ישראל התלוננה לאו"ם: גנו את ירי הרקטות מעזה

סגן ראש המשלחת הישראלית לאו"ם, חיים וקסמן, שלח אמש אגרת תלונה למזכ"ל האו"ם שביקר השבוע בישראל. "עם כל טיל שנופל, גובר הפוטנציאל להסלמת הסכסוך", כתב וקסמן

טל שלו

חיים וקסמן, סגן ראש המשלחת לאו"ם, שיגר אמש (שישי) אגרת תלונה למזכ"ל האו"ם באן קי מון ולמועצת הביטחון בנושא המשך ירי הטילים מרצועת עזה. הוא קרא למועצת הביטחון לגנות את הירי ו"להתייחס במלוא הרצינות" לסכנה בהתקפות. "עם כל טיל שנופל, גובר הפוטנציאל להסלמת הסכסוך", כתב וקסמן.

בנוסף הוא התייחס לביקורו של מזכ"ל האו"ם בישראל השבוע. "רק אתמול ראית במו עיניך את האיומים עימם מתמודדים כמיליון ישראלים מידי יום. הבהרת בביקורך כי אין דבר שיצדיק את נפילות הטילים בישראל וכי חובה לגנות את הניסיונות החוזרים והנשנים לפגוע באזרחים חפים מפשע", מסר וקסמן. הוא ציין גם כי ישראל מצפה מיו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס לגנות את ירי הרקטות.

באן התייחס לירי הטילים מעזה בנאומו בכנס הרצליה: "כולנו מבינים את הדאגות הביטחוניות בישראל, ראיתי בעצמי במכללת ספיר את השלכות ירי הטילים מעזה. עלינו לעבוד יחדיו כדי לעצור את ההברחות לעזה ולחזק יחדיו את המוסדות הביטחוניים בגדה ולקדם תרבות של קבלה והכרה בישראל". במקביל הוא קרא לישראל לפתוח את עזה למעבר חומרי בנייה "אני מודה לשר ברק על גמישותו בכל פעם שאני מדבר איתו הוא היה נדיב וגמיש במתן היתרים למעבר סחורות לרצועה, אבל צריך לעדות יותר ולאפשר לכל הפלסטינאים בעזה לחיות בתנאים נוחים יותר, שיחיו חיים נורמליים עם מערכת חינוך, דיור ובריאות".

עוד בנושא:
בחמישי: 8 רקטות נורו לדרום; צה"ל: "טעות לחשוב שלא נגיב"
ברביעי: ראש הממשלה נפגש עם מזכ"ל האו"ם
לפני שבוע: קסאם התפוצץ בשטחי מועצת שער הנגב, ללא נפגעים

walla_ssr_page_has_been_loaded_successfullywalla_ssr_page_has_been_loaded_successfully