חיילים השחיתו עסק - המדינה תפצה בכחצי מיליון ש'

ביהמ"ש חייב את המדינה לשלם פיצויים בסך 480 אלף שקלים לבעל מתחם בילויים ליד שכם, שהושחת ע"י חיילי צה"ל ששהו בו. השופטת קבעה כי לא הייתה הצדקה מלחמתית להימצאות החיילים במקום

קובי מנדל

בית משפט השלום בחיפה חייב היום (ראשון) את המדינה לפצות כספית בעל מתחם בילויים בהר גריזים שליד שכם בשל נזק שנגרם למתחם בעת ששהו בו חיילי צה"ל ב-2003. המדינה תפצה את בעל המתחם בסך של 480 אלף שקלים.

השופטת, ישראלה קראי –גירון, קבעה בין היתר, כי המדינה לא הוכיחה שתפיסת המקום הייתה במסגרת פעילות מלחמתית. בכתב התביעה נטען, כי החיילים הגיעו למקום בתחילת שנת 2003 ועזבו אותו מספר חודשים לאחר מכן. עם זאת, נטען, כי מעת לעת המשיכו החיילים לפקוד את המקום גרמו לו לנזקים, ואף השחיתו ציוד שהיה במתחם. לטענת התובע, למרות עזיבת החיילים, חל עליו איסור להיכנס למתחם, וכל בקשותיו להיכנס למקום נדחו.

לדבריו, רק בחודש מאי 2003 אושר לו להיכנס למקום לראשונה בעת שביקר במתחם עם שמאי מטעמו על מנת להעריך את הנזק שנגרם. עוד הוא ציין, כי למתחם הוא שב באופן סדיר רק באוגוסט 2004. הוא ביקש לחייב את המדינה לשלם לו פיצויים בסך של למעלה מ-780 אלף שקלים.

השופטת כתבה בהחלטתה, כי "במקרה דנן, הן הנזק הישיר שנגרם והן המשכו או הנזק העקיף, בגינם הוגשה התביעה דנן, קרי היעדר אפשרות לשפץ המקום או להפעילו מחדש, הינם נזקים אשר לא ניתן לומר כי נגרמו כתוצאה מפעולה מלחמתית".

walla_ssr_page_has_been_loaded_successfullywalla_ssr_page_has_been_loaded_successfully