וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכרז ערוץ הכנסת: בג"ץ דחה את עתירות חדשות 2 ועשר

22.2.2018 / 18:00

בית המשפט החליט להחזיר את ההכרעה בנושא הזוכה במכרז ערוץ הכנסת לפתחה של מועצת הכבלים והלוויין, ודחה את העתירה של ערוץ עשר - להכריז עליו כזוכה. בג"ץ: "יש לאפשר למועצה לקבל החלטה סופית לגבי המכרז ללא עיכובים נוספים"

חוק קק"ל אושר בקריאה שניה ושלישית קק"ל תעביר למדינה שני מיליארד שקלים. צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: יוסי אלטר, מערכת וואלה! NEWS
חוק קק"ל אושר בקריאה שניה ושלישית קק"ל תעביר למדינה שני מיליארד שקלים/מערכת וואלה! NEWS, צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: יוסי אלטר

בג"ץ דחה היום (חמישי) את העתירות שהגישו חדשות 2 ו-RGE (חדשות עשר) בנושא מכרז ערוץ הכנסת, והחזיר את ההכרעה לפתחה של מועצת הכבלים והלוויין. השופטים הביעו בדיון מורת רוח מצו המניעה שעצר את בדיקת הצעת RGE - שניתנה לבקשתם. בדיון נכחו מנכ"ל חברת החדשות אבי וייס, יו"ר דירקטוריון חברת החדשות תמי רוה, מנכ"ל ערוץ הכנסת אורי פז, נציג ערוץ 20 חגי גולן, נציג RGE ערן טיפנברון - אך יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, יפעת בן חי שגב, לא נכחה בדיון.

כזכור, בסוף דצמבר בג"ץ הוציא צו ביניים למועצה העוצר את הליך הבדיקה הנוסף של הצעת RGE, ודורש ממנה לנמק מדוע הצעת RGE, שהגיעה למקום השני במכרז לערוץ הכנסת, לא הוכרזה כהצעה הזוכה. במקביל לכך, במכתב ששלחה חדשות 2 למועצה היא דרשה "לבטל את הליך מכרז ערוץ הכנסת כולו" - כולל ההפסד שלה ל-RGE.

בנוגע לדחיית עתירת חדשות עשר נכתב: "בהינתן העובדה שהצעתו של ערוץ המורשת נבחנה ביסודיות, אנו סבורים, ולו מכוח עיקרון השוויון, כי יש לדחות את טענתו של ערוץ 10, שהלין על כך שהצעתו עומדת לבדיקה חוזרת טרם הכרזתו כזוכה".

עוד נכתב: "בנסיבות שנוצרו, אנו סבורים כי יש ממש בטענת המועצה כי לפנינו עתירות מתגלגלות אשר משנות את אופיין בהתאם להתפתחויות, וכי יש לאפשר למועצה לקבל החלטה סופית לגבי המכרז ללא עיכובים נוספים. כאשר ההליך המינהלי יושלם, תיווצר מציאות עובדתית חדשה על בסיס החלטה מינהלית חדשה, וכל צד שיהיה מעוניין בכך יוכל להגיש עתירה חדשה בהתאם לתוצאות".

יש לציין כי בדיון פנה השופט יצחק עמית לפרקליט של קבוצת RGE ואמר כי "לולא הצו הארעי שביקשתם כדי לעצור את בדיקת הצעתכם היינו היום חכמים יותר".

בא כוחה של חברת החדשות, עו"ד ד"ר ישגב נקדימון, אמר בדיון: "אנו נמצאים בשלב קריטי. כפי שפירטנו למן ההתחלה כל ההליך המכרזי זרוע פגמים ואנחנו עומדים על כך שכל ההצעות ייבחנו לעומקן וכך גם טענתנו שהניקוד שניתן לנו הוא ניקוד פגום וחסר מטעמים שפירטנו. יש להזכיר שיש רק 8 נקודות בינינו ובין ההצעה שהגיעה למקום השני. זה כחוט השערה. מה שמפריד בינינו ובין ההצעה במקום השני הוא חבר מועצה אחד שניקד יותר מכפי שהיה בסמכותו ופרק שלם שהגשנו של ניסיון מקצועי שלא נבחן כראוי, אנחנו נבקש להציג זאת בפני חברי מועצת הכבלים והלוויין ונבקש שהצעתנו תיבחן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully