וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת בזק: בכירים בחברה ומקורבים לנתניהו נעצרו לחקירה

18.2.2018 / 11:51

הרשות לניירות ערך ולהב 433 פתחו בחקירה חדשה בפרשה לאחר גילוי ראיות חדשות. במסגרת החקירה נעצרו כמה בכירים בחברה, לצד שני אנשי סודו של נתניהו. כמו כן, העורך לשעבר העיד במשטרה וכך גם מנכ"ל וואלה! NEWS

בניין בזק בעזריאלי תל אביב, 21 ביוני 2017. מגד גוזני
בניין בזק במגדלי עזריאלי בתל אביב/מגד גוזני

המשטרה והרשות לניירות ערך הודיעו הבוקר (ראשון) על מעצר חשודים במסגרת חקירת פרשת בזק. על פי ההודעה מדובר בחקירה חדשה שנפתחה בעקבות ראיות ש"העלו חשדות לביצוע עבירות נוספות". עוד נמסר כי במסגרת החקירה, המנוהלת בשיתוף היחידה למאבק בפשיעה כלכלית בלהב 433, נעצרו בכירים בבזק ושני מקורבים לראש הממשלה, בנימין נתניהו, המוגדרים כאנשי סודו. בנוסף, הגיעו למסור עדות במשרדי הרשות לניירות ערך בתל אביב שני בכירים לשעבר בלשכת נתניהו. גם מנכ"ל וואלה! NEWS, אילן ישועה, ועורך האתר לשעבר ינון מגל מסרו עדות. השניים אינם חשודים בפרשה.

בזק פרסמה הבוקר הודעה לבורסה שבה דיווחה למשקיעים על ההתפתחות החדשה בחקירה נגד החברה. "(מתנהלת) חקירה משותפת חדשה של חוקרי רשות לניירות ערך והמשטרה. נעצרו נושאי משרה בכירים בקבוצת בזק. הוטל צו איסור פרסום", נכתב.

בחודש נובמבר הודיעה הרשות לניירות ערך על סיום חקירה בפרשה ועל התגבשות תשתית ראייתית לכאורה לחשדות לקבלת כספים במרמה, קידום אינטרסים של בזק במשרד התקשורת תוך מעבר על חוק העונשין וחוק ניירות ערך וכן הדלפת חומרי הוועדה בלתי תלויה לבעל השליטה שאול אלוביץ' ומקורביו.

עוד בוואלה! NEWS:
צה"ל תקף 18 יעדי חמאס, בהם מנהרה; אזעקות שווא נשמעו בעוטף עזה
רקטה פגעה בגג בית בשער הנגב: "הלילה ישנו בממ"ד"
צה"ל הופתע בנקודת התורפה: השאלות הקשות שעולות מפיצוץ המטען

ינון מגל – מוסר הצהרה לתקשורת 25 ינואר 2016. דוד קורן
מגל/דוד קורן
שאול אלוביץ, בזק. עופר וקנין
עלה חשד כי הודלפו לידיו חומרים מהוועדה הבלתי תלויה. אלוביץ'/עופר וקנין

על פי ממצאי החקירה שהסתיימה בחודש נובמבר, נטען כי נמצאה תשתית ראייתית לכאורה לביצוע עבירות פליליות של נושאי משרה בחברות yes ובזק, אשר היו אמורים לזכות שלא כדין את בעל השליטה בבזק בכ-170 מיליון שקלים. מממצאי החקירה עולה כי דיווחי החברה בדבר עמידה ביעדים פיננסיים שנקבעו הושגו לאחר שורה ארוכה ושיטתית של פעולות מלאכותיות במערך התשלומים, הרכישות וההשקעות של החברה שתכליתן, על פי החשד, הייתה להעשיר את קופת בעל השליטה.

בנוגע לעבירת הדלפת חומרי הוועדה הבלתי תלויה לבעל השליטה בחברה ומקורביו, נמצאה תשתית ראייתית לביצוע עבירות פליליות של נושאי משרה בבזק, הנוגעת להדלפות מתמשכות ושיטתיות של דיוני הוועדות הבלתי תלויות של בזק. עוד עלה מחקירה זו כי לעיתים הנחו בעל השליטה ומקורביו את הגורמים המדליפים מתוך דיוני הוועדה לפעול בקרב חברי הוועדה על מנת לקדם או לסכל עניינים בהתאם לאינטרסים שלהם בעסקה.

שלמה פילבר. תצלום: תמר מוצפי, מערכת וואלה! NEWS
הורחק זמנית ממשרד התקשורת בחודש יולי האחרון. פילבר/מערכת וואלה! NEWS, תצלום: תמר מוצפי

בנוגע לעבירה שעניינה קידום אינטרסים של בזק במשרד התקשורת, נמצאה תשתית ראייתית לכאורה לביצוע פעילות מרמה, מכוונת ומתמשכת מצד מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, וכן נושאי משרה ועובדים נוספים בחברת בזק, שעל פי החשד פעלו בצורה שיטתית לקידום האינטרסים של חברת בזק תוך הסתרת פעילות זאת מהגורמים המקצועיים והמשפטיים במשרד התקשורת ומגורמים רלוונטיים במשרדי ממשלה אחרים.

בחודש יולי קבע בית משפט השלום בתל אביב כי פילבר יורחק זמנית מהמשרד. בחודש ספטמבר האריך בית המשפט את הרחקתו ואת התנאים המגבילים, שבמסגרתם ייאסר על פילבר ליצור קשר עם המשרד, הוא יימנע מביקור במשרד התקשורת ולא ייצור קשר ישיר או עקיף עם העובדים עם עובדי משרד המשפטים למעט נושאים הנוגעים להשעייתו. בנוסף נאסר עליו לעסוק בעניינים הקשורים בקבוצת בזק, ליצור קשר עם המעורבים בחקירהו ועליו להתייצב לחקירה ככל שיתבקש.

גילוי נאות: אתר וואלה! NEWS הוא חלק מקבוצת בזק.

(עדכון ראשון: 6:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully