צברית בקוריאה - איך מוצאים אהבה בקוריאה?

הכותבת: צברית עזרא, מטעם: האקדמיה לאסיה Asia Knowledge

ויוה

1 בפברואר, 2012

לכל מי ששאל פה בבלוג ובפורום, אז כן! יש לי בן זוג קוריאני ואנחנו מתכוונים להתחתן בשנה הבאה. איך הכרנו? אתם וודאי שואלים... אמנם הכרנו בדרך המסורתית והמשעממת שנקראת "במסגרת הלימודים", אבל תתפלאו לשמוע שרוב (כ-50%) ההכרויות בקוריאה מתבצעות בשיטת "סוגטיג" 소개팅 או בשמה העברי, שידוך.

כאשר רווקים ורווקות מגיעים לשלב שבו הם מחפשים את החצי השני, הם בדרך כלל פונים לחבריהם הקרובים ביותר, כאלו שהם סומכים עליהם, על מנת לקבל המלצות ל"בחורים טובים מבית טוב" שהם מכירים. לאחר מכן, החבר מרכיב סוג של רשימת מועמדים. במהלך התהליך, החברים מספקים גם תמונות ומידע עדכני. בדרך כלל, הבחור והבחורה יוצאים לפגישה ראשונה לארוחת צהרים או ערב (כמובן שהבחור משלם). כאשר יש "קליק" הם יוצאים לסיבוב שני (באותו הערב) לקפה וקינוח בו הבחורה תתעקש לשלם. כמו אצלנו: במידה ולבחורה יש תירוץ של טלפון מחברתה המודאגת או שההורים שלה כנראה מחפשים אותה וכבר מאוחר - זהו סימן לא טוב. בסיום הפגישה הוא ילווה אותה עד לפתח ביתה, גם אם זה במרחק של שעה נסיעה ברכבת, והם יפרדו לשלום. בפגישה השלישית הבחור יביא לה פרחים או יכין סוג של ערב רומנטי ואז יצא בהכרזה לחברות שלהם. אם הבחור לא הכריז כלום בסיום הפגישה השלישית אז כנראה שכדאי לעבור לפגישות הבאות. בן זוגי ואני יצאנו פעם ללונה פארק עם עוד זוג חברים טובים. היה כיף עד שהבנתי שלחבר שלי יש פחד גבהים...

ציון הדרך הראשון למערכת היחסים הוא 100 הימים הראשונים, כאשר חוגגים בדרך כלל עם 100 ורדים, מתנות, שוקולדים או כל דבר שעולה על רוחכם. כמו כן, חוגגים גם את ה-200 ימים וה-300 ימים. לידיעתכם, 100 ימים הוא תאריך חשוב לקוריאנים בייחוד בימים הראשונים של הילוד, כיוון שלפני כמה דורות שיעור התמותה היה גבוה ורבים לא שרדו 100 ימים.

walla_ssr_page_has_been_loaded_successfullywalla_ssr_page_has_been_loaded_successfully