וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 טיפים פשוטים שיגרמו למזגן לעבוד מצוין בקיץ

עודד פשטצקי בשיתוף זאפ דפי זהב, בשיתוף זאפ דפי זהב

30.4.2019 / 9:44

מה צריך לבדוק אם המזגן לא מקרר ומה אסור לעשות כשהמזגן מטפטף? כל התשובות במדריך שלפניכם

אילוסטרציה. ShutterStock
לא מפעילים את המזגן בימי האביב הנעימים ולכן התקלות השונות מתגלות רק ברגע האמת/ShutterStock

כשזה מגיע לתקלות במזגנים הביתיים, נראה שחוקי מרפי עובדים שעות נוספות. זאת כיוון שהן נוטות להרים את ראשן המיוזע דווקא ביום הראשון שבו הטמפרטורות מחליטות לטפס אל על. אך האמת היא שהסיבה לכך פשוטה מאין כמוה - רובנו לא מפעילים את המזגן בימי האביב הנעימים ולכן התקלות השונות מתגלות רק ברגע האמת.

בתחילת הקיץ טכנאי המזגנים הם בין אנשי המקצוע העסוקים ביותר בישראל ולכן ההמתנה לטכנאי עשויה להימשך ימים ארוכים. מעוניינים לחסוך מעצמכם עוגמת נפש והזעה מיותרת? הגעתם למקום הנכון: במאמר שלפניכם תמצאו שלל טיפים לתיקון בעיות מיזוג נפוצות ותלמדו איך להכין את המזגן שלכם לקיץ.

הכן מזגנך לקיץ - שלב אחרי שלב

כדי להקדים תרופה למכה, מומלץ לבצע מספר פעולות פשוטות, שיסייעו למזגן להתחיל את העונה החמה ברגל ימין. להלן החשובות שבהן:

נסיעת מבחן - הדליקו את המזגן על מצב "קירור" והניחו לו לפעול במשך כרבע שעה. בזמן שהוא פועל, נסו לזהות כל סימן שהוא שיש בו כדי להעיד על תקלה כזו או אחרת: רעש חריג או בלתי סביר, עוצמת קירור נמוכה, נזילה וכיו"ב. איתור תקלות באביב, יאפשר לכם לטפל בבעיות השונות לפני בוא הקיץ.

ניקוי פילטרים תקופתי - הפילטרים של המזגן הביתי נוטים לצבור במהלך הזמן כמויות רציניות של לכלוך ואבק. לאור זאת חשוב מאוד לדאוג לנקות את הפילטרים באופן תקופתי. כל שעליכם לעשות זה לשלוף בזהירות את הפילטרים, לשטוף אותם במים פושרים, לייבש אותם היטב ולהחזיר אותם למקומם. שימו לב - כיוון שהמטרה היא להסיר לכלוך ואבק באופן מכני בלבד, אין שום צורך להשתמש בסבון או תכשירי ניקוי כלשהם.

ניקוי היחידה החיצונית של המזגן - בדומה לפילטרים, חשוב גם להקפיד על ניקיון היחידה החיצונית של המזגן אחת למספר חודשים לכל הפחות. הצטברות של עלים, אבק, פסולת ושאר מרעין בישין באזור הפתחים של היחידה החיצונית, עשויה לפגוע משמעותית ביכולת המיזוג של המזגן הביתי ולכן חשוב לוודא שהפתחים לא חסומים ושזרימת האוויר לא מופרעת.

טכנאי מזגנים. ShutterStock
חשוב גם להקפיד על ניקיון היחידה החיצונית של המזגן אחת למספר חודשים לכל הפחות/ShutterStock

בדיקות תקינות בסיסיות

בחלק ניכר מהמקרים שבהם המזגן לא פועל (או לא פועל באופן אופטימלי), הסיבה למחדל נעוצה בתקלה פשוטה שניתן לפתור ללא קושי. להלן כמה מהדברים שיש לבדוק כל אימת שהמזגן מסרב לשתף איתכם פעולה:

• בדקו האם בחרתם במצב הנכון, כלומר האם המזגן אכן נמצא במצב "קירור" והאם הוא לא מכוון בטעות על טמפרטורה גבוהה מדי.

• ודאו שהמזגן מחובר לחשמל, שהסוללות של השלט הרחוק לא התרוקנו או נזלו ושהמפסק של המזגן בארון החשמל לא נפל במקרה.

• אם הרגע כיביתם את המזגן, הניחו לו לנוח במשך כרבע שעה לפני שתפעילו אותו שנית. כמו כן חשוב לזכור שהמזגן מגיע לשיא התפוקה שלו רק לאחר כעשר דקות עד רבע שעה מהרגע שהפעלתם אותו. לכן גם אם אחרי חמש דקות אתם עדיין לא נהנים מקור מקפיא עצמות, אל לכם למהר לחרוץ את דינו של המזגן. תחת זאת המתינו בסבלנות עוד מספר דקות וקוו לטוב (בדרך כלל זה עובד).

• באינספור מקרים מתברר כי הבעיה בכלל לא במזגן אלא דווקא בשלט הרחוק. במקרים האלו, רכישה של שלט אוניברסלי לנצח תהיה פתרון זול (ומהיר) יותר מביקור של טכנאי. לכן לפני שמזעיקים טכנאי, מומלץ לנסות לתפעל את המזגן הסרבן עם שלט אוניברסלי או פשוט עם שלט אחר (של מזגן זהה).

מזגן. ShutterStock
באינספור מקרים מתברר כי הבעיה בכלל לא במזגן אלא דווקא בשלט הרחוק/ShutterStock

טיפול בריחות לא נעימים

אם המזגן שלכם לא היה בשימוש במשך מספר שבועות, יתכן שבהפעלה הראשונה הוא ידיף ניחוחות לא אטרקטיביים במיוחד. בדרך כלל ניתן יהיה לטפל בבעיה באמצעות הפעלת המזגן על מצב "ייבוש" (המיוצג בשלט על ידי סימן של טיפה) במשך כחמש עד עשר דקות. לאחר מכן ניתן להעביר את המזגן למצב "קירור".

קול טיפות המים

טפטוף מים מהיחידה הפנימית של המזגן מעיד לרוב על סתימה בצינור הניקוז. במקרים רבים ניתן לטפל בבעיה באופן עצמאי פשוט על ידי נשיפה עוצמתית לתוך הצינור (אפשרי כל עוד יש גישה לצינור כמובן). יחד עם זאת, לא תמיד נשיפה תספיק כדי לסלק את העצם שגורם לחסימה. במקרים שבהם החסימה עקשנית, חשוב להימנע מהחדרת עצמים כמו מקל ארוך או זרד לצינור. זאת מהסיבה הפשוטה שהם עשויים להישבר בתוך הצינור ורק להחמיר את התקלה.

כמו כן חשוב לוודא שהצינור נמצא לכל אורכו בזווית המאפשרת למים לזרום בו בחופשיות ושהקצה שלו לא מונח בתוך שלולית. בנוסף לא אחת מתברר שהסיבה לנזילה היא חסימה חיצונית שנגרמה כתוצאה ממעיכה של הצינור על ידי עצם זר או על ידי כיפוף בצינור וכן הטפטוף יכול להיות תוצאה של תעלת ניקוז חסומה (התעלה ממוקמת בתוך היחידה הפנימית) או חור בתעלת הניקוז.

ומתי בכל זאת מומלץ להזמין טכנאי?

לצד תקלות שכיחות שניתן לטפל בהן באופן עצמאי, יש שורה של בעיות מיזוג המצדיקות נוכחות של איש מקצוע. בין היתר מדובר בתקלות חשמל, דליפה של גז (הדורשת בדיקה לצורך איתור ותיקון הדליפה וכן מילוי גז), קלקול של כרטיסים שונים (כמו כרטיס הפיקוד של המאייד) ועוד. כך גם יתכן שהמזגן מדיף ניחוחות לא נעימים פשוט כי הגיעה עת לבצע ניקיון עמוק של היחידה הפנימית.

כדי לקדם את הטיפול בבעיה שנתקלתם בה, חשוב לנסות לאפיין אותה באופן המדויק ביותר. כך תוכלו להסביר בבהירות לנציגי השירות שיטפלו בכם מה היא התקלה שעימה אתם מתמודדים: במקרים מסוימים יתכן שיוכלו לסייע לכם טלפונית להתגבר על הבעיה, מבלי שיצטרכו לשלוח אליכם טכנאי. כעת נותר רק לאחל לכם בהצלחה ושיהיה לכם קיץ קריר ונעים.

באדיבות אתר דפי זהב

עודד פשטצקי בשיתוף זאפ דפי זהב, בשיתוף זאפ דפי זהב
  • עוד באותו נושא:
  • מזגן
  • קיץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully