צברית בקוריאה - מדריך לסועדים בקוריאה

הכותבת: צברית עזרא, מטעם: האקדמיה לאסיה Asia Knowledge

  • צברית בקוריאה
ויוה

22 בפברואר, 2012

במידה והגעתם לקוריאה וחפצה נפשכם בארוחה חמה ומזינה, נא שימו לב לפרטים הקטנים/גדולים במסעדה קוריאנית טיפוסית.

א. נתחיל בתפריט, אשר ברוב המקרים תראו אותו מתנוסס על קירות המסעדה מלווה ברשימת מחירים ותמונות.

ב. בעת הגשת האוכל, מתווסף גם טישו רטוב (Wet Tissue), מעין מגבת קטנה, לניגוב הידיים. בחורף המגבת תהיה מעט חמה ובקיץ היא תוגש קרה.

ג. אוכל חריף - הרבה מאכלים במטבח הקוריאני מכילים פלפל חריף. טעמו מעט שונה מהסחוג התימני, הפלפל השחור או הלבן ומהצ'ילי והפפריקה. עם זאת, יש המון מאכלים שאינם חריפים. פשוט תבחרו מאכל שאינו מגיע עם רוטב אדום.

ד. אורז - מנת האורז הדביק תגיע כמעט באופן אוטומטי עם כל מנה.

ה. מקלות אכילה - קוריאה היא המקום היחיד בעולם שבו משתמשים במקלות אכילה ממתכת, הם מחליקים קצת ומעט כבדים יותר ממקלות עץ (לקח לי זמן להתרגל ואני זוכרת שכאבו לי קצת האצבעות במקומות שלא ידעתי שקיימים).

ו. נימוסי שולחן - דבר ראשון, רק כאשר האדם המבוגר ביותר או הבכיר ביותר יתחיל לאכול אז מותר גם לשאר להתחיל, וגם בדרך כלל, כולם יברכו "בתיאבון". דבר שני, אין להרים את קערת האורז או המרק מהשולחן (שלא כמו ביפן). דבר שלישי, בסיום הארוחה, אל תשאירו את מקלות הארוחה או הכף בתוך קערות המזון, לפי המסורת זה מסמל מוות. כמו כן, במקרה של שתיית אלכוהול, על הצעיר בחבורה או הכי פחות בכיר, למזוג לכולם לשתות. והחלק האחרון, בעת תשלום החשבון, ברוב במקרים דווקא הבכיר או המבוגר שבחבורה ישלם את החשבון.

ז. בכל המסעדות יוגש כמעט באופן אוטומטי בקבוק מים צוננים, כחלק מהשירות. כמו כן, הקוריאנים לא רגילים לשתות משקאות קלים ותוססים בזמן הארוחה, אלא רק בסופה.

ח. תשר למלצר/נהג מונית/חופפת במספרה - אין צורך! ממש שינוי מרענן מארצנו הקטנטונת שבה אנו נאלצים לשלם את המשכורת לעובדים החרוצים הנ"ל. בקוריאה מאמינים שהשירות הוא מעל לכל והלקוח תמיד צודק, אבל לא בהכרח הוא צריך לשלם על כך כתוספת.

ט. כמו כן, בעת התשלום, תצטרכו לקום ממקומכם ולגשת לקופה ולשלם.

י. אל תתפלאו אם תראו נייר טואלט על השולחן. בקוריאה משתמשים בזה כתחליף למפיות או טישו. מסתבר שהם סתם לא מבחינים בהבדל.

שימו לב, אוכלי כשר! קוריאה מעט בעייתית אך לא בלתי אפשרית בנושא הזה. המטבח הקוריאני ידוע בחיבתו לפירות ים, ציר דגים וחזיר. אלו מרכיבים משמעותיים במאכלים פופולריים.

בתאבון! 맛있게드세요

walla_ssr_page_has_been_loaded_successfullywalla_ssr_page_has_been_loaded_successfully