רמטכ"ל חמאס לחאלד משעל: אל תפרוש מתפקידך

משלחת שכללה בין היתר משוחררים בעסקת שליט, ניסתה לשכנע בקהיר את ראש הלשכה המדינית של חמאס להתמודד שוב על התפקיד. "הוא חייב להמשיך לכהן כמנהיג הארגון"

ניר יהב

מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, אחמד ג'עברי, נועד בימים האחרונים עם ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, בקהיר וניסה ללחוץ עליו לחזור בו מהחלטתו שלא להתמודד שוב לתפקיד ראש הלשכה המדינית – כך דיווח הבוקר (שישי) העיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון.

מקור בכיר בארגון סיפר לעיתון כי ג'עברי עמד בראש משלחת שנפגשה עם משעל, שכללה בין היתר את בכיר הזרוע הצבאית בעזה, מרואן עיסא, וכן את האסירים הפלסטינים ששוחררו בעסקת שליט יחיא סנואר ורוחי מושתהא. "המשלחת מעזה הבהירה למשעל כי הם מתנגדים לצעד שלו", גילה המקור. "הם אמרו לו כי הוא חייב להמשיך בתפקידו ולהמשיך לכהן כמנהיג הארגון". עוד ציינו בפניו כי עמדה זו מקובלת על חלק רחב ביותר מחברי חמאס, הן בחו"ל והן בשטחים.

בכיר חמאס ברצועת עזה ד"ר מחמוד א-זהאר התייחס אף הוא לנושא המועמדות לתפקיד ראש הלשכה המדינית של חמאס וחזר על עמדת הארגון לפיה מועצת השורא "היא זו שמחליטה מי יעמוד בראש הלשכה". בהתייחסו למועד ביקורו של משעל בירדן אמר כי הוא סבור כי הביקור יתקיים ביום ראשון: "אנו מקווים שלאחר הביקור ישתפרו היחסים בין ירדן לחמאס".

מועצת השורא דחתה את בקשתו

לפני כשבוע פורסם כי משעל הודיע למועצת השורא של הארגון כי הוא אינו מעוניין להתמודד שוב על תפקיד ראש הלשכה המדינית של חמאס בבחירות הפנימיות שצפויות להתקיים בחודשים הקרובים. למרות הודעתו הבהיר ביום ראשון גורם פלסטיני מדמשק, המוגדר "מהימן", כי מועצת השורא דחתה בתוקף את בקשתו של משעל והוא צפוי למלא את את התפקיד בארבע השנים הקרובות "בוודאות של מאה אחוז", כלשונו.

לדבריו, מועצת השורא, שהיא הגוף העליון של חמאס, התכנסה לפני שלושה שבועות בחרטום שבסודן ודחתה פה-אחד את בקשתו של משעל שלא להתמודד שוב על תפקיד ראש הלשכה המדינית של חמאס. "משעל יהיה המועמד היחיד לתפקיד בבחירות שייערכו בחודש יוני הקרוב", אמר הגורם.

עוד בנושא:
גורם פלסטיני: "משעל ימשיך בתפקידו בשנים הבאות"
דיווח: שלטונות סוריה עצרו את בתו של חאלד משעל
בשבוע שעבר: משעל הודיע רשמית כי לא יתמודד על הנהגת חמאס

walla_ssr_page_has_been_loaded_successfullywalla_ssr_page_has_been_loaded_successfully