וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיראנים על הגדרות, אך בתאגיד מתקשים לפתור את בעיית הכוננים בסופ"ש

18.2.2018 / 12:06

אחרי שגם בשבוע שעבר פספסו בכאן את האירועים בגבול הצפון ועלו באיחור, קיימו ההנהלה והוועד ישיבת חירום סוערת על תנאי הכוננים בסופי שבוע ובחגים - כך נודע לוואלה ברנז'ה. תוצאותיה עגומות: "משבת הבאה - כל העובדים הרלוונטיים יסרבו לכוננות"

אזהרה מאיראן- הנשיא רוחאני הגיב להסלמה בצפון ואמר כי "לא מגיעים לתוצאות עם טרור והפצצות". רויטרס
הנשיא מאיים, בכאן לא מתרגשים/רויטרס
בחמישי האחרון נשלח מכתב מהוועד לעובדי התאגיד, שהגיע לידי וואלה ברנז'ה, ובו נטען כי ההנהלה מנסה לעשות מחטף בנושא הכוננות ולכפות על העובדים להסכים להיות כוננים בתעריף שנקבע ללא מעורבות הוועד – שכמובן מתנגד לכך

המאבק של הוועד בהנהלת התאגיד מגיע עד לנושא בעל החשיבות - כוננות בסופ"ש ובחגים. כזכור, רק בשבת שעברה (עם האירועים בצפון) בתאגיד שוב עלו לשידור באיחור ניכר מול שאר ערוצי הטלוויזיה, כאשר הסיבה לכך הייתה שבכאן אין כוננות. גורם המעורה בפרטים אמר לוואלה ברנז'ה כי כאשר יש מקרים מיוחדים המצריכים מבזק אין מי שיבוא - ו"הכל בהתנדבות". בשבוע שעבר, בעקבות המצב, נערכה ישיבת חירום בנושא כוננות בימי חג ושבת.

האירועים בצפון סוקרו באיחור לעומת המתחרים, כאשר זוהי אינה הפעם הראשונה שבתאגיד נמצאים בפער בסיקור בסופ"ש של אירועים מיוחדים: כך למשל, בניגוד למתחרים מחדשות 2 ו-10, ביולי האחרון לא סוקרו בכאן 11 הפיגוע בהר הבית והפיגוע בחלמיש בגלל חיסכון בעלויות.

בחמישי האחרון נשלח מכתב מהוועד לעובדי התאגיד, שהגיע לידי וואלה ברנז'ה, ובו נטען כי ההנהלה מנסה לעשות מחטף בנושא הכוננות ולכפות על העובדים להסכים להיות כוננים בתעריף שנקבע ללא מעורבות הוועד - שכמובן מתנגד לכך.

במכתב נכתב: "סוף השבוע הקודם המחיש שוב למה חשוב ונחוץ נוהל כוננויות בתוך תאגיד השידור הישראלי, נוהל שיסדיר את השידורים בדיגיטל, ברדיו ובטלוויזיה במקרים של אירועים מיוחדים. בישיבת המשא ומתן שהתקיימה בין הוועד להנהלה, ביקשנו לקבל את מדיניות התמורה על כוננויות כדי לשאת ולתת על הנושא. ההנהלה הבטיחה לחזור עם תשובות, אך לא חזרה עם דבר".

עוד נכתב כי "הופתענו לגלות, בעודנו יושבים בישיבה נוספת עם ההנהלה ("ישיבת עדכון" לגבי עובדים חדשים שנשקל סיום העסקתם), כי ההנהלה מחתימה עובדים על מסמכי הסכמה לכוננות שהתבססו על תעריף שנקבע באופן חד צדדי ומאחורי גבנו, וזאת כאמור ימים ספורים לאחר שאנחנו העלינו את הנושא. אנחנו, בתור ועד אחראי, לא מעוניינים להכשיל את השידור הציבורי, ומעוניינים שעובדים יהיו מוכנים לעבוד בסופי שבוע ובשעות הקשות ויקבלו על כך תשלום הוגן. עם זאת, אנחנו לא יכולים להשלים עם המשך ההתנהלות החד צדדית של הנהלת התאגיד".

לסיכום נכתב, "לכן, אנחנו מודיעים על הרחבת הצעדים הארגוניים: משבת הבאה - כל העובדים הרלוונטיים יסרבו לכוננות, אלא אם כן נגיע איתם להסכמות בעניין. כמו כן, אנחנו מבקשים מהעובדים כן להסכים לכוננויות בשבת הקרובה בלבד, אך לא למלא את הטופס אותו ההנהלה חילקה הבוקר באופן חד צדדי, שתוקפו החוקי מוטל בספק. זה צעד ארגוני שמוגן בחוק ואף אחד לא יוכל לפגוע בכם בשל הסירוב. אם מישהו סופג איומים או לחצים, אנו מבקשים שיפנה מיד אל נציגי הוועד".

מהתאגיד נמסר בתגובה: "כאן פועלים בשקיפות וע"פ תעריפים שאושרו במשרד האוצר, במטרה לאפשר שידור חדשותי שוטף גם בסופי שבוע ותשלום לכוננים, בהם גם אנשי תוכן. כל המחלוקות יפתרו בדיונים בין ההנהלה לוועד במטרה להגיע להסכם קיבוצי ועד אז מטרתנו העיקרית היא טובת הציבור והשידורים הרציפים בכל עת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully