וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מהפכת קרא": הקלות בשווי מיליוני שקלים בודדים לכל ערוץ

17.1.2018 / 15:11

שר התקשורת הצהיר כי יחתוך 15 מיליון שקל מתקציב הרשות השנייה ויפחית בחצי את דמי הרישיון של הערוצים. יו"ר הוועדה המשותפת קיש: "כל מחויבויות העבר של הערוצים הייעודיים תעבור לדיון ברשות - ולא במועצת הכבלים"

משבר החוק הצרפתי- השר קרא אמר בפתח ישיבת הממשלה כי נתניהו ביקש להעביר את החוק "בהסכמת כל ראשי הקואליציה". רוני כנפו
משבר החוק הצרפתי- השר קרא אמר בפתח ישיבת הממשלה כי נתניהו ביקש להעביר את החוק "בהסכמת כל ראשי הקואליציה"/רוני כנפו

במסגרת התקדמות החקיקה לאסדרת הערוצים הייעודיים הוחלט בוועדה המשותפת לכלכלה ולכנסת על מספר מהלכים בשוק אשר יובילו לצמצום הרגולציה ולפתיחת השוק לערוצים חדשים. עוד הוחלט כי הערוצים הייעודיים יעברו לפיקוח הרשות השנייה, וכי לערוץ זעיר תהיה מינימום מחויבויות כספיות. בכל הנוגע לערוצים המסחריים, יצומצמו המגבלות למבנה הבעלות, תבוטל חובת רכישה של הפקות חיצוניות, תישקל ביטול חובת השקעה בקולנוע, דמי הרישיון יופחתו, ותוסר הבירוקרטיה בנושא סוגה עילית.

שר התקשורת איוב קרא (הליכוד) הודיע היום (רביעי) כי בכוונתו להוריד 50% מדמי הרישיון, לפחות בשלב ראשון. בהקשר הזה יש לציין את המכתב החריף ששלח אתמול מנכ"ל ערוץ עשר, יוסי ורשבסקי, לח"כ יואב קיש המכהן כיו"ר הוועדה המשותפת, ובו הבהיר כי הוא מתנגד לתיקון לחוק הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, לפיו לא יבוטלו דמי הרישיון, ודורש שהפיקוח על הערוצים המסחריים ימומן על ידי המדינה.

עוד אמר קרא כי סיכם עם שרת התרבות והספורט מירי רגב על הפחתת 50% מההשקעה בקולנוע לערוצים. "אנו מתכוונים לא לפגוע ביוצרים ובמפיקים ונמצא פתרון אחר יחד עם האוצר. הכסף יגיע ממשרד התרבות", אמר. תינתן אפשרות לבעלות של 74% למשקיעים זרים כך שיוכלו להיות חלק ממה שהוא מכנה "מהפכת קרא". קרא הצהיר כי בכוונתו להוריד 15 מיליון שקל מתקציב הרשות השנייה, "זאת סמכות שלי" כהגדרתו.

יואב קיש, הליכוד, במסיבת עיתונאים בנושא חוק הביטוח הסיעודי ממלכתי- צו השעה, 12 בנובמבר 2017. ניב אהרונסון
יואב קיש, הליכוד, במסיבת עיתונאים בנושא חוק הביטוח הסיעודי ממלכתי- צו השעה, 12 בנובמבר 2017/ניב אהרונסון

"הערוצים הייעודים ייכנסו באופן מיידי לרשות השנייה"

ח"כ קיש (הליכוד) אמר כי "פתחנו מסלול חדש - ערוץ זעיר ששם תהיה אפס רגולציה כספית כדי לאפשר להם להתחרות. אבל במקרה כזה אי אפשר להישאר במתווה הישן". עוד אמר, "בנושא הסוגה העילית אנחנו נגדיר את זה כאחוז מהמחזור בלי להיכנס לכל תתי-ההגדרות שיש בפנים (דוקו, דרמה וכו')". לסיכום אמר קיש כי "הערוצים הייעודים לתפיסתי ייכנסו באופן מיידי לרשות השנייה וכל מחויבויות העבר שלהם תעבור לדיון שם - לא במועצת הכבלים".

קרא הוסיף כי הם פנו ליועץ המשפטי לממשלה, כאשר הם מבקשים ממועצת הכבלים והלוויין שלא לקבל החלטות עד לסיום החקיקה. "אני פונה למועצה להתחשב בנסיבות שנוצרו. כדי לעזור לנו לעזור לחופש הביטוי".

גם ח"כ שרן השכל (הליכוד) התייחסה להצעת החוק אותה יזמה, ביחד עם קיש, וכינתה אותה "תחילתה של מהפכה בשוק התקשורת". עוד אמרה כי "תקשורת חופשית היא אחד מתנאי בסיסי לקיומם של תרבות דמוקרטית ושלטון דמוקרטי. תקשורת חופשית אינה רק זכותם של האזרחים, כצרכני התקשורת, ואינה רק כלי לבידור ושעשוע. היא כלי מידע, ובמסגרתה באות לידי ביטוי זכויות יסוד דמוקרטיות רבות, כמו חופש ביטוי, חופש יצירה, חופש עיסוק, ועוד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ישיבה לסילוק שרן השכל, תל אביב, 8 בינואר 2018. ניב אהרונסון
ישיבה לסילוק שרן השכל, תל אביב, 8 בינואר 2018/ניב אהרונסון

"לא ייסגר ערוץ תקשורת פרטי במדינת ישראל"

השכל הוסיפה: "אני מאמינה שבזכות המהפכה שהיום אנו נמצאים בתחילתה, תתאפשר בעתיד גם פתיחת ערוצי טלוויזיה נוספים, שייהנו מזכות קיום בהתאם ליכולתם לספק לציבור תוכן טלוויזיוני ראוי, ובהתאם לכדאיותם הכלכלית. לתפיסתי, ואני שמחה שזו גם עמדתם של שר התקשורת וממשלת ישראל, אין כל הצדקה מוסרית או כלכלית להתערבות של גורם ממשלתי בתכנים של גוף שידור, מעבר להגבלות הנדרשות מטעמים של ביטחון או פורנוגרפיה וכיוצא בזה".

לסיכום אמרה, "לכן, החוק הזה הוא צעד נכון והכרחי בדרך לשיכלול התחרות בתחום התקשורת המשודרת, ולהפיכתה לחופשית באמת. זו תעודת הצטיינות לקואליציה הנוכחית, שהודיעה בקול ברור כי תחת שלטון הליכוד, המפלגה הלאומית ליברלית. לא ייסגר ערוץ תקשורת פרטי במדינת ישראל. נדאג לשמר את היצירה הישראלית, היא נכס צאן ברזל שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully