קפה אירופה: בר מסעדה חדש של בעלי הבסטה

מעוז אלונים ואיתי הרגיל פותחים בר-מסעדה חדש בבניין היסטורי בשדרות רוטשילד ומבטיחים סביצ'ה ופירות ים לצד האלכוהול גם בשתיים לפנות בוקר

קפה אירופה (צילום: נמרוד סונדרס)

בבניין עתיק בשדרות רוטשילד נפתח השבוע קפה אירופה, מיזם חדש ומסקרן שמאחוריו אושיות תל אביביות מוכרות. תחילתו באיש חיי הלילה, די ג'יי שלומי זידן שזיהה את הפוטנציאל הגלום במבנה בן שלוש קומות שבנתה משפחת שלוש (אחת המשפחות הדומיננטיות בהקמתה של תל אביב) בשדרות רוטשילד. זידן צירף אליו את איש חיי הלילה והאמן דוד טור (החתול והכלב) ואת הצמד מעוז אלונים ואיתי הרגיל, הבעלים של מסעדת הבסטה והמעורב.

מכאן, נתפר אופיו של המקום החדש תוך כדי תנועה לפי רוח הבניין, בלא כל תכנית עסקית, והפך לבר שהוא גם מסעדה, המכונה קפה אירופה. הבחירה בשם מרמזת על אווירה אירופאית שאליה מכוונים, שאמורה להיווצר בשילוב עם הנוף לשדרה. "בכל עיר אירופאית יש קפה או הוטל אירופה. זה מותג קלאסי", מסביר זידן. להשלמתה אווירה עיצב טור את המקום ברוח הבניין וזידן בנה פסקול אקלקטי מכל התקופות והמדינות. אלונים "אני לא מכיר עוד מקום עם אווירה כזו, למרות שכמובן - חובת ההוכחה היא עלינו".

המבנה בו ממוקמת המסעדה שימש שנים כמחסן והוסתר היטב על ידי עץ גדול וכעת לדברי זידן, לאחר השיפוץ המאסיבי שנעשה, הבניין כמו "נחת" ביום בהיר אחד בשדרה. בקומה התחתונה חצר גדולה הצופה אל השדרה עם בר קטן, בפנים נמצא המטבח הפתוח ובקומה השנייה בר מרכזי, חלל ישיבה ומרפסת קטנה הפונה אל השדרה, ואילו הקומה השלישית מיועדת לחדר פרטי עתידי.

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

לכתבה המלאה
טרטר בקר עם חלמון בקפה אירופה (צילום: נמרוד סונדרס)

על התפריט במקום מנצח איתי הרגיל, ובניגוד למחירי הבסטה הגבוהים, מכוון לטווח מחירים שונה בתכלית. "המטרה היא ליצור מטבח של אוכל טרי, שלאנשים תהיה האופציה ליהנות ממנה קטנה או לאכול ארוחת ערב מלאה", מסביר אלונים. "בניגוד לדעה על הבסטה, ניסינו להגיע כאן לתפריט המתומחר באופן ידידותי". כדי להגיע לנקודה הזאת וויתרו כאן על מנות בסטה קלאסיות כמו סשימי יקר מהים התיכון או מנה של שרימפס טרי ועשו משחק שונה עם חומרי גלם. לדברי אלונים "זה מטבח שמתקרב לטברנה, מזה, חמארה ושמושפע מהבסטה, שילוב בין כל אלה לבין מסעדה לא מחייבת".

החבורה מגדירה את המנות כאוכל שכיף לשתות לידו ושתייה שכיף לאכול לידו. התפריט לא שייך לז'אנר מסוים אך מזכיר מאוד את הבסטה, גם בניסוח שמות המנות. כך למשל מוגשים כאן שיפוד שקד מאש וציר ציפור (36 שקלים), קציצות שרימפס חלב קוקוס וחלומות על תאילנד (42 שקלים), סביצ'ה טונה, קולורבי וקצה חריף של חזרת (46 שקלים), קלמרי ממולא בורגול ודברים (42 שקלים), איזושהי עוגת גבינה (32 שקלים) ועוד. בתפריט כעשרים מנות קבועות ובין 5-10 ספיישלים מתחלפים. בגזרת האלכוהול מוגשים מגוון מותגים, שלל סוגי יין וקוקטיילים כגון גרין ג'ין ורמוט ומלפפונים (44 שקלים) ועוד.

לדברי אלונים, לכל השותפים היה חשוב ליצור מקום לא פורמלי שבו אפשר לבוא ולאכול אוכל של מסעדה גם בשעות הקטנות של הלילה, אחרי שמסעדות נסגרות ולאכול עד 2 לפנות בוקר. "מקומות פתוחים בלילה תמיד היו חסרים, בדרך כלל יש רק ברים או מסעדות שנסגרות ב-12". אלונים מסכם כי כולם הצטרפו למיזם בגלל התשוקה לנושא וכמו בכיתת אמן, כל אחד מנסה לגבות ולסייע לשני במה שהוא עושה אם זה באוכל, עיצוב או מוזיקה. בהמשך, תבדוק החבורה אפשרויות להרחבת את שעות הפתיחה ולשלב גם פעילויות אמנות שונות.

קפה אירופה. רוטשילד 9 ב', תל אביב. 03-5259987. לא כשר
שעות פתיחה: א'-ה' 19:00- אחרון הסועדים ו'-שבת ייפתח בשעות הצהריים אל תוך הלילה, השעות עוד לא ידועות.

walla_ssr_page_has_been_loaded_successfullywalla_ssr_page_has_been_loaded_successfully