צברית בקוריאה - עונות השנה בקוריאה

הכותבת: צברית עזרא, מטעם: האקדמיה לאסיה Asia Knowledge

ויוה

10 באפריל, 2012

באופן מפתיע, רגע לפני פריחת עצי הדובדבן, ירד שלג בסאול, בירת קוריאה הדרומית. איך זה יכול להיות?? ובכן, בקוריאה הכל יכול לקרות. אני זוכרת שלפני שנתיים, האביב הופיע לזמן מאוד קצר וישר התחילו מונסונים כבדים למשך כל חודשי הקיץ. אני לא אשכח בחיים כמה מטריות קניתי... בתור ישראלית שרגילה לארבע עונות בשנה, לימדו אותנו עוד בהיותנו בגן שבקיץ צריך כובע, קרם שיזוף וכל מיני קמפיינים של "חכם בשמש" למיניהם, אבל אף אחד לא הזכיר מטריה... כנראה שזה חילחל יותר מידי טוב בתודעה, ולכן תמיד שכחתי לקחת מטריה כשיצאתי מביתי. מצאתי את עצמי מוציאה הון על מטריות, מעילי גשם ונעלים!! נעלים על שום מה??? כיוון שכל נעלי הקיץ שלי נרטבו ונהרסו כמעט כליל. אפילו מותגים לא קיבלו שום חסינות מפני הגשם השוטף.

למרבה המזל, חופשת הפסח וחגי תשרי הם התקופות הטובות ביותר לטייל בקוריאה. בקוריאה ישנן ארבע עונות שנה כמו אצלנו (אגב, הם מאוד גאים בזה). העונות המומלצות לטיולים הן האביב והסתיו. בקיץ לח מאד, חם וגשום, לעיתים יכולים לרדת ביממה כ-150 עד 300 מ"מ גשם, כמות שהיתה מציפה חצי מישראל.

החורף קר מאד ויבש (המושג "קור כלבים" מקבל משמעות חדשה, תאמינו לי) ופסגות ההרים מכוסות בשלג. בפסגות הגבוהות הטמפרטורות יורדות עד קרוב למינוס 20 מעלות, דבר המאפשר פיתוח של אתרי סקי - ספורט מאוד פופולארי בקוריאה. אגב, גם אני למדתי את יסודות ההחלקה בסקי בקוריאה ומאז אני פוקדת את אתרי הסקי מידי שנה.

בסתיו ובאביב מזג האויר נעים מאד, אינו לח ומאוד נוח לטיולים, באביב ישנה פריחה רבה ומגוונת מאוד ולאוהבי הטבע זו העונה המועדפת. מאוד מומלץ.

walla_ssr_page_has_been_loaded_successfullywalla_ssr_page_has_been_loaded_successfully