וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חסון לקיש: "לא מעניין אותך לא הערוץ הערבי ולא הרוסי, רק ערוץ 20. זה ייבדק וייחקר"

19.2.2018 / 16:10

(עדכון) ועדת הכנסת אישרה את הקדמת הדיון במליאה בהצעת החוק הרשות השנייה שנועדה להציל את ערוץ 20. חסון הטיח בקיש: "ניסיתם באופן מושחת להשתלט על אמצעי התקשורת במדינת ישראל". מאוחר יותר החוק עבר בקריאה שנייה ושלישית

הפגנת ערוץ 20. יח"צ,
הפגנת עובדי ערוץ 20 שנערכה בדצמבר/יח"צ

(עדכון: 23:40)

ועדת הכנסת אישרה את הקדמת הדיון במליאה בהצעת החוק הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו (תיקון 44) שנועדה להסדיר את נושא הערוצים הייעודיים. החוק צפוי לעלות לאישור כבר היום (שני) לקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת. בשבוע שעבר סיימה ועדת קיש את הדיונים ואישרה את החוק שנועד להציל את ערוץ 20. מאוחר יותר הלילה, החוק עבר בקריאה שנייה ושלישית.

ח"כ יואל חסון (המחנה הציוני) התנגד להקדמת הדיון ואמר "בימים כאלה בהם המדינה סוערת בגלל פרשה בשוק התקשורת אתם מבקשים להעביר חוק כזה בהליך מזורז ואני מציע לכם לנהוג בזהירות", כשהוא מתכוון לפרשת בזק (גילוי נאות: אתר וואלה! NEWS הוא חלק מקבוצת בזק), כאשר בימים האחרונים בוצעו מעצרים של בכירים בבזק, ונלקחו עדויות של בכירים באתר.

בתגובה לדברים אמר יו"ר הוועדה, ח"כ מיקי זוהר (הליכוד): "מי שחושב שאנחנו במפלגת השלטון חוששים מהמשטרה או מגורמי האכיפה, נבהיר לו שלא כך. אנחנו מכבדים אותם, מעריכים את עבודתם ולא חוששים. למרות כל הרעש שאתם שומעים בתקשורת והמשטרה לוקחת בו חלק, אנחנו פועלים ללא רבב וללא דופי בהתאם לאמונתנו האידיאולוגית והעקרונית שלשמה נבחרנו לכנסת".

חסון פנה לח"כ יואב קיש (הליכוד), שעמד בראש הוועדה שדנה בחוק, ואמר לו: "לא מעניין אותך לא הערוץ הערבי ולא הרוסי, רק ערוץ 20. זה ייבדק וייחקר. ניסיתם באופן מושחת להשתלט על אמצעי התקשורת במדינת ישראל". ח"כ רויטל סוויד (המחנה הציוני) הוסיפה "אתם ממשיכים את הקו של רה"מ והקואליציה ולעשות בתקשורת שימוש כרצונכם, להטות סיקור וזה לא בסדר". בתגובה לדברים אמר קיש "חברי הכנסת חסון וסוויד לא היו באף ישיבה של הוועדה המשותפת. אם היו מגיעים היו רואים שכל ההחלטות התקבלו כמעט בקונצנזוס מלא, כולל שיח ושיתוף פעולה עם חברי כנסת מהאופוזיציה".

הצעה שהועלתה בדקה ה-90 נפסלה לבסוף, לפיה כספי המכרז על מספרי האפיקים (12, 13 ו-14) - סכום בשווי של כ-33 מיליון שקל - יוחזרו רק לקשת, רשת וערוץ עשר וישמשו להפקות מקור, ולא יגיעו גם להוט וליס כפי שקובע החוק. זאת כאשר בתמורה תינתן לחברות הכבלים והלוויין הצעה אחרת. בנוסף, הוועדה אישרה את סוגיית הבעלות הזרה, כך שגורם זר יוכל לשלוט (74%) בערוץ מסחרי. זאת לאחר התנגדות של משרד המשפטים והאוצר. עוד נקבע כי השליטה של גורם אחד בכל אחד מהערוצים תעלה מ-51% ל-74%, וכי ערוץ זעיר ייעודי יוכל להחזיק בתחנת רדיו אזורית. בנוגע לסעיף לפיו שר התקשורת יוכל לסגור ערוץ "תומך טרור" - הוחלט כי הנושא יעלה כהסתייגות במליאה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"טוב תעשה הממשלה אם תתמוך בהצעת החוק להצלת החינוכית"

"החינוכית הייתה ועדיין הוכחה לכך שיש דבר כזה טלוויזיה איכותית, אחראית ומשמעותית, ובניגוד לתעמולה השקרית של הממשלה, המשך הפעלת החינוכית יעלה פחות מלסגור אותה"

בתוך כך, בעניין הטלוויזיה החינוכית - ועדת השרים החליטה לדחות את הדיון בהצעת החוק לביטול סגירת החינוכית' שהגיש ח"כ יוסי יונה. ביום רביעי הקרוב ייערך בתל אביב כנס חירום להצלת הטלוויזיה החינוכית, ביוזמת ח"כ יונה וח"כ מרב מיכאלי (המחנה הציוני) בכנס ישתתפו בהשתתפות ח"כים, עובדי החינוכית שחקנים ומגישים בחינוכית.

יונה אמר: "'אם הדבר אינו מקולקל אין צורך לתקנו', אומר פתגם ידוע. מעטים יכולים לומר דבר רע על הטלוויזיה החינוכית: היא מתייעלת, היא נחוצה. היא הכרחית. שידוריה נצפו ונצפים מזה עשרות שנים על ידי ילדים והורים. צופים רבים לאורך השנים יעידו כי גדלו והתחנכו על שידורי החינוכית והיא נחקקה בזיכרונם לטובה. טוב תעשה הממשלה אם תתמוך בהצעת החוק שהגשתי להצלת החינוכית. כך נוכל לשמור על מקומות העבודה של עשרות העובדים המסורים ולהמשיך לספק תוכן איכותי יחודי וחינוכי לילדי ישראל".

מיכאלי מסרה: "דורות של ילדות וילדים גדלו וגדלים עדיין על התכנים הנהדרים והאיכותיים של החינוכית. החינוכית הייתה ועדיין הוכחה לכך שיש דבר כזה טלוויזיה איכותית, אחראית ומשמעותית, ובניגוד לתעמולה השקרית של הממשלה, המשך הפעלת החינוכית יעלה פחות מלסגור אותה. סגירת החינוכית משמעה הפקרה מוחלטת של ילדות וילדי ישראל לכוחות השוק ואנחנו נאבק בה עד שהממשלה תחזור בה מההחלטה המוטעית הזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully