וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברשות השנייה מגנים את אברי גלעד - אך נמנעים מנקיטת פעולות

14.12.2017 / 15:08

במכתב שנשלח מנציבות תלונות הציבור ברשות נכתב כי "דבריו של גלעד היו פוגעניים ולא ראויים. אין לעודד כל נטילה של החוק לידיים, לבד ממקרים של הגנה עצמית". עם זאת, ברשות סבורים כי העובדה ש"ימים ספורים אחר כך הבהיר גלעד את דבריו" מספקת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מתנחמים" במגישות. גלעד/מערכת וואלה!, צילום מסך

ברשות השנייה הגיבו לאלפי התלונות שהתקבלו על דבריו של אברי גלעד בשבוע שעבר, שעודד אלימות מתנחלים כלפי פלסטינים והצדיק פעולות נקמה בתכנית הבוקר של רשת. במכתב שנשלח מנציבות תלונות הציבור ברשות נכתב כי "אני סבור כי דבריו של גלעד היו פוגעניים ולא ראויים. אין לעודד כל נטילה של החוק לידיים, לבד ממקרים של הגנה עצמית. עידוד והמלצה לנטילת החוק לידיים אסורים ואין להם מקום בשיח הציבורי ובכלל".

עוד סבורים ברשות כי "מוטב היה לו דברים אלה של עידוד להסתה לא היו נאמרים כלל. אני קורא לגופים המשדרים לפעול בנחרצות כנגד כל ביטוי וכנגד משדר תכניות המעודד נטילת החוק לידיים".

ברשות מוצאים "נחמה" במגישות השותפות בתכנית ובעובדה שגלעד הבהיר מספר ימים לאחר מכן את הדברים שאמר בשידור: "ואולם לצד דבריו הלא ראויים של גלעד, הביעו כאמור שתי המגישות האחרות בתכנית הילה קורח ומיה זיו וולף, את הסתייגותן הנחרצת מהדברים והתעמתו איתו תוך שהן דוחות בתוקף את דבריו", נכתב. בנוסף, ברשות מציינים כי "ימים ספורים אחר כך הבהיר גלעד את דבריו בשידור וחזר בו מאמירתו על נטילת החוק לידיים".

גלעד אמר בתכנית הבוקר כי הוא מצדיק פעולות נקמה על אירועי קוסרא: "יופי שמתנחלים עשו בלאגן בכפר. לפעמים צריך להפגין נוכחות אלימה". בעקבות דבריו פנו למעלה מאלפיים אזרחיות ואזרחים למנכ"ל רשת ולרשות השנייה דרך אתר "זזים בקהילה", וקראו להשעותו עד לעריכת בירור ולהתנצלות. בוואלה ברנז'ה פורסם כי בעקבות התאוצה שצבר הקמפיין, עדכן נציב תלונות הציבור ברשות השנייה את "זזים קהילה פועלת" והבהיר כי "ברשות מתייחסים לפניות בכובד ראש והמקרה נמצא בבדיקה".

עוד פורסם בוואלה ברנז'ה כי קרן ברל כצנלסון הגישה תלונה רשמית לנציב תלונות הציבור ברשות נגד גלעד בעקבות מה שכינתה "הסתה מפורשת לאלימות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully