בלוג ויוה - יוני: ילדי השמש

  • בלוג
ויוה

ילדי השמש - הדרמה הקוריאנית החדשה

אהלן חברים!

אחרי אינספור בקשות, הדרמה הקוריאנית הפופולארית, "ילדי השמש" (Descendants of the Sun), מגיעה אלינו לערוץ ויוה פלוס, החל מ -21.7.16, ימי חמישי ב-19:00 עם שני פרקים ברצף.

"ילדי השמש" היא דרמה אפית רומנטית, שסחפה את קוריאה וסין כששודרה בתחילת 2016. הסדרה זכתה לפופולאריות עצומה בקוריאה, עם רייטינג ממוצע של 38% לפרק (!). הסדרה נמכרה למעל ל-30 מדינות עוד בזמן שידורה, ומככבים בה סונג ג'ונג גי ("בין שתי נשים") וסונג היאה קיו ("רוחות של חורף"), שניים מהכוכבים הקוריאנים המצליחים ביותר כיום באסיה.

העלילה מספרת על שי ג'ין, מפקד בכיר בכוחות המיוחדים של צבא קוריאה. הוא מגיע לחדר המיון לאחר שהוא נפצע במהלך קטטה, ומטופל ע"י הרופאה היפה מו יון. שי ג'ין מוקסם ממנה ממבט ראשון ומזמין אותה לדייט. למרבה הצער, השניים לא מספיקים ליהנות מפגישתם כיוון ששי ג'ין מוזעק למבצע חשאי. הוא מבטיח למו יון שייפגשו כשיחזור, אך גם לאחר חזרתו, הם אינם מצליחים לצלוח דייט אחד בשלמותו בשל היעלמויותיו התכופות של שי ג'ין.

שי ג'ין ממעט בהסברים לגבי היעדרויותיו ומו יון מתקשה להתמודד עם החשאיות של תפקידו. היא מבהירה לו שתתקשה להיות במערכת יחסים עם גבר, שתפקידו להרוג בעבור מדינתו בעוד היא נשבעה להציל חיים בכל מחיר. שי ג'ין נפגע מדבריה, אך מכבד את רצונה והשניים נפרדים. זמן קצר לאחר מכן, שי ג'ין נשלח למדינה מוכת מלחמה בשם אורוק לתקופה בלתי מוגבלת.

שמונה חודשים חולפים ומו יון מקבלת הצעה לעמוד בראש צוות רפואי שנשלח לאורוק, מבלי לדעת ששי ג'ין מוצב שם. השניים נפגשים מחדש ונאלצים לעבוד יחד במצבים הרי גורל. ככל שמו יון מכירה את שי ג'ין ונחשפת לאומץ לבו ונדיבותו, היא מבינה שאולי שפטה אותו לחומרה.

האם תצמח אהבה בין השניים, כזו שתגבר על כל מה שמפריד ביניהם?

16 פרקים, דרום קוריאה, 2016

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

לכתבה המלאה

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

"ונוס שלי" מגיעה לויוה פלוס

23 ביוני, 2016

היי חברים!

אנחנו שמחים להכיר לכם את הקומדיה הרומנטית הבאה שעושה את דרכה לויוה פלוס. "ונוס שלי" (Oh My Venus), שזכתה להצלחה רבה ולרייטינג גבוהה מאוד, בייחוד בגלל הליהוק המוצלח של שניים מכוכביה הגדולים של קוריאה שזכו לתשבחות רבות על תפקידם - סו ג'י סאב ("קין והבל") ושין מין אה. הסדרה תשודר כאמור בערוץ ויוה פלוס, החל מ-7.7.16, עם שני פרקים ברצף מדי יום חמישי ב-21:20.

קצת על העלילה -
ג'ו אן הייתה מושא קנאתן של הבנות ומושא תשוקתם של הבנים בתיכון בשל יופייה עוצר הנשימה. כיום, בגיל 33, היא עורכת דין עם זוגיות ארוכת שנים, ועם כמה קילוגרמים עודפים. ג'ו אן כבר לא זוכה למבטי הערצה ולעתים אף סובלת מיחס מזלזל בשל משקלה.

בטיסה חזרה מארה"ב, ג'ו אן מתעלפת ולעזרתה נחלץ יונג הו, מאמן אישי ידוע שחוזר לקוריאה. ימים ספורים לאחר מכן, מצטלבות דרכיהם שוב כשג'ו אן מגלה שהחבר שלה מנהל רומן עם הבוסית שלה. כשג'ו אן הפגועה מנסה לברוח מהמקום, היא נופלת אפיים ארצה לעיני כולם, ויונג הו, שעד למקרה, נחלץ לעזרתה ומלווה אותה החוצה.

ג'ו אן מחליטה לפתוח דף חדש בחייה והיא מבקשת מיונג הו לעזור לה לרדת במשקל. הוא נענה לאתגר, ועם הזמן השניים הופכים לחברים הכי טובים ומתאהבים. אולם לא הכול ורוד, כיוון שמכשולים בלתי צפויים בחייו של יונג הו עלולים להעמיד את האושר שלהם בסכנה.

16 פרקים, דרום קוריאה, 2015

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

התפתחות ז'אנר הטלנובלות - פוסט מאת רנת זיתונה

15 ביוני, 2016

היי חברים!
אנחנו שמחים להביא לכם פוסט מרתק שכתבה הגולשת רנת זיתונה, על התפתחות ז'אנר הטלנובלות - מהקלאסיות הספרדיות עד לטורקיות האהובות. מאיפה הכל התחיל וגם על השינוי שחל בדמויות הראשיות בטלנובלות המודרניות.
אז קבלו את הפוסט של רנת שנכתב כלשונה וככתבה:

ז'אנר טלנובלות הוא בעצם סדרות יומיות שמגולל סיפור אהבה בין שני אנשים. לרוב זאת אהבה עם הרבה מכשולים ושהזוג צריך להלחם כדי להשאר יחד שחלקם זה לא תלוי בהם להיות רחוקים אחד מהשני, זה בעיקר קורה בטלנובלות קלאסיות. מה זה טלנובלות קלאסיות? טלנובלות קלאסיות אלו הם סדרות עם אלמנטים קבועים כמו למשל הדמות הראשית היא תמיד טובה שכמעט תמיד היא ממוצא עני ודלת אמצעים, היא מתאהבת בגבר שהוא דמות ראשית, והוא תמיד אהבתה הראשונה שנחשבת לאמיתית יותר. הראשית מגלה שהיא קרובת משפחה למישהו עשיר ובהמשך היא מקבלת ירושה והיא זוכה לממון רב, הראשית תמיד סובלת הרבה מדמויות רעות שמתעללות בה פיזית ונפשית.

הדמויות הרעות הן לרוב צלע שלישי ורוצות את הדמות הראשית הגברית מתוך כסף או מתוך אהבה שנהפכת לאובססיה. בטלנובלות קלאסיות יש לפעמים את האימא של הראשי שהיא רעה כמו ב"בובה פראית" שחושבת שהראשית לא מספיק טובה בשביל בנה הראשי, הראשית פעמים רבות מאבדת את בתוליה עם הראשי אך היו מקרים שהדמות ראשית מאבדת את בתוליה מתוך אונס כמו במילה של כבוד/תשוקת הנצים. נקמה של הראשית ברעים ובראשי בהמשך על כל מה שסבלה בחייה היא דבר נפוץ בטלנובלות קלאסיות כמו ב"לב פראי", "הסערה". בטלנובלות קלאסיות יש נטייה שהראשית נכנסת הריון מהראשי אך לפעמים היא עוברת הפלה טבעית אך זה לא תמיד קורה והיא יולדת את תינוקה ולרוב היא מגדלת אותו למרות שהיו מקרים שהראשית לא זוכה לגדל את בנה בגלל רוע של הדמויות הרשעיות שדואגות שהילד/ה של הראשית יגדל רחוק כמו בעשירים מפורסמים(היא זכתה לגדל בת שלא שלה בזמן שמישהי אחרת גידלה את בתה), בתחת שמיים אדומים הראשית הייתה בכלא וחמותה לקחה לה אותה וגידלה אותה.

הצלע שלישית הרעה שמעוניינת בראשי מסוגלת להמציא הריון כדי להחזיק את הגבר לצידה אם זה מתוך אהבה או מתוך חמדנות ואינטרס מאחר והוא עשיר היחיד שמעניין אותה, היו מקרים שהצלע השלישית אכן נכנסה להריון מהראשי כמו בכנגד כל הסיכויים אך היא איבדה את העובר, כמו כן היה גם בלילות מריאנה, אבל יותר נפוץ שאם היא נכנסה להריון זה ממישהו אחר ומפילה זאת על הראשי כמו בלב הסערה, היו מקרים נדירים כמו לב פראי שהצלע השלישית נכנסה להריון מהראשי, ילדה אותו והראשי גידל אותו בסוף עם הראשית רק שפה הצלע השלישית נותרה בחיים בניגוד לשקרים שהצלע השלישית מתה בלידה והראשי גידל את בנו יחד עם הראשית.

הז'אנר בשנים האחרונות התפתח ונהיה פחות קלאסי ועם נושאים מודרניים כמו רובי, דמות ראשית רעה ושאפתנית, על החיים ועל המוות/בגוף אחד שעוסק בגלגול נשמות, דונה ברברה שראשית נהיית אכזרית ושולטת בגברים בעקבות אונס קבוצתי. הטלנובלות הברזילאיות לרוב מודרניות ופחות קלאסיות ועוסקות בנושאים חברתיים ומציאותיים כמו הלהט"ב(נפוץ בקרב הטלנובלות הברזילאיות), תרבויות שונות(האחד, הדרך להודו), סחר בנשים(שלוא דווקא זה מברזיל, היו טלנובלות ממוצא אחר כמו חיים גנובים, אקסיה, סנטה דיאבלה אך גם טלנובלה ברזילאית עסקה בנושא זה, הלוחמת), מבוגרים/ילדים מיוחדים כמו אוטיזם(שובל של שקרים), פגועי נפש(דרך להודו וגם בסדרה קוריאנית, פשוט האהבה), הייתה גם טלנובלה ריאליסטית שעסקה בחלק מהחיים כמו מאצ'ו, טלנובלה צ'ילאנית על אישה שקיבלה סרטן השד, שנלחמה ובסוף מתה ולאורך כל הטלנובלה, היא הראתה על ההתמודדות שלה ושל משפחתה וסובביה.

התפתח ז'אנר חדש לאחרונה שהן נרקונובלות שעוסקות בפשע, אלימות ובדגש לסחר בסמים והם מופקות מקולומביה וטלמונדו, כמו כן קיים ז'אנר נוסף שנקרא טלקומדיה שהן טלנובלות קלילות עם הומור אליהן נחשפנו לראשונה בישראל עם טלנובלות ארגנטינאיות כמו בובה פראית, חיים שלי.

כיום סופי הטלנובלות לפעמים מתבקש סוף לא צפוי ולא טוב(כמו עם הטורקיות שעליהן ארחיב בהמשך), רובי למשל היא אחת הטלנובלות שהראשית לא סיימה בחתונה אלא נהפוך הוא, היא נשארה לבד, בלי אהובה, חצי נכה וסובלת מצלקת בפנים ובלי אף אחד, שהיא משתמשת באחייניתה כדי לנקום באישה שנשארה עם אהובה, הטלנובלה נשארה עם סוף פתוח ולא ברור. הטורקיים מומחים בסופים רעים כמו שהיה במנקשה וחליל, אהבה אסורה, אזל. לפעמים בטלנובלות דוברות ספרדית יש הצדקה לסוף רע כמו שהיה עם רובי, דונה ברברה ועל החיים ועל המוות שבשלושתם הראשית לא זכתה לסיים עם אהובה כשבעל החיים ועל המוות הסוף היה מורכב שכן זה עסק בגלגול נשמות והראשית מתה בתאונת דרכים שנשמת אהובה המבוגר נטשה את הגוף הצעיר וחזר הנשמה של הצעיר לגוף והסוף שהצעיר חזר לאישתו ובנם.

אצל הטורקים הסוף טוב הוא מקרה נדיר כמו בפטמגול שהראשית זכתה לסוף טוב לאחר שנאנסה וסבלה ואף איבדה את ארוסה ונאלצה להינשא לגבר שהיא שונאת בגלל כבוד המשפחה מאחר ועניין זה חשוב למוסלמים אך בהמשך היא הצליחה להתאהב בו. יש מחלוקת לגבי הסוף שכן הגבר היה עד לאונס שעברה ולא מנע אותה בשל היותו מסומם ושיכור ולכן היא שנאה אותו למרות שלא היה אחד האנסים והצליחו למחול לו בסוף לאחר שהרגיש חרטה ואף הסגיר את עצמו למשטרה ואת שאר האנסים.

אם גם אתם רוצים להופיע בבלוג שלנו אתם מוזמנים לכתוב לנו פוסט בנושא שמעניין אתכם מתחום הטלנובלות ולשלוח אותו לכתובת המייל שלנו: vivasheli@walla.co.il

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

מי חוגג יום הולדת החודש?

7 ביוני, 2016

היי חברים!
חג השבועות כבר ממש בפתח וזו הזדמנות חגיגית לאחל מזל טוב לכל החוגגים של חודש יוני וגם לכמה מכוכבי הטלנובלות האהובים. כמובן שאין חגיגה בלי עוגה, אז קבלו מתכון לעוגת גבינה במיוחד לחג השבועות.

בואו נגיד מזל טוב ל...

1.6.56- סאול ליסאסו (לאונרדו, "אל קלון", פרנסיסקו, "עמק התשוקות") יחגוג החודש 60
7.6.76- נורה סלינס (חוליאנה, "אקאסיה") תחגוג החודש 40 9.6.87 - סופיה למה (מיריה, "פשוט לאהוב") תחגוג החודש 29
10.6.53 - ורוניקה לנגר (פליסיטס, "אלמה") - תחגוג החודש 63
10.6.58- אלפרדו אדמה ("חיים כפולים", "שקרים", "כישוף", "הכל בשביל האהבה", "בדרך אל האושר") - יחגוג החודש 58
11.6.72- אריברטו לאאו (פדרו, "לב משוגע") - יחגוג החודש 44
11.6.58- רפאל סנצ'ז נבארו (מנואל, "משולש גורלי") - יחגוג החודש 58
13.6.69- צ'רלי מאסו ("חתולה פראית") - יחגוג החודש 47
14.6.77 - קמילה פיטנגה (קרול, "לב משוגע") - תחגוג החודש 41
16.6.52- סלבדור פינדה ("אהבה מנצחת", "שקרים", "אזמרלדה") - יחגוג החודש 64
17.6.74 - פדרו רנדון ("דונה ברברה", "האחים דל מונטה") - יחגוג החודש 42
18.6.74- קנאן אימירזאליאולו (מאהיר, "קרדאיי") - יחגוג החודש 42
22.6.87 - יי מין הו (טאן, "היורשים") יחגוג החודש 29
22.6.58- רוסיו באנקלס (קרולה, "לב פראי", חוספינה, "שקרים") תחגוג החודש 58
25.6.82- ריין (היון ווק, "אהובתי") יחגוג החודש 34
25.6.79 - לולה פונסה (לוקרסיה, "הקמע") תחגוג החודש 37 26.6.70 - חררדו צ'נדו ("פלוריסיינטה", "דון חואן", "יורשי הנקמה") - יחגוג החודש 46
28.6.91 - קאנג מין היוק (צ'אן יונג, "היורשים") יחגוג החודש 25
30.6.47 - חורחה מארלה ("חיים גנובים", "דרך הלב", "קציר החטאים") - יחגוג החודש 69

!Feliz Cumpleaños

מתכון לעוגת גבינה מנצחת של ויוה

מה צריך?
4 ביצים
כוס סוכר
גרם גבינה לבנה 625
4 כפות קורנפלור
חצי שקית אינסטנג פודינג וניל
שמנת חמוצה/ גיל

אופן ההכנה:
1. מקציפים את החלבונים והסוכר עד לקבלת קצף עמיד.
2. בקערה נפרדת לערבב את החלמונים עם הגבינה והשמנת לתערובת חלקה מוסיפים את הקורנפלור ואינסטנט פודינג, מערבבים בעזרת מטרפה שלא יהיו גושים ומקפלים לבפנים את הקצף הלבן.
3. משמנים תבנית עגולה ומכניסים לתנור שחומם מראש (ההמלצה היא: לחמם את התנור מראש ל-200 מעלות ולשים את העוגה ל10 דקות על 200 מעלות, אחרי 10 דקות להוריד ל160 מעלות לשעה בערך) יש להסתכל על מרקם העוגה וצבע העוגה ולהחליט מתי היא מוכנה כל אחד ואופיו של התנור.
4. בסיום אין להוציא את עוגת הגבינה האפויה אלא רק לכבות את התנור במשך שעה על מנת שנפח העוגה לא יירד.

שיהיה לכולכם חג שבועות שמח והכי חשוב... טעים !

walla_ssr_page_has_been_loaded_successfullywalla_ssr_page_has_been_loaded_successfully