צברית בקוריאה - על תרבות השתייה

הכותבת: צברית עזרא, מטעם: האקדמיה לאסיה Asia Knowledge

ויוה

3 בינואר, 2012

אז אחרי שאכלנו קצת קימצ'י והרבה סופגניות, צריך לשתות! מה לשתות אתם וודאי שואלים? שותים סוג'ו (소주), מקולי (막걸리), בירה (맥주) ואם ממש משתוללים אז אפילו שותים "סומק" (소맥). כן, הדרך לאושר בקוריאה מהולה בהמון אלכוהול!

הסוג'ו, 19.5% אלכוהול, מאוד מזכיר וודקה. מקולי, 6-8% אלכוהול, עשוי מאורז. בירה מתוצרת קוריאה מכילה כ-4.5% אלכוהול, וה"סומק" הוא שילוב קטלני של "שוט" סוג'ו בתוך כוס בירה. האלכוהול בקוריאה הוא מדורת השבט. ברגע שנכנסת לאוניברסיטה ועד סוף ימיך, נידונת לשתות! והרבה!!!

כבר בסוף השבוע הראשון ללימודים, התלמידים הבוגרים לוקחים את התלמידים החדשים "תחת כנפיהם" לסיבוב ברים שנמצאים, לא בכדי, בקרבת מקום לאוניברסיטה, ומתיישבים לאכול ארוחת ערב (לפי מיטב המסורת הבוגרים ישלמו על הארוחה). כבר בזמן הארוחה ימלאו את השולחן בקבוקי סוג'ו וקנקני בירות וכולם יישתו עד לא ידע. אפילו הקוריאנים המציאו כל מיני "משחקי שתייה" כדי שכולם יישתו יחד ולרוב בקצב אחיד. לא נהוג להשאיר כוס ריקה! ולכן, לא פעם יצא לי לראות קיא ברחובות, בחור צעיר מעולף, בחורה שמתנועעת מצד לצד כשגבר או חבורה של בנות אוחזות בה בל תיפול וחבורה של גברים לובשי חליפות שיכורים כלוט. רוב הזמן אני זאת שדאגתי לקחת את חברי הביתה, לשים אותם במוניות ולפעמים גם במיטות. אך גם אני השתטתי והקאתי מחוץ למונית נוסעת, אבל זה היה ביום ההולדת שלי. מה שאני מנסה לומר זה שאלכוהול הוא חלק משגרת החיים בקוריאה!

חשוב לציין, שבקוריאה "אם שותים לא נוהגים" הוא לא רק סלוגן. אם הם שותים ולו במעט אז הם ייקחו מונית או שירותי נהג. במידה והם הגיעו למסעדה/מסיבה עם מכוניתם אז הם יתקשר לחברת שירותי נהג וזה ייקח אותם ברכבם למחוז חפצם בעלות מעט יקרה יותר מעלות מונית. משתלם מאוד!

ומה עם אלו שלא שותים אלכוהול?
חבר שלי, לדוגמה, לא שותה אלכוהול, אז מה הוא עושה? תמיד כשממלאים לו את הכוס הוא עושה את עצמו שותה ואז כשאף אחד לא שם לב, הוא ממלא את הכוס במשהו אחר. ויש עוד המון המון טריקים.

בדרך כלל, הבילוי לא מסתיים בארוחת ערב, אלא זהו רק השלב הראשון שנקרא "איל צ'ה" 1차. אחר כך מגיע השלב השני "אי צ'ה" 2차 בו הקוריאנים נוהגים ללכת לבר או קריוקי (לידיעתכם, השם קריוקי הגיע מהשפה היפנית). בקוריאנית זה נקרא "חדר שירה" 노래방. בשלב השלישי "סם צ'ה" 3차, אם מישהו עדיין עומד על הרגליים, אז ממשיכים לבר/מסיבה/קריוקי.

רבותיי, חיי הלילה בקוריאה תוססים תוססים...

walla_ssr_page_has_been_loaded_successfullywalla_ssr_page_has_been_loaded_successfully