וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ככה תארגנו לעצמכם מסיבת פורים שמחה בלי להתרושש

בשיתוף הללי ז'בוטינסקי, בשיתוף הללי ז'בוטינסקי

2.2.2019 / 13:43

פורים הוא חג אהוב במיוחד ודי ברור למה: התחפושות העליזות, האוכל המתוק והציווי לשתות עד דלא-ידע יוצרים אווירה חגיגית ושמחה, כזו שממש מתבקש ליהנות ממנה במסיבת פורים ביתית עם חברים. אז כמה יעלה לכם כל הטוב הזה? בדקנו, המסקנות לפניכם

פורים. ShutterStock
פורים - גם למבוגרים/ShutterStock

חג פורים הוא אולי חג גדול עבור הילדים, אבל מה כשגדלים מגלים שפורים הוא כל-כך הרבה יותר כיפי לאנשים בוגרים; אלכוהול, חברים ותחפושות הם שילוב מעולה שעושה חשק לחגוג את כל הטוב הזה - דווקא במסיבת בית. ככה אתם שולטים במוזיקה, בכיבוד והכי חשוב: ברשימת המוזמנים, מה שיבטיח שיהיה לכם חג שמח במיוחד.

רגע לפני שאתם מוציאים הזמנות לכל החבר'ה, הרשינו לעצמנו לברר את השאלה הכי בוערת שלבטח מעסיקה גם אתכם: כמה אמור לעלות אירוח של מסיבת פורים בבית? בטח תשמחו לגלות שאפשר לארח מסיבת פורים חגיגית גם בלי להוציא המון כסף, כך שגם אם התקציב שלכם מוגבל - אין שום סיבה שלא תרימו את הכפפה ותדאגו לחג שמח ומבדח.

דקורציה: בין 20 שקל למאות שקלים

אין ספק שקישוטים צבעוניים על קירות הבית יעניקו טון עליז למסיבה שלכם ולכן - בעינינו לפחות - הם בגדר סעיף חשוב, שיש לתת עליו את הדעת. אם התקציב שלכם צנוע מאוד, תמיד אפשר להשתמש במה שיש בבית; גזרי עיתונים ומגזינים יכולים להפוך לשרשראות חגיגיות (בדומה לקישוטים ביתיים לסוכה), מצלחות חד פעמיות, קצת דבק ומעט קרטונים גזורים/נוצות/ציורים בטוש - אפשר ליצור יופי של 'מסיכות' שניתן לתלות על הקירות ועם מעט יצירתיות והרבה דמיון, תוכלו אפילו ליצור אביזרים שהאורחים יוכלו להצטלם איתם בעמדת צילום מיוחדת (רק אל תשכחו לתלות על הקיר סדין עם טקסטורה מעניינת). כל היצירה הזו לא אמורה לעלות לכם מעל ל-20 עד 100 שקל, בהנחה שאתם מנצלים את מה שיש בבית בחכמה.

פחות בעניין של פרויקטים בנוסח "עשו זאת בעצמכם"? קפיצה זריזה אל חנות יצירה או חנות הסטוק הקרובה אליכם - תפתור את ענייני הדקורציה במעט יותר כסף - ותחסוך לכם את ההתעסקות ביצירה. אל תשכחו להעמיס גם כמה רעשנים, כן?

סה"כ עלות ממוצעת לקישוטי בית פורימיים: 100 שקל.

אוזני המן מבצק פילו במילוי פיסטוקים והל. נמרוד סונדרס
אזני המן מבצק פילו/נמרוד סונדרס

בופה שמח ומבדח: בין 100 שקל ל-500 שקל

לשמחתנו, פורים הוא מהחגים האלה שלא מחייבים בישול של סעודת חג מורכבת עבור האורחים (אלא אם אתם ממש רוצים לארח לארוחת ערב). במקומה, אפשר פשוט לכסות את השולחן במפה צבעונית, לדאוג לאיזה זר פרחים בעלות של בין 50 ל-100 שקל (או זר פירות מתוק ומושקע בעלות משוערת של כ-100 שקל, תלוי - כמובן - בפירות שתבחרו) ולהניח על שאר השולחן תקרובת מכל טוב בכלי הגשה שכבר יש בבית. כמה זה יעלה? מיד נחשב יחד.

נתחיל מהכוכבות המרכזיות של החג: אזני המן. בין 3 שקל ל-4.50 שקל עבור כ-100 גרם אזני המן טריות, מביאים אותנו לממוצע של לפחות 20 שקל שתוציאו על המאפה המסורתי. לזה כדאי להוסיף חטיפים מלוחים (בין 4.50 שקל ל-10 שקל עבור שקית של 100 גרם), מעט חטיפי שוקולד (בין 20 שקל ל-25 שקל למארז חטיפי מיני), שתייה קלה (35.90 שקל בממוצע עבור שישיית משקאות קלים) וכמובן: אלכוהול (כ-60 שקל עבור בקבוק ערק או וודקה ממותג זול יחסית, ועד למאות שקלים עבור למותגי פרימיום. יין שתרכשו בסופרמרקט יעלה לכם בין 15 שקל לכ-60 שקל לבקבוק ואילו שישיית בירה של אחד מהמותגים הקלאסיים תעלה בין 35 שקל ל-45 שקל).

סה"כ עלות ממוצעת לבופה חג מלא בכל טוב: 250 שקל.

נחשו מי: עוזרים לאורחים להתחפש ברגע האחרון

הסעיף האחרון שלנו אינו כולל תחפושות פורים שרכשתם או יצרתם, אלא לפתרונות זריזים ומהירים לאורחים שלא הספיקו להתחפש (או לכאלה שלא ישקיעו בתחפושת של ממש, אבל כן יזרמו על משהו סמלי).

אז ככה: באמצעות נייר קרטון צבעוני, דבק, זוג מספריים וסרט בד, אפשר להכין יופי של מסיכות בצורת חיות. כאן תמצאו הדגמה להכנה של מסיכת אריה, אבל על אותו עקרון בדיוק אפשר ליצור גם מסיכת ארנב, דובון, אייל, חתול - או כל חיה אחרת שאתם אוהבים ושתרצו לשלב. כמה יעלה לכם להכין מסיכות כאלו? אם לוקחים בחשבון את עלות דפי הקרטון, הדבק והסרט - מדובר במספר שקלים בודדים פר מסיכה (על שעות עבודה - אנחנו לא מדברים בכלל).

פחות בעניין של יצירה? תוכלו לגשת לאחת מחנויות האיפור והטיפוח הזולות, שנפוצות כמעט בכל קניון, לרכוש פלטת צבעי פנים, עפרון עיניים שחור, עפרון עיניים לבן ומעט מברשות וספוגים ייעודיים לאיפור פנים ולתת לאורחים לאפר את עצמם על פי רפרנסים מוכנים מראש. כל העסק כולו לא אמור לעלות לכם יותר מ-100 שקל לעמדת איפור מדוגמת. רק אל תשכחו לקנות מבעוד מועד גם מגבונים להסרת איפור.

סה"כ עלות ממוצעת לעמדת תחפושות של הרגע האחרון: כ-150 שקל

seperator

אז זהו זה, חברים. פסטיבל הפורים שלכם כבר כמעט מוכן וכמו שאתם יכולים להבין, העלות שלו תלויה לחלוטין בבחירות שתעשו. דבר אחד אנחנו יכולים להבטיח לכם בלי בעיה: בין אם תוציאו 200 עד 300 שקל ובין אם תבחרו להשקיע במסיבה שעלותה 500 שקל ויותר - האווירה הפורימית והשמחה היא זו שתעשה את ההבדל. אז הרכיבו פלייליסט מושקע, פזרו רעשנים בין האורחים ותתחילו לחגוג עד-דלא-ידע. רק אל תשכחו ליידע את השכנים מראש.

חג שמח!

הכתבה באדיבות אתר דפי זהב

בשיתוף הללי ז'בוטינסקי, בשיתוף הללי ז'בוטינסקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully