מחיר קריסת הכלכלה: הימין עלה לשלטון בפורטוגל

הבוחרים הענישו את מפלגת השלטון הסוציאליסטית על חבילת הסיוע מהאיחוד האירופי והגזרות הכלכליות, והעניקו ניצחון גורף למפלגת המרכז-ימין הסוציאל-דמוקרטית ולשותפתה הימנית "מפלגת העם"

רויטרס

ציבור הבוחרים בפורטוגל העניש אמש (ראשון) את מפלגת השלטון הסוציאליסטית על החורבן הכלכלי שאילץ את המדינה להיעזר בחבילת סיוע של 78 מיליארד דולר מהאיחוד האירופי ולהכריז על שורת גזרות כלכליות, והעלה לשלטון את מפלגת המרכז-ימין הסוציאל-דמוקרטית (PSD), שזכתה לניצחון משכנע בבחירות לפרלמנט.

קריסתה של הכלכלה הפורטוגלית:
פורטוגל נכנעה: ביקשה סיוע מהאיחוד האירופי
גם בפורטוגל מסייעים רק לבעלי ההון

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

לכתבה המלאה
"יציבות לארבע השנים הקרובות". ראש המפלגה המנצחת, פדרו פאסוס קואליו (צילום: רויטרס)

הבחירות מסיימות תקופה של כמה חודשי חוסר ודאות פוליטי במדינה, שהחלו עם נפילת הממשלה בחודש מרץ, לאחר שפורטוגל הלכה בדרכיהן של יוון ואירלנד והפכה למדינה פושטת הרגל השלישית באיחוד.

על פי תוצאות האמת של ההצבעה, הסוציאל-דמוקרטים זכו ב39% מהקולות המקנים להם 105 מושבים בפרלמנט. "מפלגת העם" הימנית זכתה ב-24% נוספים, המעניקים לה 65 מושבים, והבטיחה לשתי השותפות המסורתיות רוב מוצק בפרלמנט בן 230 המושבים, שיאפשר להן להקים קואליציה יציבה. הסוציאליסטים, שהיו שש שנים בשלטון, זכו ל-73 מושבים בלבד, 24 פחות מכוחם בפרלמנט הנוכחי.

"סוקרטס הוריד את המדינה על ברכיה"

"אכוון את כל מאמציי במהירות האפשרית כדי להבטיח למדינה ולעם הפורטוגלי ממשלת רוב בהנהגת PSD, שתספק לנו יציבות לארבע השנים הקרובות", הצהיר בנאום הניצחון שלו פדרו פאסוס קואליו, ראש ה-PSD, שצפוי להתמנות לראש הממשלה. "העם העניק לנו ניצחון חד משמעי ופתח חלון של אמונה ותקווה לעתיד שלנו".

הבוחרים הפורטוגלים שמחים בעיקר על לכתם של הסוציאליסטים וראש הממשלה ז'וזה סוקרטס. "הניצחון הזה הוא כרטיס אדום ענקי לסוקרטס", אמר לרויטרס ז'וליו פשוטו, תומך נלהב של מפלגת PSD שנופף בדגל מחוץ למטה המפגה בליסבון. "הוא הוריד את המדינה על ברכיה".

walla_ssr_page_has_been_loaded_successfullywalla_ssr_page_has_been_loaded_successfully