וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראיון של קובלנץ שעורר את זעמם של העובדים: "כך לא מדבר מנהיג"

19.2.2018 / 13:10

בראיון שהעניק בסופ"ש ל"פירמה" רמז מנכ"ל התאגיד כי הסיבה שחטיבת החדשות לא מספקת סקופים היא כי נכפה עליו לגייס את העובדים מהרשות. העובדים בתגובה: "חבל שהוא לא מזכיר לעצמו שרשימת הטאלנטים שחיזר אחריה מערוצים אחרים לא האמינה בו"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אלדד קובלנץ/מערכת וואלה!, צילום מסך
"איך אנחנו יכולים להמשיך לעבוד ככה עם הדיקטטור גס הרוח המתנשא הזה? והבעיה שהוא לא לבד. כל שדרת הניהול חושבת ככה. הם מרעילים אחד את השני נגדנו"

לא מספיק שהרוחות בתאגיד כבר סוערות - עם המאבק בין הוועד להנהלה על מילוי משובים לעובדים, והסכסוך החדש הנוגע לתנאי הכוננות שנכפו על העובדים לטענת הוועד - בסופ"ש האחרון התפרסם ראיון של המנכ"ל אלדד קובלנץ, שהצליח להוציא את העובדים, המתוחים ממילא, לגמרי משלוותם.

בראיון למוסף "פירמה" של "גלובס" רמז קובלנץ בדבריו כי אחת הסיבות לכך שחטיבת החדשות לא הצליחה "לספק את הסחורה" מבחינת סקופים ופולואפים היא כי נכפה עליו לגייס את רוב העובדים מרשות השידור. קובלנץ אמר בין היתר: "אני חושב שקושי אחד מובנה, שאנשים בכלל לא מצליחים להתחיל להבין אותו, זה להקים את חטיבת החדשות הזאת, שרוב עובדיה הגיעו ב-15 במאי (יום תחילת השידורים). דבר שני, אני מאוד-מאוד סקרן לראות את מנכ"לי 'החדשות' וחדשות 10 - שאגב עושים עבודה מעולה, אין הרבה חברות ברמה כזאת בעולם - מתמודדים עם העובדה שהם לא באמת יכולים לבחור את העובדים שלהם".

כאשר נשאל בתגובה: "אתה מדבר על זה שנכפה עליכם שרוב העובדים יהיו מרשות השידור?" - קובלנץ השיב: "גם. וגם על סד הזמנים שבו היינו צריכים לעשות זאת. זה תהליך שלוקח זמן, אבל אני חושב שכן היו הישגים עיתונאיים, ואני חושב שהפרגון של גופי תקשורת אחרים בפולו-אפים לתאגיד הוא פחות לעומת הפרגון לכלי תקשורת אחרים".

התגובות של עובדי התאגיד שהגיעו מהרשות היו, כצפוי, זועמות במיוחד. בהתכתבות בקבוצת וואצאפ של חלק מהעובדים, שהגיעה לידי וואלה ברנז'ה, הם כינו את קולבנץ "דיקטטור" ו"מתנשא", טענו כי ההנהלה מרעילה את העובדים האחרים נגדם ואף גיחכו לרמיזה שלו כי נאלץ לשכור עובדים מהרשות - שכן טאלנטים ממקומות אחרים סירבו לעבור לתאגיד לטענתם.

כך למשל, אחד העובדים כתב: "חבל שהוא לא מזכיר לעצמו שרשימת הטאלנטים שחיזר אחריה מערוצים אחרים, לא האמינה בו ולא יצאה איתו להרפתקה. אלה שגייס בסכומים נדיבים לא מביאים רייטינג ובעיקר היוצרים המהוללים שחוגגים על מרבית עוגת התקציב לא הביאו בשורה טלוויזיונית. אין ספק שהאמירות הללו פוגעניות. כך לא מדבר מנהיג. אבל לפחות ברור איפה אנחנו חיים". עובדת אחרת טענה כי "אם לא אנשי רשות השידור והמקצועיות שלהם האור לא היה נדלק במודיעין! חצופים". עובד אחר כתב: "איך אנחנו יכולים להמשיך לעבוד ככה עם הדיקטטור גס הרוח המתנשא הזה? והבעיה שהוא לא לבד. כל שדרת הניהול חושבת ככה. הם מרעילים אחד את השני נגדנו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם הגיעה מהרשות. גאולה אבן, ביום השידורים הראשון של התאגיד/מערכת וואלה!, צילום מסך

"כתבים שהגיעו מגל"צ ואין להם שמץ בשפה טלוויזיונית - אנחנו מלמדים אותם"

"אסור לעבור על זה בשתיקה. לי קשה באופן אישי להמשיך ביחסי עבודה תקינים עם המנכ"ל ואנשיו במקום המבזה הזה"

בנוסף לכך נכתב: "בתור אחד שעובד שם יום יום: אני יכול לומר לכם שעובדי רשות השידור מלמדים את העובדים מבחוץ איך לעבוד. פותרים בעיות ומתקנים ליקויים וגם מראים פטנטים שהביאו למערכת שם. זה מדהים לראות איך (השמות שמורים במערכת - נ.פ) לצורך הדוגמא מתרוצצים שם ומסדרים הכל ועובדים מסתכלים עליהם כמושיעים מופלאים. אז כדאי שאף אחד לא ידבר על מי נכפה על מי". עובד אחר הגיב ואמר: "אבל לאט לאט "מנקים" את השורות שלנו, מפטרים או גורמים לאנשים להתפטר. תסתכלו סביב, לא קשה לראות".

לטענת עובד אחר, לא ברור כיצד קובלנץ טוען שכאשר יש כישלון הוא נובע מהעובדים מהרשות, אך כאשר יש הצלחה במשהו - זו ההנהלה. העובד כתב: "תעזרו לי עם הבנת הנקרא - נכפו על המנהל 600/700 עובדים שאף לא אחד מהם היה מעורב בבניית לין אפ התכניות וההפקות, אותם עובדים הרימו ביום את כל אותו ליין-אפ, והבעיה היא כוח העבודה ולא תכנית הניהול?". עובד נוסף כתב: "אם לוח השידורים היה הצלחה אז זה היה למרות העובדים וכשהוא כישלון אז זה בגלל העובדים. Win Win. כמה מעיק לעבוד באווירה כזו".

אחת העובדות כתבה: "אני גם יכולה לומר שיש כתבים/ות צעירים שהגיעו מגל"צ ואין להם שמץ בשפה טלוויזיונית ואנחנו הצוותים מלמדים אותם ודואגים שיהיה את כל מה שצריך מבחינה ויזואלית". עובד אחר טוען כי ניתן לראות בדברים של קובלנץ כ"אות מצוקה": "בואו נסתכל על זה מבעד לעלבון: כתבה בסביבה ביתית שמשדרת מצוקה". עובדת אחרת כתבה: "אנחנו חייבים לנסח מכתב תגובה משלנו. אסור לעבור על זה בשתיקה. לי קשה באופן אישי להמשיך ביחסי עבודה תקינים עם המנכ"ל ואנשיו במקום המבזה הזה".

בנוסף לכך, אחד העובדים כתב: "הכי חשוב - אסור לפחד! הם בונים על הפחד שלנו וניזונים ממנו". עובדת נוספת כתבה: "הוא מרשה לעצמו להתייחס אלינו כך, כדאי שגם אנחנו נביע דעתנו עליו". עובד אחר ציין כי הדברים שקובלנץ אמר בראיון חמורים יותר לדעתו מהדברים שנאמרו בבית הדין לעבודה, בדיון של ההנהלה והוועד על צו מניעה: "הפעם הדברים נאמרו בגוף ראשון מהפה של מס' 1 בתאגיד. זה חריף הרבה יותר".

חלק מהעובדים ציינו התבטאויות אחרות שנאמרו על עובדי הרשות בתאגיד על ידי בכירים בכאן. בין היתר הם ציינו כי בעבר "חברת המועצה דלית שטאובר אמרה בדיון פנימי שעובדי רשות השידור מרוויחים פחות כי הם לא שווים. אף אחד לא היה לוקח אותם" וכי "שלומי שטיין התבטא על מישהו שיש לו פרצוף של עובד רשות (אגב, מישהו שאינו עובד רשות). אלה נציגי ציבור".

מ"כאן בהרצה" נמסר: "בפני התאגיד עמדו אתגרים יחודיים שאינם מנת חלקם של גופי תקשורת אחרים: הסמכות לבחור מי יעבוד כאן, והקביעה בחוק כי מאות יקלטו מגוף אחד בזמן מזערי ויגיעו לכאן ביום אחד בודד שהיה גם יום תחילת השידורים. בנסיבות הקיימות עמדנו באתגר בהצלחה יחד עם עובדים מצוינים שהגיעו מרשות השידור".

ממועצת כאן נמסר: "הדברים המיוחסים לחברי המועצה לא נאמרו מעולם, בשום פורום ומדובר בהמצאות מופרכות ומגמתיות".

(עדכון ראשון: 12:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully