צברית בקוריאה - איך מתחתנים בקוריאה?

הכותבת: צברית עזרא, מטעם: האקדמיה לאסיה Asia Knowledge

ויוה

15 בפברואר, 2012

יום אהבה שמח!!! אין יום מתאים יותר לדבר על חתונות בקוריאה מאשר יום האהבה. בקוריאה ישנן שתי אפשרויות מקובלות: חתונה קוריאנית מסורתית או חתונה בסגנון מערבי, לרוב יערכו חתונה המשלבת בין השתיים. במהלך כמעט ארבע שנים בקוריאה, הוזמנתי לחמש חתונות. לא משנה באיזה סגנון הזוג יבחר להתחתן, תשכחו מריקודים סוערים מלווים במוזיקת פופ / ים תיכונית עד אור הבוקר. החתונה, בדרך כלל, מתקיימת בסוף השבוע (שבת, ראשון) בשעות היום, מהסיבה הפשוטה: הקוריאנים עובדים (כמו כולם) במהלך השבוע. החתונה מתקיימת ב-Wedding Hall או בבית מלון. את הכניסה מקשטים במעמדי פרחים ענקיים (שהזכירו לי לוויות) ובסמוך לכניסה עומד שולחן עם כמה מנציגי המשפחה. נציגי המשפחה מקבלים את המעטפות מלאות הכסף מהמוזמנים (בדומה לישראל, מקובל לתת כסף), פותחים אותן בפניהם, סופרים את הכסף ורושמים את הסכום בספר החתונה לצד שמם. אחרי שסיימנו את הקטע המביך הזה, האורחים נכנסים לאולם ומחכים לכניסת הזוג (במידה וזהו טקס בסגנון מערבי, הזוג מתלבש בבגדים מערביים - חליפה ושמלה לבנה, ובטקס מסורתי, הזוג מתלבש בבגדים קוריאנים מסורתיים "הנבוק"). במקום חופה ורבי, עומד כומר או כל אדם אחר שבני הזוג מכבדים, נושא דברים ומברך אותם. לאחר הברכות הזוג קד קידה להורי החתן ולאחר מכן להורי הכלה כאות תודה על כך שגידלו, טיפלו וטיפחו אותם עד עצם היום הזה...

זמן קצר לאחר מכן, מגיע החלק האומנותי של הערב, בו עולה לשיר חבר/חברה, זמר/זמרת או אפילו להקה, שיר או שניים עבור הזוג ואפילו כמה מהם נושאים נאום חוצב להבות. אחר כך, נערכת סדרה של צילומים: הראשון, עם המשפחה המצומצמת. השני, עם המשפחה המורחבת. השלישי, עם החברים ורביעי עם כווווולם. לקראת הסיום, האורחים נכנסים לחדר אוכל ואוכלים בסגנון "בופה". בזמן הארוחה, הזוג מחליף לבגדים מסורתיים ועובר בין האורחים, אומר תודה ומצטלם. טקס החתונה המסורתי מתקיים בחדר נפרד אך פתוח לקהל המוזמנים.

קוראים נכבדים, רוב החתונות אורכות כמספר שעות מצומצם (3 שעות בערך) וכמו בישראל זהו עסק מאוד יקר. ברוב המקרים, הקוריאנים ישכירו את שירותיה של מארגנת חתונות כיוון שזו תעזור בהוזלת העלויות, זה זול יותר מאשר לשכור כל שירות בנפרד. בקיצור, פחות כאב ראש בפחות כסף. אגב, בשונה מישראלים, הקוריאנים לא מצפים לאיכות גבוהה של ארוחת החתונה למרות מחירן הגבוה. בנוסף, סט הצילומים לרוב מתבצע כמה ימים לפני החתונה ולא ביום החתונה.

ועכשיו לקוריוז קטן: החתונה האחרונה בה לקחתי חלק נערכה ביולי האחרון, בה התחתנו זוג חברים: היא קוריאנית והוא איטלקי. בגלל שהוריו לא יכלו להגיע מאיטליה, אני וחבר מאוד קרוב של החתן שימשנו כתחליף להוריו. חשוב לציין, שאני מבוגרת מהחתן בשנה ומהכלה בחמש שנים. כיף להיות "אמא" צעירה!
מזל טוב! 축하합니다!

walla_ssr_page_has_been_loaded_successfullywalla_ssr_page_has_been_loaded_successfully