10 שנות מאסר לתושב מזרח י-ם שמסר מידע לחמאס

בית המשפט גזר עונש מאסר על מוראד נימר, בן 25 מצור באחר, שהיה חבר בזרוע הצבאית של חמאס והעביר לארגון מידע על יעדים לפיגועים פוטנציאליים, בהם קניון מלחה והתחנה המרכזית בבירה

גלעד גרוסמן

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר אתמול (שני) עשר שנות מאסר על מוראד נימר, בן 25 מצור באחר, שהודה והורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות של חברות בארגון טרור, מגע עם סוכן חוץ וסיוע לאויב במלחמה.

על פי כתב האישום המתוקן שהוגש נגדו, באמצעות עו"ד שמואל הרבסט מפרקליטות מחוז ירושלים, נימר, בעל תעודת זהות ישראלית, הוא חבר בזרוע הצבאית של חמאס. ב-2003 נסע נימר ללמוד הנדסה בירדן, ושם הציע לתושב מזרח ירושלים נוסף בשם מוראד כמאל להצטרף לגדודי עז א-דין אל-קסאם.

ביוני אשתקד, לאחר שחזר לישראל, נפגש נימר עם חבר בחמאס, שהציע לו לסייע לארגון באמצעות איסוף מידע על אתרים שונים בישראל, לרבות אודות כבישים ראשיים ברחבי הארץ. נימר נעתר להצעה וקיבל בתמורה 2,000 שקל למימון. בנוסף, הוא קיבל בסוף השנה עוד עשרת אלפים שקל למימון הוצאותיו.

נימר נפגש לאחר מכן עם כמאל ואמר לו כי עליהם לבקר במספר כבישים ראשיים בישראל לצורך איסוף מידע עבור חמאס. השניים נהגו לנסוע בסופי שבוע בכבישים ראשיים ברחבי הארץ - וצילמו את השילוט לאורך הדרך. את הצילומים ומידע נוסף העביר נימר לחמאס.

בנוסף, נימר וכמאל ערכו סיורים לצורך איסוף מידע לצורך ביצוע פיגועי טרור באתרים שונים בארץ, בהם התחנה המרכזית בירושלים, תחנת ההסעה בצומת הגבעה הצרפתית, קניון מלחה והתחנה המרכזית בבאר שבע. השניים צילמו את האתרים וכן בדקו את רמת האבטחה במקום והאם נמצאים בהם אזרחים או חיילים, וכן האם מצויים שם גם ערבים.

השניים גם הכינו מקום מסתור במערה באזור הסטף בירושלים, שישמש כמחסן נשק מאולתר, עבור כלי נשק שהיו אמורים לקבל מהחמאס לצורך ביצוע הפיגועים.

walla_ssr_page_has_been_loaded_successfullywalla_ssr_page_has_been_loaded_successfully