וינשטיין: "המתקפה על שי ניצן - מקוממת ומשולחת רסן"

במכתב שנשלח מטעמו, שלל היועמ"ש את טענותיהם של פעילי ימין לפיהן המשנה לפרקליט המדינה שי ניצן עמד מאחורי מעצרו של הרב דב ליאור. ח"כ כ"ץ: "נבוא חשבון עם האחראים למעצר הרב"

גלעד גרוסמן

במשרדו של היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין דחו אמש (רביעי) בתוקף את האשמות פעילי הימין, לפיהן המשנה לפרקליט המדינה שי ניצן רודף אותם ואף הוביל למעצרו של הרב דב ליאור שנעצר ונחקר בשבוע שעבר בעקבות ההסכמה שנתן לספר "תורת המלך".

עוד על מעצרו של הרב דב ליאור:
בימין סימנו את האחראי למעצר: "ניצן - אויב התורה"
הרב ליאור: "לא זקוקים לאישור הקומיסר לפרסום ספרים"
מעצר דב ליאור: מאות מפגינים בכניסה לירושלים
חקירת הרב דב ליאור הסתיימה, הוא שוחרר לביתו

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

לכתבה המלאה
הכרוז שפרסמו פעילי הימין נגד שי ניצן (צילום: מערכת וואלה!, צילום מסך)

גורמים בימין הביעו שלשום שאת נפש מעוצמת ההפגנות שאירעו בימים האחרונים נגד מעצרו של הרב ליאור וסימנו את מי שהפך לשנוא נפשם, המשנה לפרקליט המדינה שי ניצן, כיעד הבא שלהם. בימין רואים בניצן כאחראי הבלעדי למעצרו של הרב ליאור ואתמול הופצה תמונתו של ניצן עם הכיתוב "אויב התורה".

במכתב שכתב אורן פונו, עוזרו של היועץ המשפטי לממשלה, בשמו של וינשטיין ושהופנה למנכ"ל הפורום המשפטי למען א"י, נחי אייל, נכתב: "היועץ המשפטי לממשלה מצר על המתקפות שלוחות הרסן מצד גורמים שונים המופנות כלפי המשנה לפרקליט המדינה מר שי ניצן. ההחלטות בנושאים רגישים מתקבלות, ככלל, לאחר דיון אצל היועץ המשפטי לממשלה ועל ידו, לאחר שהובאו בפניו עמדות כלל הגורמים במערכת. כך גם בעניין הוצאת צו המעצר נגד הרב דב ליאור. לפיכך, ככל שלמאן דהוא טענה כלשהי בנושא זה עליה להיות מופנית כלפי היועץ המשפטי לממשלה ולא כלפי אחד העובדים במערכת אכיפת החוק, יהא זה עובד בכיר ומכובד ככל שיהא".

פונו הוסיף וכתב כי "בעניינו של הרב ליאור התקיימו מגעים בין אנשי משרדנו מטעם היועץ המשפטי לממשלה ובין גורמים שונים והוצע לרב להתייצב לחקירה באופן מכובד ושקט. ניסיונות אלה נענו בשלילה ועל כן לא היה מנוס מלהוציא את צו המעצר. בכל הנוגע לטענות המייחסות למערכת אכיפת החוק קבלת החלטות על רקע פוליטי ואידיאולוגי, הרי שהן מקוממות ורחוקות מן האמת כרחוק מזרח ממערב".

במקביל, התייחס גם יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ יעקב כ"ץ (כצל'ה) למעצר הרב ליאור. בראיון לעלון "ארץ ישראל שלנו", האשים כ"ץ את ראש הממשלה בנימין נתניהו באחריות למעצר ואמר כי "נתניהו נושא באחריות אישית, ואם הוא ראש הממשלה - שיפטר מחר את שי ניצן, האיש הזה שיחד עם פרקליטים נוספים, מתעמר בנו ללא הפסק וגורם צרות צרורות. הפשע הזה והרשע הזה שעשו למורנו ורבנו הרב ליאור לא יעבור בשתיקה, ובבוא היום נבוא איתם חשבון".

(עדכון ראשון: 19:30)

walla_ssr_page_has_been_loaded_successfullywalla_ssr_page_has_been_loaded_successfully