וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפתחות בחקירת תיק 2000: ח"כ איתן כבל ונוני מוזס נחקרו באזהרה

18.1.2018 / 17:26

חבר הכנסת מהמחנה הציוני ומו"ל ידיעות אחרונות זומנו לחקירה ביחידת להב 433, במסגרת חקירת השיחות בין מוזס לבין ראש הממשלה נתניהו סביב קידום חוק "ישראל היום" בכנסת הקודמת. יו"ר הכנסת עודכן בזימונו של כבל לחקירה. גבאי: "מאחל לכבל שהדברים יתבהרו בהקדם"

עריכת וידאו: אביב אירגז

התפתחות משמעותית נרשמה היום (חמישי) בחקירת תיק 2000 כשחבר הכנסת איתן כבל (המחנה הציוני) ומו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס זומנו לחקירה תחת אזהרה במשרדי יחידת להב 433 בלוד. חבר הכנסת כבל נחקר במשך כמה שעות בגין עבירות מרמה ושוחד בחשד שסייע להעביר את "חוק ישראל היום" בכנסת הקודמת, שהיה צפוי לסייע לעיתונו של מוזס. השניים שוחררו בתום כמה שעות חקירה.

שעה קלה לאחר ששוחרר כתב כבל בחשבון הטוויטר שלו כי השיב לכל שאלות החוקרים וכי הוא סומך על רשויות החוק. "כמו תמיד פעלתי כחוק ואני מציע להתאזר בסבלנות עד השלמת החקירה", הוסיף. בעבר נדרש כבל למסור עדות במסגרת הפרשה - העוסקת בשיחות בין מוזס לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו. לשכת יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין עודכנה מראש בחקירתו של חבר הכנסת. מהמשטרה נמסר כי חקירתו של כבל "מתנהלת בליווי ופיקוח של פרקליט המדינה ובאישור היועץ המשפטי לממשלה".

יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, שוחח הערב עם כבל ואמר כי הוא "מעריך מאוד אותו ואת פעילותו הציבורית והפרלמנטרית ומאחל לו שהדברים יתבהרו בהקדם ולטובה". הוא הוסיף כי "עם זאת, וגם כשהדברים פחות נוחים, חשוב להבהיר: אני מגבה באופן מלא את עבודת המשטרה ורשויות החוק ומקווה למיצוי מהיר של החקירה".


לקריאה נוספת על חקירת תיק 2000 בוואלה! NEWS:
העדויות, החשבוניות והראיות: "מאה עמודים לא יספיקו לסיכום תיקי נתניהו"
נתניהו נחקר במשך ארבע שעות בפרשת המתנות והשיחות עם נוני מוזס
המיליארדר לן בלווטניק צפוי להיחקר באנגליה במסגרת "תיק 2000"

ח"כ איתן כבל, בכנס אור ירוק. 28 במרץ 2017. באדיבות אור ירוק, מערכת וואלה! NEWS
זומן למסור עדות בפעם השנייה בפרשה. ח"כ כבל/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות אור ירוק

לפני שבועיים פורסם בוואלה! NEWS כי סיכומי המשטרה בחקירות הנוגעות לנתניהו מתעכבים בשל בקשת הפרקליטות לערוך השלמות בחקירת תיק 2000. זאת, במטרה לחזק את הראיות נגד נתניהו בגין עבירות של שוחד והפרת אמונים. במרכז החקירה שיחות שקיימו נתניהו ומוזס לפני הבחירות לכנסת ה-20 שבהן דנו באפשרות שסיקורו של ראש הממשלה בעיתון יהיה אוהד יותר - בתמורה לצמצום פעילותו של החינמון ישראל היום, המזוהה עמו.

לפני כחצי שנה זומנו כמה עיתונאים מקבוצת ידיעות אחרונת למסור עדות במסגרת חקירת הפרשה, בהם שלמה קראוס שפרסם טורים באתר ynet בנושא המחאה החברתית בשנת 2011. עיתונאים נוספים שהעידו בפרשה היו העורכים הבכירים רון ירון, ערן טיפנבורן והכתב הוותיק משה שיינמן.

בנוסף להם מסר עדות בפרשה מו"ל ישראל היום שלדון אדלסון ורעייתו מרים אדלסון. במשטרה הגדירו בעבר את עדותה של מרים אדלסון "חיונית לחקירה", בשל העובדה כי היא מעורבת יותר משלדון בכל הקשור לעיתון. יחד עם זאת הבהירו במשטרה כי השניים אינם חשודים בשום עבירה במסגרת הפרשה.

יקי אדמקר השתתף בהכנת הידיעה

(עדכון ראשון: 12:53)

עוד באותו נושא

העיכוב בסיכומי חקירות נתניהו - בשל השלמות בתיק 2000

לכתבה המלאה
נוני מוזס הגיע לחקירה נוספת במשרדי להב 433. מאצ'י הוף
מוזס בחקירה קודמת בלהב 433, בשנה שעברה/מאצ'י הוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully