מתחום הטלנובלות ולשלוח אותו לכתובת המייל שלנו: vivasheli@walla.co.il.

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

לכתבה המלאה

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

השינויים בערוצים יוצאים לפועל!

21 בספטמבר, 2014

סיפרנו לכם כבר שזה הולך לקרות, אבל עכשיו אנחנו יכולים להודיע באופן רשמי שזה קרוב מתמיד! יום שלישי הקרוב ה-23.9 יהיה יום חג לא רק באתר, אלא גם בערוצים שלנו מכיוון שזה היום בו השינויים בערוצי ויוה יושלמו וההפרדה תתחיל!

עלייתה של הסדרה "קוזיי גוניי" מסמנת את השלמת ההפרדה בין ערוץ ויוה לערוץ ויוה פלוס! כפי שכבר סיפרנו לכם, ההחלטה להפריד בין הערוצים התקבלה כבר ממזמן ועכשיו המהפך יוצא לפועל סופית. החל מיום שלישי ערוץ ויוה יחזור לכור מחצבתו וישדר רק טלנובלות לטיניות בעוד שאחיו הצעיר, ויוה פלוס, יהיה ערוץ בינלאומי שיוקדש כולו לז'אנרים החדשים – דרמות טורקיות, סדרות קוריאניות ועוד.

אז בין אם אתם אוהבים את הסדרות המקסיקניות ובין אם אתם אוהדי הסדרות הטורקיות, אנו מקווים שלא תגבילו את עצמכם לערוץ אחד וכך תוכלו להינות מתוכן משובח בשני הערוצים!

ננצל את ההודעה כדי לאחל לכל גולשינו היקרים חג שמח! שתהיה לכולנו שנה מתוקה ומאושרת, מלאה בסדרות מוצלחות ומהנות 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

החגים מתחילים ואיתם שתי סדרות חדשות באתר!

18 בספטמבר, 2014

את הבשורה על עלייתה של הסדרה "קרדאיי" לאתר ב-23.9 הבאנו לכם כבר ממזמן, אבל עכשיו אנחנו שמחים לעדכן אתכם בסדרה נוספת שעולה לאתר באותו יום, ולא סתם סדרה אלא כזאת שתוכלו לראות באתר עוד לפני השידור הטלויזיוני! כן כן, קראתם נכון, לכבוד השנה החדשה הצלחנו לצ'פר אתכם בסדרה חדשה נוספת באתר והפעם מדובר בסדרה שסוחפת את כולנו בימים אלו בערוץ ויוה - "החיים שגנבו ממני".

הטלנובלה, שסיימה את שידורה במקסיקו בסוף חודש יולי האחרון, זכתה להצלחה רבה ואף הציתה שמועות רבות על רומן בין כוכביה סבסטיאן רולי ואנג'ליק בויר (שמועות שלא אושרו עד היום מצידם). בטקס פרסי הנוער של רשת הטלוויזיה האמריקאית Univision, שהתקיים בחודש יולי, אנג'ליק זכתה בפרס "הבחורה שגורמת לי לנדודי שינה" ובנוסף, שיר הנושא לסדרה, בביצועם של אנריקה איגלסיאס ומרקו אנטוניו סוליס, זכה בטקס בפרס הבלדה הטובה ביותר.

כפי שציינו, "החיים שגנבו ממני" תעלה לאתר גם היא ב-23.9 ותשודר באתר במתכונת pre-watch (הפרק באתר ישודר יום לפני שידורו בטלוויזיה). מכיוון שה-23.9 יוצא יום לפני ערב ראש השנה, אנו נפתח לכם באתר באותו יום 51 פרקים של הסדרה, כך שתקדימו את השידור בטלוויזיה בשלושה פרקים!!

ללא ספק מדובר בבשורה משמחת ביותר ועכשיו רק נשאר לחכות ליום שלישי הקרוב ולהתחיל במרתון הצפייה באתר.. אנחנו מתרגשים.. מה אתכם?

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

הגלאנים הקובניים כובשים את המסך הלטיני - פוסט מאת הגולשת אנט

קצת לפני שהשבוע נגמר, פינת גולשים חדשה בבלוג שלנו. הגולשת אנט החליטה להביא לנו סקירה קצרה על הגברים הקובניים האטרקטיביים שהיא, וגם אנחנו אוהבים לראות על המסך. הנה הפוסט של אנט, אותו אנחנו מביאים לכם במלואו:

אם שמתם לב, בשנים האחרונות ישנם הרבה גלאנים (גברים אטרקטיביים) ממוצא קובני בתפקידים ראשיים ומרכזיים בטלנובלות שאנחנו צופים בהם. הכי פופולארי והכי מפורסם הוא ללא ספק וויליאם לוי שנולד בקובה והיגר בגיל 14 לבד למיאמי, למד והתקדם בכוחות עצמו. הצ'אנס הרציני הראשון ניתן לו על ידי המפיקה המקסיקנית האגדתית קרלה אסטרדה שנתנה לו לשחק בתפקיד משנה משמעותי בסדרה "תשוקות" - passion משנת 2007, לצידם של פרננדו קולונגה, סוזנה גונזלס, חואן פררה וכוכבים רבים אחרים. השמועה טוענת בעקשנות שכמות מעריצותיו של לוי גנבה את תשומת הלב מפרננדו קולונגה הגדול.

לאחר "תשוקות", קרלה אסטרדה ליהקה את לוי לתפקיד הראשי בסידרה "כישוף", לצד ג'קי ברקמונטס ואחר כך לסדרה הקלאסית "אהבה מנצחת" לצד מאיטה פרוני שכבר כיכבה
בסדרה אחרת לצידו.

הסדרה גרפה המון מחמאות ללוי והביאה אותו כרגע לפרויקט האחרון שלו "בלב הסערה" שהסתיים לא מזמן על מסכינו. לוי שולט באנגלית וספרדית שווה בשווה ואפילו השתתף בארה"ב בתוכנית "רוקדים עם כוכבים" ב-2012 וזכה במקום השלישי. ללוי בגיל 34 כבר יש הרבה פרסים והוא הפנים הכי לוהטות בקרב הציבור הלטיני בארה"ב ובארצות דוברות ספרדית.

מלוי לגלאן ותיק אחר ואהוב, בעל כריזמה וקול עמוק וסקסי הלא הוא ססר אבורה שעבר למקסיקו בתחילת שנות ה-90 ומאז לא מפסיק לעבוד ולהפתיע אותנו מחדש כל פעם. בין תפקידיו הבולטים ניתן לציין את תפקידי הרשעים ב"חבקי אותי חזק", "לילות מריאנה", ואפילו ב"בלב הסערה" ראינו אותו בתור פולחנסיו הרשע בעל הצדדים החיוביים. ססר אבורה שחקן בעל יכולות מגוונות וראינו אותו גם בתפקידים מובילים בתור הגלאן הטוב בסדרות: "אם חורגת", "נצחון האהבה" ועוד.

גלאן אחר שבשנים האחרונות משחק תפקידי משנה בצורה יוצאת מן הכלל וכל פעם מגוון הוא פרנסיסקו גטורנו ("סלסרו" מ"אהבות אמיתיות", "בראוליו" מ"תהום של תשוקה"). בשנות ה-90 היה בתפקידים ראשיים ב-"la duena" ו-"canaveral de passion" שהיא הסדרה עליה התבססה "תהום של תשוקה" והיה בתפקיד שאותו גילם מארק טאצ'ר ב"תהום של תשוקה".

גלאן אחרון שאני אזכיר כאן לא שייך ל"טלויסה" אבל הוא אחד השמות הלאטיניים החזקים בקרב היספאנים בארה"ב ובדרום אמריקה בכלל, הלא הוא חורחה לואיס פילה שאותו אנחנו רואים מדי ערב ב"בגוף אחד" בתור חורחה וראינו אותו לא מזמן גם ב"השיבה הביתה" בתור אלחנדרו. ראינו אותו גם ב"מלאך ושטן". חורחה עולה ומתקדם ולא מפסיק לעבוד מאז "מלאך ושטן" ב"טלמונדו". פרט פיקנטי ומעניין בקשר לחייו שהוא נולד בפראג בצ'כוסלובקיה ואחרי זמן קצר הוריו עברו לקובה. מעניין, לא?

מה שבטוח שכל אחד מהדמויות שציינתי הוא בעל אופי, סגנון משחק ומראה אחר לגמרי ועם זאת מיוחד ובעל מלא מעריצים ובעיקר מעריצות ברחבי העולם בכלל והעולם הלטיני בפרט.

במידה וגם אתם רוצים להופיע בבלוג שלנו אתם מוזמנים לכתוב לנו פוסט בנושא שמעניין אתכם מתחום הטלנובלות ולשלוח אותו לכתובת המייל שלנו: vivasheli@walla.co.il.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

שתי סדרות חדשות וביקור חוזר של האחים החתיכים לבית דל מונטה

15 בספטמבר, 2014

כפי שאתם יודעים, אנחנו מתרגשים לקראת השלמת המהלך של הפיכת ערוצי ויוה לערוצים ייעודיים, ואף על פי שלא נרחיב כרגע, רצינו רק לשתף אתכם בחדשות המשמחות על שתי סדרות טורקיות חדשות המגיעות אלינו מיד אחרי החגים: אהבה ועונש (Aşk ve Ceza) ואלף לילה ולילה (Binbir Gece). פרטים נוספים – בקרוב.

אבל החדשות של היום דווקא שייכות לויוה - הטלנובלה הסקסית "האחים דל מונטה" (Los Herederos Del Monte), ששודרה בעבר בערוץ ויוה פלוס חוזרת לשידור נוסף והפעם בערוץ ויוה! זה יקרה ב-15 באוקטובר בשעה 22:30, במקום "לב פראי". הטלנובלה בכיכובם של מריו סימארו ומרלן פבלה, היא גרסה מחודשת של "טלמונדו" לטלנובלה הצ'יליאנית הנפלאה, "חמישה גברים ואישה" (Hijos del Monte), אשר שודרה בעבר בערוץ ויוה פלטינה. סימארו קיבל את התפקיד הראשי ב"האחים דל מונטה" אבל חלק את אור הזרקורים עם ארבעה שחקנים מצויינים, חוסה לואיס רסנדס (חוסה), ג'ונתן איסלאס (לוקאס), אסקיאל מונטאלט (פדרו) ופביאן ריוס (גספאר).

למי שלא זוכר את פרטי העלילה: חמשת האחים לבית דל מונטה אומצו על ידי דון אמיליו והם גרים ועובדים יחד בחווה המשפחתית. כאשר דון אמיליו נפטר, הם מתכנסים להקראת הצוואה ומגלים במפתיע כי לדון אמיליו יש בת ביולוגית , פאולה, שנחושה לקבל את ההון המשפחתי ותעשה כל שביכולתה לשם כך. הגעתה של פאולה לחווה תזעזע את חייהם של האחים אך גם את חייה שלה.. כיצד יסתיים מאבק הירושה המשפחתי?

את שאר המידע על הסדרה הכולל תקצירי פרקים, תמונות וקליפים קצרים ניתן למצוא בדף הסדרה שבאתר. ועכשיו כל מה שנשאר לעשות הוא לחכות ל-15 באוקטובר כדי להתאהב באחים הסקסיים מחדש.

"האחים דל מונטה" ש.ח. (128 פרקים), החל מ-15 באוקטובר, ערוץ ויוה!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

החתולה מגיעה לערוץ ויוה

11 בספטמבר, 2014

"גאטה" (La Gata), הטלנובלה המקסיקנית המוצלחת של חברת Televisa, בכיכובם של מאיטה פרוני ודניאל ארנס, מגיעה לערוץ ויוה! הטלנובלה, שעדיין לא סיימה את שידורה במקסיקו, היא רימייק של שתי טלנובלות – האחת היא הטלנובלה הונצואלית "La Gata" שהופקה בשנת 1968 והשנייה היא הטלנובלה המקסיקנית "Rosa Salvaje" שהופקה בשנת 1987. השחקנית לאורה זפאטה, שכיככבה בתפקיד הרעה בטלנובלה המקסיקנית המקורית וגם זכתה על תפקיד זה בפרס, תגלם גם בגרסה זו את הדמות הרעה.

"גאטה" תשודר בערוץ ויוה החל מה-13 באוקטובר במקום הטלנובלה "בזמן שישנת", מדי ערב בשעה 21:40. הטלנובלה מביאה את סיפורה של אסמרלדה, שכולם מכנים אותה "חתולת רחוב". אסמרלדה גדלה ללא הוריה ומאז שהיתה ילדה קטנה היא מתגוררת אצל דונה ריטה בשכונת עוני בתנאים קשים. דונה ריטה מנצלת את אסמרלדה ושולחת אותה לרחובות כדי לקבץ נדבות. כילדה, היא התיידדה עם פבלו, ילד עשיר שדואג לה ומנסה לעזור לה מאחורי גבה של אמו, לורנסה, שמתייחסת לאסמרלדה בזלזול בגלל מעמדה החברתי.

עם הזמן אסמרלדה גדלה והפכה לאישה יפה. פבלו לא הבחין בתחילה ברגשותיו כלפיה, אך ברגע שהוא הבין, הוא התוודה בפניה על אהבתו והודיע להוריו שהם יתחתנו ברגע שהוא יהיה יציב מבחינה כלכלית. בעוד שלמראית עין הוריו תומכים בהחלטתו, בפועל הם מנסים לעשות הכל כדי להפריד ביניהם. אביו של פבלו מציע לו לנסוע ללמוד בחו"ל כדי שיוכל למצוא עבודה בקלות ופבלו מקבל את ההצעה. אסמרלדה מרגישה פגועה מההחלטה, אך משלימה עמה ולפני שפבלו עוזב הם מתחתנים בסתר. זמן מה לאחר מכן אסמרלדה מגלה שהיא בהיריון, אך היא לא מתארת לעצמה שביום בו היא תלד יתחיל מסע הייסורים שלה.

אסמרלדה תצטרך להשתמש באופי החזק והמורד שלה כדי להילחם על מה שחשוב לה באמת.. מה יקרה כאשר פבלו יחזור מחו"ל ומה יעלה בגורלה של אסמרלדה?

"גאטה" (120 פרקים – לא סופי!), החל מ-13 באוקטובר, ערוץ ויוה!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ההצלחה של הברזילאיות – פוסט מאת הגולשת שירן זכרייב

9 בספטמבר, 2014

כמדי שבוע גם היום אנו מביאים לכם את פינת הגולשים, בה אתם כותבים על כל נושא שאתם רוצים בתחום הטלנובלות. הגולשת שירן זכרייב בחרה לסקור את הז'אנר הברזילאי בפוסט שלה, אותו אנחנו מביאים במלואו:

הברזילאיות הם הצלחה מסחררת, בשנת 2012 שודרה הטלנובלה ''שדרות ברזיל'', ''שדרות ברזיל'' היא הטלנובלה שהכי הצליחה בגלובו בשנים האחרונות, היא נמכרה ל-130 מדינות ומלבד ברזיל שהקהל הברזילאי היה מכור לטלנובלה, ''שדרות ברזיל'' הצליחה מאוד בארגנטינה. הפרק האחרון של ''שדרות ברזיל'', שודר בלונה פארק וזה פעם ראשונה שטלנובלה לא ארגנטינאית שודרה שם. כוכבי ''שדרות ברזיל'' שהגיעו למפגש המעריצים לפרק האחרון של ''שדרות ברזיל'' - קאואן ריימונד (ז'ורז'יניו) מרקוס קרוס (ללקו) אלשנדרי בורז'ס (ללקו) וורה הולץ (לוסינדה), הגיעו באופן מיוחד לארגנטינה. ''שדרות ברזיל'' קיבלה ממוצע בארגנטינה של 20.5 אחוזי רייטינג והיא גם הייתה הצלחה מסחררת בצ'ילה, הונגריה, יוון, ארה''ב, מקסיקו ועוד. במקסיקו השחקניות ב''שדרות ברזיל'' דבורה פלבלה (נינה) וורה הולץ (לוסינדה) הגיעו למקסיקו לקדם את הטלנובלה, והטלנובלה משודרת בימים אלו בערוץ אצטקה והיא מאוד מצליחה וזוכה לרייטינג הכי גבוה בערוץ, המקסיקנים נכנעו לקסם של ''שדרות ברזיל'' ובאצטקה מתוכננת כרגע לשידור הטלנובלות הברזילאיות O Astro (''הכוכב'') וAmor a Vida- (''אהבה לחיים'').

לז'אנר הברזילאי יש קסם מאוד ענקי ומה הן באמת הסיבות להצלחתו בעולם? - חברת גלובו היא חברת טלנובלות שאוהבת מאוד לשנות את עניין תוכן הטלנובלות שלה, כמעט בכל טלנובלה ברזילאית יש תמיד צילומים בכמה מדינות. תמיד אמרתי שהשם גלובו ראוי להפקה של הברזילאיות כי גלובו זה הקיצור של גלובוס, כמעט בכל טלנובלה ברזילאית יש צילומים מכמה מדינות בו זמנית, הברזילאים אוהבים לצלם את הטלנובלות שלהם בעיקר בדרום אמריקה, אירופה ובמזרח התיכון (ישראל, טורקיה, מרוקו, הודו). מלבד הצילומים ממדינות אחרות הברזילאים לאחרונה מכניסים תכנים שמעולם לא הכניסו להפקת גלובו, כמו למשל נושא הסחר בנשים שזה מעולם לא היה באף טלנובלה ברזילאית עד הטלנובלהSalve .Jorge אם כי בטלנובלה הברזילאית ''אמריקה'' היה סוג של סחר אם נושא העלילה המרכזית ב''אמריקה'' שסול רצתה לנסוע לארצות הברית וניסתה זאת בדרך ישרה תחילה אחר כך בדרך לפלוש בארצות הברית דרך מקסיקו, וזה היה סוג של סחר כי המון אנשים רצו לנסוע לארצות הברית ונאלצו לסבול כמו הנושא המרכזי בסדרה שהוא ההגירה שזה אחד הנושאים ש''אמריקה'' התבססה.

אחזור לנושאים: למשל בטלנובלה של התסריטאי בנדיטו רוי ברבוסה (''טרה נוסטרה'' ''טרה אספרנסה'' ו''סיניה מוסה'') עשה בטלנובלה האחרונה שלו ששמה Meu Pedacinho de Chao (''פיסת הקרקע שלי'') יצר טלנובלה אגדת ילדים. ומזכירה את האגדות הילדות המוכרות ''שלגיה'' ו''כיפה אדומה'', אני אוהבת שינויים כאלו, ובנדיטו בהחלט תסריטאי ששווה את המאמץ, אני אוהבת את השינויים שהוא עושה אהבתי את שלושת היצירות שהזכרתי שהם שלו, גם בטלנובלה Amor a Vida יש נושא מצד המשני העלילה של רופאים וחלק מכובד בעלילה מתרחש בבית החולים כמו הסדרה האמריקאית המוצלחת ''האנטומיה של גריי''. אומנם הטלנובלה ''אהבה לחיים'' היא לא גרסה חדשה של האנטומיה של גריי כי גלובו לא עושה גרסאות טלנובלות מהפקות אחרות בעולם, אך האב של הגיבורה בטלנובלה הוא מנהל בית החולים, ואני מאוד אוהבת את ''האנטומיה של גריי'' הממכרת, אז שחלק מכובד בעלילה מתרחש בבית חולים זה לא מפריע לי, להפך, זה יותר גורם לי לחכות לטלנובלה, ואם כבר אני נוטה להזכיר את ההצלחה, כפי שידוע יש חברות הפקות מאוד מוכרות שעושות מהברזילאיות ריימיקים כמו למשל ''אל קלון'' שהיא הריימיק של הטלנובלה הבלתי נשכחת, ''האחד'' והטלנובלה Marido En Alquiler (''הבעל להשכרה'') היא גרסה חדשה לטלנובלה הברזילאית ''שקר היופי''.

לאחרונה חברת אצטקה המקסיקנית ניסתה לעשות ריימיק לטלנובלה ''הדרך להודו'' בתור סרט עם השחקנית המקסיקנית ברברה מורי (''רובי''), אבל הריימיק הזה לא יצא לפועל, אותו הדבר היא ניסתה ליצור גרסה מחודשת לטלנובלות הברזילאיות ''ללא ספק'' ו''סוד החולות'', ככל הנראה הריימיקים לטלנובלות האלו לא יצאו לפועל, לאחרונה אצטקה יצאה עם הודעה חדשה על ריימיק לטלנובלה הברזילאיתVida a Amor , ואני שואלת את עצמי האם זה אפשרי בכלל שאצטקה תעשה גרסה חדשה לטלנובלה ברזילאית בעוד היא מתכננת לשדר את הטלנובלה הזאת בערוץ שלה? יכול להיות שזו הודעה לא רשמית ויש המון כאלו, ויכול להיות שזה סתם שמועה.

גם בחברת גלובו מה שבעיקר שולט שם זה התסריטאים, למשל, שיוצאת טלנובלה חדשה לקהל הברזילאי הכי חשוב לדעת מי התסריטאי, הקהל הברזילאי מאוד אוהב את התסריטאים גלוריה פרז היוצרת של ''האחד'', ''הדרך להודו'', ''אמריקה''. וגם Salve Jorge ומנואל קרלוס היוצר של ''בשם האהבה'', ''קשרי משפחה'', ''נשים מאוהבות'', ''יומן חיים'', ''לחיות את החיים'', וגם Em Familia. וכמובן שעוד תסריטאים אחרים, הקהל הברזילאי אוהב את התסריטאים האלו מכמה בחינות, כמו למשל גלוריה פרז היא יודעת להיות מסתורית בהפקות שלה לתרבות אחרת בטלנובלות, ''האחד'' ''אמריקה'' ו''הדרך להודו'' הצליחו בברזיל. הקהל הברזילאי גם כן אוהב את התסריטאי מנואל קרלוס בשל העלילות על החיים, חיי שגרה, מה שקורה במציאות, מנואל קרלוס אוהב להכניס לטלנובלות שלו את הנושאים אלכוהול, בולמיה, הומוסקסואליות, הברזילאים מאוד ליברלים בנושא הטלנובלות שלהם, הם גם אוהבים את בנדיטו רוי ברבוסה שהיצירות הקודמות שלו היו בעיקר סדרות היסטוריות, למשל ''סיניה מוסה'' סיפרה על ההיסטוריה הברזילאית וזה מרתק, היסטוריה בתקופת הביה''ס זה היה מקצוע אהוב, ולהכניס אותו לטלנובלות זה אחד המתכונים שיכולים למשוך צופה. או התסריטאי ז'ואו עמנואל קרניירו שיצר את ''צבע החטא'', ''ללא ספק'', ו''שדרות ברזיל''. בדרך כלל הטלנובלות העלילות שלו הם נראות קלאסיות כאלו, כמו הסיפור של ''ללא ספק'' נראה כזה קלאסי ביותר שיש את עניין הרצח והכלא ומי הרוצחת מה שנפוץ בטלנובלות, נכון? אבל כחושבים על ''ללא ספק'' ו''שדרות ברזיל'' הם הכי לא קלאסיות שיש, בעיקר ב''שדרות ברזיל'' אהבתי את נושא המזבלה והילדים שנאלצים לעבוד כדי לחיות, זה נושא שמאוד רציני ומאוד קיים. התסריטאי עמנואל קרניירו יודע גם לעשות את המתח בטלנובלות שלו, הם מאוד מצליחות. הקהל הברזילאי מחכה בקוצר רוח לטלנובלה הבאה של התסריטאי הזה, אני גם אוהבת את הטלנובלות שלו, בזכות ''ללא ספק'' פטריסיה פילאר נהפכה לשחקנית הכי אהובה עלי, דווקא בגלל פלורה.

יש עוד משהו שאני אוהבת אצל הברזילאיות וזה שוב עניין הנושאים שהזכרתי, אהבתי את הנושא ב''שקר היופי'', שהילד מתבייש באם שלו, נושא לגמרי מציאותי, נושא האיסלם והאלכוהול שהיה ב''האחד'', נושא מחלת הסרטן שהיה ב''קשרי משפחה'', נושא ההגירה שהופיע ב''אמריקה'' ו''טרה נוסטרה'', שתי טלנובלות לגמרי טובות. ואני שוב אחזור אל מנואל קרלוס, תמיד בטלנובלות שלו הוא אוהב להכניס דמות ראשית אחת וזאת אלנה שאותה הוא אוהב לסבך בבעיות, ב''יומן חיים'' אהבתי את האלנה שם, למעשה אהבתי אותה בגלל שהיא דאגה לקחת ילדה שלא שלה אחרי שהמטופלת שלה מתה, אחרי שסבתא המרשעת של הילדה לא רצתה אותה בגלל שהיא חולה בתסמונת דאון. ואלנה לקחה את הילדה וטיפלה בה במסירות רבה, לי אישית היה עצוב שככה הסבתא מתנערת מהילדה החולה, אבל עלה לי גם החיוך על הפנים שאלנה לא ישבה בשקט ונתנה לילדה החולה מחסה ובית, כי לא כל אחת יכולה לטפל בילדה שלא שלה, בעיקר כי לחלק מהרופאות יש ילדים וחיי משפחה, ואלנה למרות הכל טיפלה בה ודאגה לה מאשר לא להתערב. כי לולא אלנה הילדה הייתה נשלחת לאימוץ. גם את האלנה ב''קשרי משפחה'' אהבתי, שבהתחלה היא ניהלה קשר עם בחור, ואז הבת שלה התאהבה בבחור הזה ושאלנה גילתה זאת היא ויתרה עליו לטובת בתה, ואחר כך הבעיות החמירו כאשר הבת של אלנה חלתה במחלת הסרטן, ואלנה תמכה בבת שלה, האלנה של ''קשרי משפחה'' היא בלתי נשכחת, התמיכה שלה בבת שלה, אחרי שחלתה במחלה, זה היה פשוט מרגש לראות את התמיכה הזו.

והברזילאיות מאוד מוצלחות ויקרות בשל התפאורה שהם יוצרות, למשל על ''הדרך להודו'' הוציאו 32 מיליון כדי להכין את כל התפאורה לטלנובלה, חברת גלובו היא חברה מאוד עשירה, חברת גלובו מקפידה בעיקר על סיפור מקורים לטלנובלות, תפאורות, המון יוקרה, משחק שונה, לא סתם גלובו היא החברה הטלנובלית המצליחה ביותר בעולם.

במידה וגם אתם רוצים להופיע בבלוג שלנו אתם מוזמנים לכתוב לנו פוסט בנושא שמעניין אתכם מתחום הטלנובלות ולשלוח אותו לכתובת המייל שלנו: vivasheli@walla.co.il.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

4 בספטמבר, 2014

בשבוע שעבר סיפרנו לכם על "הבן האובד" – סדרה קוריאנית חדשה שמגיעה לויוה פלוס ב-25.9 והיום אנו שמחים לספר לכם על קוריאנית חדשה נוספת שתגיע לערוץ ויוה פלוס שבוע לאחר מכן, ב-2.10 – "שלושה ימים" (Three Days). "שלושה ימים" היא דרמת אקשן שהפורמט שלה מבוסס על טכניקת "זמן אמת", בהשראת הסדרה האמריקאית "24", כאשר כל פרק זמן בשידור מקביל לפרק הזמן בחייהן של הדמויות. עלילת הסדרה מחולקת לשלושה חלקים: ההקדמה, העימות ופסק הדין וכל חלק נמשך 72 שעות. בסדרה מככב פק יו צ'ון, שחקן וזמר מצליח בקוריאה המוכר לנו מתפקידו בסדרה "על גג העולם" בתור יי גאק.

"שלושה ימים" תשודר בימי חמישי בשעה 19:00 (שני פרקים ברצף) וסיפורה הולך כך: טה גיונג הוא אחד ממאבטחיו הבכירים של נשיא קוריאה. אביו של טה גיונג הוא פקיד ממשלתי בכיר שנקלע לתאונת דרכים קשה ולא שורד אותה. לטה גיונג נודע על הבשורה המרה במהלך אירוע נשיאותי והוא נאלץ לעזוב אותו כדי להשתתף בהלוויה. במהלך ההלוויה ניגשת אל טה גיונג אישה שפונה אליו ואומרת לו כי ייתכן שהתאונה בה אביו היה מעורב היתה רצח מתוכנן מראש. היא נתנה לו את כרטיס הביקור שלה, והתברר לו שהיא קצינה במשטרה ושמה הוא בו וון.

בינתיים, נשיא קוריאה יוצא לחופשה בוילה פרטית. באמצע הלילה נשמעו שלוש יריות והנשיא נעלם. טה גיונג מגיע לוילה ומבין את חומרת המצב. כעת נותרו לו שלושה ימים למצוא את הנשיא ולהחזירו בבטחה למשכנו, כאשר תוך כדי כך הוא מנהל מאבק עיקש באלה שמנסים להכשילו במשימה.

"שלושה ימים" (16 פרקים), החל מ-2 באוקטובר, ערוץ ויוה פלוס!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

סדרות טורקיות - פוסט מאת הגולשת עדן כהן

2 בספטמבר, 2014

והפעם בפינת הגולשים שלנו.. הסדרות הטורקיות! הגולשת עדן כהן, שאוהבת מאוד את הז'אנר הטורקי, החליטה לשתף אותנו במחשבותיה על הז'אנר. אנחנו, כמו תמיד, מביאים לכם את הפוסט של עדן במלואו:

כמו שאנו יודעים, ההפקות הטורקיות יודעות לעשות הרבה סדרות יפות עם אהבה מתח והרבה כיף! חברת ההפקות הטורקית הנפלאה שנקראת- "Ay Yapim" עשתה הרבה סדרות נפלאות שכבשו את הקהל, כגון: "קרדאיי" (שמשודרת בימים אלה) "פטמגול", "אהבה אסורה", "אזל" ועוד סדרות נפלאות הוקמה, רק ב-2005 וכבר הספיקה לעשות היסטוריה!

מאחורי הסדרות הנפלאות עומדות 2 בחורות מקסימות שהפיקו ביחד את "אהבה אסורה", "פטמגול" ועוד סדרות רבות. לפי דעתי, בתור צופה הדוקה של הסדרות הטורקיות, הן ממש נדירות, אמיתיות, שמצליחות לגעת לנו בלב. זה לא קל לכתוב סדרה שלמה עם הרבה דמויות מתח ואהבה! וכמובן שאין על השחקנים הטורקים שמשחקים בסדרות בצורה נפלאה וכ"כ אמיתית. השחקנים נכנסים לדמות בצורה כל כך חזקה שהצופים מרגישים את הכאב של הדמות על בשרם, ולרגע אף שוכחים שמדובר רק בסדרה ולא במציאות. בסדרות הטורקיות אפשר למצוא את כל השחקנים הגדולים שאהובים בעולם, בטורקיה, וגם בישראל כמו: קיבאנץ' טטליטו (בהלול "אהבה אסורה"), ברן סאאת ("פטמגול"), קנאן אימיזאליאולו (מאהיר, "קרדאיי"),ברגוזאר קורל (פרידה, "קרדאיי") ועוד רבים.

ולמה הקהל אוהב סדרות טורקיות? הסדרות הטורקיות מביאות לנו קטעים מהיום יום שלנו, מהשגרה, כמו למשל "פטמגול" סיפור קורע לב על אונס אכזרי או ב"קרדאיי" שמדובר על שחיתות בפוליטיקה. גם ב"מנקשה וחליל" שהסדרה עוסקת בסיפור אהבה מיוחד ומרגש. בטלנובלות הטורקיות לעיתים רבות הסוף הוא סוף עצוב וקשה, וזה מראה גם שלפעמיים בחיים שלנו הסוף מר, והן מראות לנו את החיים האמיתיים ולא סיפור מהאגדות. אבל למרות כל הכאב המשכנו לראות עוד סדרות טורקיות, כמו למשל "אהבה אסורה" שגם שם הסוף היה עצוב ומצער. לאחר מכן המשכנו הלאה והתמכרנו גם לסדרה "אזל" שגם בה היה סוף לא טוב ומצער. בטלנובלה "פטמגול" שמשקפת את מה שהרבה נשים עוברות בימינו המסר העיקרי היא לא לשתוק ל"דברים" מהסוג הזה- לאונס!

אני מתחברת לסדרות הטורקיות כי הן כל כך מציאותיות עד כדי כך שאני מרגישה שהן חלק מהחיים שלי. אני אוהבת את השפה הטורקית, את התרבות ואת הערכים שאני רואה בסדרות הללו. מבחינת הנקודת מבט של הסדרות הטורקיות הן מציאותיות עם הרבה רגש ועומק, משהו שלא רואים הרבה בשאר הז'אנרים. מקווה שאהבתם את הפוסט שלי, באהבה עדן :)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

מי חוגג החודש יום הולדת?

1 בספטמבר, 2014

חודש ספטמבר התחיל היום ואיתו שנת הלימודים החדשה. בעוד שהתלמידים חוגגים את חזרתם ללימודים ולשגרה (או מתבאסים, תלוי את מי שואלים)... מעבר לים יש כמה כוכבים שיחגגו החודש את יום הולדתם. ביניהם הכוכבת הברזילאית של הסדרה "בזמן שישנת" - פרננדה ואסקונסלוס, ננדה קוסטה – הכוכבת של הטלנובלה הברזילאית החדשה "הלוחמת", שתעלה בויוה ב-28.9, סילביה נברו האגדית וקמילה בורדנובה, שעבורנו תמיד תיהיה מריצה הנערה המורדת, חוגגת החודש 30! מי עוד יחגוג החודש?

תגידו מזל טוב ל...
4.9.84 – קמילה בורדונובה (מריצה, "המורדים") תחגוג החודש 30
10.9.52 – פאולו בטי (ז'ונס, "בזמן שישנת") יחגוג החודש 62
14.9.84 – פרננדה ואסקונסלוס (אנה, "בזמן שישנת") תחגוג החודש 30
14.9.78 – סילביה נברו (קמילה, "האומץ לאהוב") תחגוג החודש 36
16.9.78 – קרולינה דיקמן (תאודורה, "שקר היופי") תחגוג החודש 36
18.9.80 - אדריאנה לובייר (אסתר, "משולש גורלי") תחגוג החודש 34
19.9.85 – סונג ג'ונג גי (מארו, "בין שתי נשים") יחגוג החודש 29
23.9.62 – אלברטו אסטריה (חובנטינו, "בגוף אחד") יחגוג החודש 52
24.9.86 – ננדה קוסטה (מורנה, "הלוחמת") תחגוג החודש 28

*עדכון חשוב: למי שלא שם לב, רצינו להודיע שעדכנו את דף מועדי עליה וירידה של סדרות מהאתר. הסדרה "פטמגול", כפי שכבר הודענו, תרד מהאתר ב-23.9.14, הסדרה "הקמע" תרד מהאתר ב-30.9.14 והסדרה "משולש גורלי" תרד מהאתר ב-19.10.14. פרטים לגבי סדרות חדשות באתר ימסרו בהמשך.

walla_ssr_page_has_been_loaded_successfullywalla_ssr_page_has_been_loaded_successfully