בלוג ויוה פברואר: השחקנית לורנה רוחאס ז"ל

  • בלוג
ויוה

על השחקנית לורנה רוחאס ז"ל - פוסט מאת הגולשת רנת זיתונה

26 בפברואר, 2015

בשבוע שעבר קיבלנו את הבשורה העצובה על מותה של השחקנית לורנה רוחאס. הגולשת רנת זיתונה, שאהבה מאוד את השחקנית, החליטה להקדיש לה פוסט ולהביא לכם כמה פרטים שאולי לא ידעתם על לורנה רוחאס. הנה הפוסט של רנת, אותו אנחנו מביאים לכם במלואו:

החלטתי להקדיש הפעם את הפוסט, באופן לא מתוכנן, לשחקנית האהובה עליי בשל מותה הפתאומי, מדובר בשחקנית המקסיקנית, לורנה רוחאס, כוכבת "על החיים ועל המוות" ופרק ב"החלטות". הידיעה על מותה נחתה עליי לפתע כשאני צופה (ממש במקרה) בפרק ראשון של הטלנובלה "חטאים זרים" בכיכובה לצד מאוריסיו איסלס ("תחת שמיים אדומים") וקטרין סיאצ'וקה (אסטפניה, "מלכת הלבבות"). בהתחלה חשבתי שאולי מדובר בבדיחה גרועה עד שקראתי באתרים מהימנים ונכנסתי להלם. אני לא מעכלת ועצובה על מותה בגיל 44 בלבד לאחר מלחמה של שנים בסרטן.

את לורנה רוחאס הכרנו ב"על החיים ועל המוות" לראשונה כאשתו היפה של פדרו חוסה דונוסו (אנדרס גרסיה), שמנהלת רומן עם אנדרס קורונה (מרטין קרפאן) ובהמשך מתאהבת בגבר צעיר ואטרקטיבי, העובד בביתה כנהג, סלוודור סרינזה (מריו סימארו), מבלי לדעת שנשמתו של בעלה הנפטר עברה לגופו החסון והצעיר.

מעט יודעים זאת, אבל לורנה רוחאס מוכרת בישראל עוד לפני "על החיים ועל המוות" מהטלנובלה התקופתית, "אסול טקילה" של טיוי אצטקה בכיכובם של ברברה מורי ("רובי") ומאוריסיו אוכמן ("אל קלון"), שם היא גילמה את דמותה של קטלינה.

לורנה רוחאס גונזלס נולדה במקסיקו סיטי ב-10.2.1971, יש לה אחות שגם היא שחקנית, מיירה רוחאס. לורנה בנוסף להיותה שחקנית היתה גם זמרת והיא שרה את הפתיח של "על החיים ועל המוות". היא שיחקה בכמה סדרות של טלויסה, טיוי אצטקה וטלמונדו ואפילו הנחתה תכנית פספוסים של טלנובלות שנקראת Corriendo y grabando מהפקת טלמונדו (ביניהם "על החיים ועל המוות"). היא שיחקה גם בסרטים ובתיאטרון.

לורנה נחשבה לאחת השחקניות הסקסיות ומגזין "People" בחר אותה בין 50 האנשים היפים ביותר בעולם לשנת 2006.
ב-2013 היא שיחקה בטלנובלה "רוסריו" לצד גיא אקר, אהרון דיאז וזולי מונטרו ("סנטה דיאבלה") והייתה שם רעה, מיד לאחר מכן היא כיכבה בסדרה בשם "מקרנה" לצד גיא אקר שוב.

לאחרונה השתתפה בסדרה Demente criminal והתמודדה מול פטי מנטרולה ("הימור מסוכן" ו"שיכורה מאהבה") על התפקיד הראשי לטלנובלה של אמיליו לארוסה, לצד אדוארדו יאנייז ("אהבות אמיתיות"), אך בסוף אף אחת מהן לא נבחרה לתפקיד.

כמה עובדות נוספות על לורנה:
הסדרה "על החיים ועל המוות" הביאה ללורנה הצלחה רבה והכרה עולמית, הקהל דרש להמשיך ולראות אותה והטלנובלה אף הוארכה. פרט למשחק, לורנה למדה גם וטרינריה ופילוסופיה. לורנה היתה אישה מאוד אטרקטיבית וניהלה מספר מערכות זוגיות ביניהן עם השחקן הקטור סוארז גומיס ב-1992. לאחר מכן עם השחקן המקסיקני-יהודי, ארי טלץ' ("אישה במראה"). בשנת 2003 התחתנה עם גבר בשם פטריק, לו היתה נשואה חמש שנים. מערכת היחסים האחרונה שניהלה היתה עם איש עסקים ספרדי, חורחה מונחה, לו היתה מאורסת נכון ליום מותה. ב-2013 היא אימצה בת בשם לוסיאנה.

במידה וגם אתם רוצים להופיע בבלוג שלנו אתם מוזמנים לכתוב לנו פוסט בנושא שמעניין אתכם מתחום הטלנובלות ולשלוח אותו לכתובת המייל שלנו: vivasheli@walla.co.il.

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

לכתבה המלאה

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

סדרות קוריאניות תקופתיות - פוסט מאת הגולש יבגני לוין

19 בפברואר, 2015

והיום בפינת הגולשים - הגולש יבגני קרא את הפוסט של הגולשת הדר על הסדרות הלטיניות התקופתיות והחליט לנצל את ההזדמנות ולכתוב פוסט גם על הסדרות הקוריאניות התקופתיות. אנחנו מזמינים אתכם לקרוא את הפוסט המושקע של יבגני, אותו אנחנו מביאים לכם במלואו:

בעקבות הפוסט של הדר על תקופתיות לטיניות רציתי להשלים את התמונה ולהציג את נושא הקוריאניות התקופתיות. קודם כל הדרמות הקוריאניות חשפו את קיומה של ממלכת ג'וסון הקוריאנית, בתור מי שלא ידע כלום על המזרח הרחוק קודם, חשבתי שכל האזור חולק בין אימפריות סין ויפן והופתעתי שהייתה ממלכת קוריאה שאפילו לפעמים קונתה אימפריה.

בשונה מהתקופתיות הלטיניות, התקופתיות הקוריאניות מלאות בדמויות אמיתיות בעיקר מחצר המלוכה שהלטיניות לא היו עוסקות בו כי היו תחת מלכי ספרד ופורטוגל. לפעמים הם משנים את ההיסטוריה ואת אופי הדמויות, אבל תמיד מי שמת במציאות באותה תקופה מת גם בסדרה ומי שנשאר בחיים בתקופה הזו לא ימות, רשע ככל שיהיה בסדרה.

בדיוק עכשיו סיימנו לראות בפעם השנייה את "הנסיך שלה" שהיא רומן היסטורי, מעין סיפור רומיאו ויוליה קוריאני, שעוסק במלך סויאנג שרצה לתפוס את השלטון כשאחיו המלך חלה אנושות ואחיינו היה צעיר מאוד ולפי הסדרה, וגם במציאות, חסר אונים לחלוטין, היה ילד תמים שלא היה מסוגל לנהל את ענייני הממלכה ובסדרה האבא רק חיפש בשבילו גיס שיגן עליו במקום להכין אותו לירושת הכתר. אחיו השני סויאנג רצה לתפוס את השלטון ולמעשה לקחת את המלוכה מהנסיך היה כמו לקחת סוכרייה מתינוק, אבל המלך חבר לשר חזק ג'ונג סו שאחרי צפייה שנייה אני לא חושב שהיה תמים, כי יורש העצר היה כל כך חלש וחסר אונים שהייתה מלחמת עולם בין השר הבכיר לנסיך סויאנג על הזכות למשוך בחוטים שלו וכמובן שסויאנג רצה להחליף אותו גם כן.

אז הסדרה עוסקת באהבתה של סה ריונג ביתו הבכורה של סויאנג וסונג יו בנו של ג'ונג סו שאהבתם התגברה על כל המכשולים. אבל בגלל שסויאנג במציאות הצליח לתפוס את המלוכה ולהדוף את כל הניסיונות להחזיר את אחיינו לשלטונו, גם בסדרה הרואה שלו מנצח והעונש שלו בסדרה ובמציאות היה שבנו הבכור שלו רצה להוריש את הכתר מת, אבל היה לו בן אחר שירש אותו, אבל סמוך להוצאה להורג של אחיינו בסדרה הוא שכל את בנו, עונש הולם, למרות שאת הכתר הוא לא איבד. בסדרה הוא גם איבד בת שהייתה נאמנה לאהבתה ולדודניה והתנכרה לו. הגיבור סונג יו כנראה לא היה קיים במציאות ולכן בסדרה בניגוד לרומיאו ויוליה היה אפשר לכתוב סוף טוב. ביתו הבכורה של סויאנג גם לא מוזכרת בהיסטוריה אך יש שמועות על קיומה, וגם בסדרה בסוף המלך מורה למחוק את ביתו מכל הרישומים המלכותיים מיד לאחר ששכל את בנו, כן אדם קשה, כך שקיומה שנוי במחלוקת. אבל האירועים שבהם סויאנג תפס את השלטון וקודם הדיח את אחיינו ואחר כך גם הוציא אותו להורג הן עובדות היסטוריות. גם שני האחים הצעירים יותר מסויאנג\ שתמכו באחיין שלהם\ הוצאו להורג על ידי סויאנג, אחד הוא כפה על אחיינו להוציא להורג ואת השני בעצמו וגם מותם של הדודים הצעירים הוא עובדה היסטורית, גם שמות הנסיכים הם כמו שמותיהם במציאות.

עוד דרמה היסטורית שהיא מבין הקוריאניות התקופתיות ששודרה בערוץ ויוה היא "היהלום שבכתר". שעסקה בארמון ובגבירות החצר, שמסתבר שגבירות חצר הן פילגשים פוטנציאלים של המלך ולכן אסור להן להתחתן ומספיק שגבר ייתן להן מתנה שיאשימו אותן ששכבה איתו ושהיא פגעה במלך ושיוציאו אותה להורג. כך קרה לאימה של הגיבורה של הסדרה שחשפה ניסיון להרעיל את הסבתא של המלך ולרוע מזלה סיפרה למי שחלק מהקנוניה והופללה והוצאה להורג, אך חברתה הצילה אותה בנוגדן רעל והיא חיה רחוק וילדה את הגיבורה של הסדרה ג'אנג גום. השם המקורי של הסדרה הוא ג'אנג גום הגדולה. הסדרה גם עוסקת בעובדות ההיסטוריה היא מתחילה מהמלכה המודחת שהוצאה להורג וזה שנהיה אביה של ג'אנג גום הכריח אותו לשתות את הרעל בניגוד לרצונו. אחרי שבנה יאנסון ירש את אביו ושמע על הוצאה להורג של אימו, הוא עשה טיהור ורדף את כל המעורבים וכך הגיבורה איבדה את הוריה והמלך הזה והטיהור הזה קראו במציאות. אבל אותו יאנסון שזכור, מאז שגילה על אימו, כמלך הגרוע ביותר בקוריאה הודח והייתה קנוניה כדי שאחיו שהיה שקול ומלך טוב ירש אותו, גם זה קרה במציאות. וכאן נחשף כוחה של גבירת החצר הראשית במטבח שהיא עזרה להפיכה בכך שהרדימה את החיילים.

משפחת צ'ה משפחת הרעים של הסדרה, כשהיא מכינה את האחיינית שלה שלפני כן הייתה אדם טוב היא מסבירה את הצורך שלהן למצוא בעלי ברית מתאימים והם זוכים במעמדן שתמיד מישהי מהמשפחה עומדת בראש המטבח בזכות הצירוף לקואליציות מתאימות ועזרה בצורה של הרעלה או במקרה הזה קמע שימנע שלמלך ייוולד בן זכר, אלא שתיוולד לו בת. האחיינית מזועזעת כי תמיד התקדמה בזכות כישוריה ואף סבלה מרכילויות כאילו היא מקבלת פרוטקציה כשזה לא נכון. אבל הלחץ המשפחתי ובעיקר אובדן התקווה שלמעשה גם כפו עליה להיות גבירת חצר כי היא הייתה מאוהבת, אבל מכיוון שהדוד שלה והאח של קודמתה מרוויח בצורה מושחתת וזקוק לשליטה במטבח של הארמון, המשפחה הורסת את הבנות שלה למען העסק. אז כשמושא אהבתה מתאהב בחברתה שהפכה ליריבתה ג'אנג גום היא פועלת בסוף כמו כל משפחתה.

לאחר שג'אנג גום מופללת אחד העונשים בקוריאה של אז שראינו גם בתשוקות היא להפוך לעבד או לשפחה. אגב בקוריאה של אז גם מספיק להיות קרוב משפחה של פושע כדי להפוך לעבד, אז בכל מקרה הגיבורה הופכת לשפחה והדרך שלה לשיקום היא ללמוד רפואה ולשפחות מתאפשר להפוך לאחיות וכך היא מצטיינת בלימודיה שאגב מתחילים על רגל שמאל גם בגלל רצונה לנקום וגם בגלל הביטחון העצמי הרב שלה. אבל לבסוף היא הופכת לרופאה ומתעלה על מוריה לרפואה, אבל היא רק אחות, כי בארמון לא מוכנים שתהיה רופאה למרות רצונו של המלך, וכאן גם נחשף עניין הכבוד להורים בקוריאה שהמלך שאינו יתום מנוהל על ידי אימו, והמלכה האם גם קובעת מי תהיה המלכה או הפילגש וגם משמשת ערכת ערעור על החלטות המלך. אז המלכה האם מצליחה למנוע ממנה להפוך לרופאה מלכותית והיא מקבלת את התואר שהוא השם הקוריאני של הסדרה ג'אנג גום הגדולה.

עוד קוריאנית תקופתית היא "המלך סאן" שעוסקת במאה ה-18 ושם שינו בהרבה את ההיסטוריה. יורש העצר הואשם בניסיון להדיח את אביו. בסדרה הוא הופלל, אבל במציאות זה לא ידוע, כי בניגוד לסדרה בה אשתו וחותנו של יורש העצר תומכים בו, במציאות הם היו נגדו והדרמה מבוססת בהמשך על זכרונות של אשתו של יורש העצר שהיא אימו של המלך סאן ולכן הוא מוצג באור שלילי מאוד בהיסטוריה האמיתית. אבל יורש העצר מוצא להורג על ידי אביו ובסדרה אשתו וחותנו נלחמים כדי להציל את בנו של יורש העצר שהוא גיבור הסדרה. בסדרה סאן מנסה להציל את אביו ולכן בסדרה אלה שהפלילו את אביו כל הזמן מנסים להפליל גם את יורש העצר החדש מחשש שיחזור מה שקרה ביהלום שבכתר ויתבצע טיהור ונקמה על רצח אביו כשיירש את הכתר. החתירה הייתה במציאות. למעשה באותה תקופה היה מאבק בקוריאה בין פלג נורון לפלג סורון שלפי הסדרה פלג נורון בגלל שהם הרעים בסדרה הם מייצגים את האריסטוקרטיה, את הרצון לשמור על מעמד העשירים על חשבון העניים, לא יודע על מה היה מאבק בין הפלגים במציאות. אז כולם תמכו בפלג נורון חוץ מיורש העצר שהוצא להורג בעוד שבסדרה אחותו ואימו החורגת אחראיות להפללתו במציאות, גם אשתו וחותנו היו נגדו וגם בריאותו הנפשית מוטלת בספק.

הסדרה מייצגת את ההיסטוריה האמיתית של המלך סאן שהוא לקח לעצמו בתור פילגש מישהי מהמעמד הפשוט שבסדרה היא הצילה אותו מניסיון להפליל אותו עוד כשהיה ילד. סונג יון אהובתו היא גם ציירת וגם בסדרה מתקשים לקבל אישה ציירת וסאן עוזר לה בכך לפני שהם הופכים לזוג. אבל המציאות הייתה טראגית ואמנם המלך סאן הצליח להפוך את בנו מסונג יון ליורש העצר, אבל במציאות הוא מת כילד קטן וזה קרה גם בסדרה שמסתיימת רע שהילד מת, אחר כך הגיבורה מתה משחמת הכבד שכאן גם נחשף עוד דבר שבקוריאה הזדעזעו מהאפשרות של ניתוחים. גם ביהלום שבכתר ג'אנג גום בסוף רוצה לחתוך למלך שלה את הכליה כדי לרפא אותו וכל הארמון מזועזע מהאפשרות לחתוך את גוף המלך והמלך מוותר על אפשרות להציל את חייו וגם אחר כך אנשים מזועזעים לשמוע על ניתוח קיסרי, אבל בסוף רואים את ג'אנג גום עושה ניתוח קיסרי במערה רחוקה מכל הביקורות. אז גם במלך סאן בתקופה מתקדמת יותר סאן מוכן להציל את אהובתו דרך רופא אירופי ושומע אנשים מזועזעים מהדרך שלהם של לחתוך איברים. סאן מוכן לקחת את הסיכון אך מאוחר יותר וגם הגיבורה מתה ולאחר כמה שנים גם סאן מת בגיל צעיר. וגם ביהלום שבכתר וגם במלך סאן המלכה האם שוכלת את בנה והמלך מת צעיר לפני אימו שמבכה אותו.

ומהרומנים ההיסטוריים לתקופתיות שקצת יותר בדיוניות. היה לנו את "אילג'ימה" שהיא מבוססת על קומיקס ומדובר על סיפור רובין הוד קוריאני. אבל גם שם יש אירועים היסטוריים שהיא מתרחשת בעת המאבק בסין בין שושלת קינג לשושלת מינג והמלך שגם הדיח את המלך הקודם וגם ידוע כמלך רע, בסדרה הוא הקריב את הביטחון והכלכלה של ארצו מתוך נאמנות ללא סייג לשושלת מינג בעוד המלך המודח שמר על ניטרליות וקוריאה שגשגה. גם אירוע היסטורי אמיתי שקורה בסדרה שהמלך כל כך מפחד לאבד את השלטון שהוא רוצח את בנו יורש העצר כדי לשמור את השלטון. וגם לבסוף המלך נסחט על ידי שושלת מינג שחשפה את פשעיו ונאלץ לתת את שטחי ארצו לשושלת מינג שנחרבה בסין להקים את עצמה מחדש בקוריאה, לא יודע עד כמה האירוע אמיתי. אבל מלך רע שאף רצח את בנו מתוך חשש לאבד את השלטון ותקופה רעה של קוריאה בתקופתו הייתה באמת בניגוד למעשי האבירות של אילג'ימה שיותר מזכירים מדע בדיוני.

ולסיכום האגדה של קאנג צ'י שהיא כמו שהיא אגדה. הייתה בקוריאה אמונה של קיומו של קומיהו שזה נחשב לשועל בעל תשע זנבות, אבל דווקא הם נראים יותר כאנשים מאשר שועלים וגם הקומיהו חי חיי נצח. אבל בסדרה הקומיהו מוזכר גם כחצי אל. הסדרה עוסקת בשני סיפורי אהבה של קומיהו שהציל בחורה שהפלילו את אבא שלה בבגידה והאבא הוצא להורג, אבל כפי שכתבתי ילדי הפושעים גם נענשים אז היא נשלחה לעבוד כשפחה בבית בושת, וזה שהפליל את אביה גם דרש להיות הלקוח הראשון ולקחת ממנה את בתוליה, אז הקומיהו הציל אותה ואחר כך רוב הסדרה עוסקת בסיפורו של בנם של הקומיהו של האישה שאחותו החורגת של הגיבור שאיבד את הוריו וגדל במשפחה אחרת עברה את אותו הגורל שאביה הופלל על ידי אותו האדם וגם היא נשלחה לבית בושת, אבל מרצונה שהיא העדיפה שאחיה החורג יציל קודם את אחיה ורק אחר כך אותה וכך הסתבכה והייתה אהבה בין האחים החורגים, אבל לבסוף הגיבור התאהב במישהי אחרת. אבל בכל האגדה הזאת ואגב התקופתית היחידה ללא ארמון המלוכה אחת הדמויות בה הייתה מפקד הצי של אותה התקופה שהיה דמות אמיתית ורבת תהילה גם בסדרה וגם במציאות.

במידה וגם אתם רוצים להופיע בבלוג שלנו אתם מוזמנים לכתוב לנו פוסט בנושא שמעניין אתכם מתחום הטלנובלות ולשלוח אותו לכתובת המייל שלנו: vivasheli@walla.co.il.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

נפטרה השחקנית לורנה רוחאס

17 בפברואר, 2015

כמה עצוב... השחקנית והזמרת המקסיקנית לורנה רוחאס, המוכרת לנו בתור איסבל מהטלנובלה "על החיים ועל המוות" (El Cuerpo del Deseo), נפטרה אתמול בגיל 44 לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. לורנה נפטרה בביתה שבמיאמי, כאשר היתה מוקפת באהבה מצד בני משפחתה, החבר שלה וחבריה הקרובים.

רוחאס עבדה במספר חברות הפקה ביניהן גם המוכרת לנו יותר: Televisa, TV Azteca ו-Telemundo. היא שיחקה בטלנובלה רבות והתפקיד הראשי הראשון שלה היה בשנת 1996 בטלנובלה "Canción De Amor", בה היא גילמה דמות בשם אנה שסובלת מסרטן ומתה בסוף הטלנובלה. בהחלט מצמרר.

שחקנים רבים הביעו ביממה האחרונה את כאבם בציוצים בטוויטר. בין המגיבים הרבים לידיעה מצאנו את השחקן שכיכב לצידה בטלנובלה "על החיים ועל המוות", מריו סימארו, שצייץ: "נותרתי המום, הלכה לנו מישהי שאין כמותה..". השחקנית גבריאלה ספניק כתבה: "מתה אמנית גדולה! איזה אובדן מצער! אהובה מאוד על ידי כולם! שאלוהים ישמור אותך בנצח שלו לורנה היפה!

גם השחקנים מאוריסיו איסלאס וקתרין סיא'צוקה, שכיכבו לצד לורנה בטלנובלה ""Pecados Ajenos בשנת 2008, הגיבו בכאב לידיעה. מאורסיו כתב: "הלב שלי חווה עכשיו כאב גדול על האובדן של אדם יפה ונפלא. היכן שאת נמצאת, תנוחי על משכבך בשלום". קתרין כתבה: "להתראות לורנה רוחאס. תודה חברה, עמיתה גדולה, שחקנית גדולה. איזה עצב אני מרגישה".

הציוץ האחרון של לורנה עצמה בטוויטר היה ביום שלישי שעבר, היום בו הכוכבת ציינה את יום הולדת ה-44, ובו היא כתבה: "תודה לכולם על שאתם חוגגים את יום הולדתי איתי. יום נפלא". ללא ספק ידיעה עצובה, יהי זכרה ברוך!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

פטמגול חוזרת

12 בפברואר, 2015

אחרי ההצלחה שלה בערוץ ויוה וגם באתר שלנו, הסדרה הטורקית שסחפה אותנו - "פטמגול" (Fatmagül'ün Suçu Ne?), מגיעה בקרוב לשידור נוסף, הפעם בערוץ ויוה פלוס! זה יקרה ב-11 במרץ בשעה 22:45 במקום הסדרה "אזל". למי שלא יודע, מלבד ההצלחה העצומה של הסדרה בישראל, היא נרכשה בעוד עשרות מדינות וזכתה לאחוזי צפייה גבוהים, בקוסבו היא אפילו הגיעה למקום הראשון ברשימת דירוג הרייטינג של סדרות הטלוויזיה בשנת 2012.

פרט מעניין נוסף הוא ש"פטמגול", שהגיעה אלינו מבית היוצר של "מנקשה וחליל", מבוססת על רומן בעל אותו שם, שכתב סופר טורקי ואף הפך לסרט בשנת 1986. את עלילת הסדרה הבאנו לכם כבר מספר פעמים בעבר, כך שמי שמעוניין במידע נוסף, תקצירי פרקים ותמונות מוזמן להיכנס לדף הסדרה באתר!

"פטמגול" ש.ח. (160 פרקים), החל מה-11 במרץ, ערוץ ויוה פלוס

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

טלנובלות תקופתיות - פוסט מאת הגולשת הדר

9 בפברואר, 2015

היי לכולם.. יש לנו היום פוסט גולשים חדש ומעניין עבורכם. הגולשת הדר כתבה לנו על נושא שלא הוזכר רבות בפוסטים שלכם - הטלנובלות התקופתיות המרתקות. הנה הפוסט של הדר, אותו אנחנו מביאים לכם במלואו:

טלנובלות תקופתיות הן טלנובלות מיוחדות, טלנובלות אחרות. טלנובלות שבעצם משחזרות את ההיסטוריה ומציגות לנו סיפור אהבה כשברקע אנו גם לומדים להכיר את העבר. דבר נוסף שמאפיין את הטלנובלות התקופתיות זו ההשקעה האדירה בהפקה שכזו. כדי להרים סוג כזה של הפקה צריך תנאים ואביזרים שישקפו את התקופה המוצגת בטלנובלה (שמלות, חליפות, תכשיטים, סיכות, כפפות, מטפחות, כובעים, וכו'). הכל צריך להיות מתוקתק ומותאם בצורה הכי משכנעת שיש, בהתאם לרוח התקופה. וכמובן גם הצילומים והתפאורה צריכים להיות בהתאם.

"טרה נוסטרה" הברזילאית היא התקופתית שבעיניי הצליחה להציג בצורה המשכנעת ביותר את האווירה התקופתית. במקרה הזה מדובר היה בתקופת המאה התשע עשרה. בטרה נוסטרה מציגים לנו את המהגרים האיטלקים שחוצים את הים בכדי להשיג חיים טובים יותר בדרום אמריקה, בברזיל, כשבמרכז העלילה עומד סיפור אהבתם המרגש ביותר של מטיאו וז'וליאנה שהם כמובן גם כן מהגרים איטלקים. כשצפיתי בה ממש הרגשתי את האווירה של התקופה, הכל היה נראה כל כך אמיתי ואמין. זה משום שחלק גדול מהאביזרים בה היו אמיתיים ואפילו בנו רחובות שלמים בשביל הצילומים כדי שיהיה אפשר לעשות אותה בצורה הכי קרובה למציאות. כמו כן בקטעי המעבר שולבו קטעי וידאו אמיתיים מאותה התקופה מה שעוד יותר גרם לצופה להרגיש שהוא ממש כאילו וחזר אחורה בזמן.

גם "טרה אספרנסה" שהיא "אחותה התאומה" אפשר לומר, הצליחה להעביר את אווירת התקופה בצורה נפלאה, רק ששם כבר מדובר על תקופה מעט יותר מתקדמת - סוף המאה התשע עשרה תחילת המאה העשרים, כמו כן גם פה מציגים לנו את נושא ההגירה האיטלקית לברזיל שכולל סיפורים של מהגרים איטלקים לצד תושבים ברזילאים. הזוג הראשי כולל שני מהגרים איטלקים בדיוק כמו בטרה נוסטרה. ההבדל הוא שמריה וטוני דווקא חוזרים בסוף מברזיל לאיטליה לממש שם את אהבתם, בטרה אספרנסה רצו להראות לנו שלא כל המהגרים האיטלקים נשארו בברזיל אלא היו כאלה שאחרי תקופה דווקא בחרו לחזור למולדתם.

עוד תקופתית ברזילאית מעולה זו "מיסי הקטנה"/סיניה מוסה. אם בטרה נוסטרה וטרה אספרנסה מדובר היה על המהגרים האיטלקים שבאים לעבוד בברזיל כדי למצוא חיים טובים יותר, אז פה במיסי הקטנה לוקחים אותנו עוד יותר אחורה בזמן - לתקופה שלקראת סוף תקופת עבדות השחורים. זה חלק מההיסטוריה של ברזיל ועוד מדינות בעולם וחשוב להכיר את הנושא ולדעת אותו. כשהטלנובלה מגיעה לסיומה תקופת העבדות מסתיימת ובסצנת הסיום ניתן לראות "כאילו את אותם איטלקים מטרה נוסטרה וטרה אספרנסה" מגיעים לחוות ברזיל שביניהן כמובן האחוזה הראשית של הטלנובלה המדוברת. שהרי המהגרים האיטלקים בעצם היוו תחליף ל"עבדים השחורים".

למרות שהתקופתיות הברזילאיות השאירו בי את הרושם החזק ביותר, גם המקסיקניות התקופתיות מאוד מוצלחות - ביניהן "תשוקות" ו"הזר". בתשוקות מוצגת לנו תקופת המאה השמונה עשרה תקופת הקולוניאליזם, שמתאפיינת בצורה יפה מאוד בטלנובלה המושקעת הזו - אצל הנשים בעלות המעמד הגבוה ניתן היה לראות את שמלות ה"קצפת" הגדולות והמרשימות בעלות השרוולים המסולסלים, את המטפחות הרקומות והמעוטרות והתכשיטים היקרים הגדולים והנוצצים. אצל הגברים בעלי המעמד הגבוה ניתן היה לראות פיאות מעוצבות שאיפיינו את בעלי התפקידים הגבוהים, כמו כן גם גרביים גבוהות וחליפות מחוייטות. בתשוקות הייתה לנו הזדמנות גם להציץ לחיי הפיראטים של פעם, עם הלבוש הרחב והמרושל ומטפחות הראש דמויות ה"בנדנה" של ימינו. ושלא נגיד שלא השקיעו גם בחרבות אוניות וכלי הנשק השונים.

גם הזר הייתה מעולה ומאוד דומה לתשוקות, אם כי הזר מראה לנו תקופה אחרת (שוב אנו חוזרים למאה התשע עשרה) עם לבוש יותר עדין ותסרוקות יותר משוחררות. אבל גם כאן ניתן היה לראות את ההשקעה בצילומים מעבר לים, צילומים בשילוב סוסים בשדות מוריקים וכמובן אביזרים מיוחדים ויפיפיים. ראוי לציין שגם בתשוקות וגם בזר העלילה קלאסית רומנטית סוחפת בשילוב של אקשן ועניין, עם שחקנים מהמעלה הראשונה שבראשם עומד כמובן פרננדו קולונגה, שאישית הוא השחקן האהוב עליי ביותר. שחקן יפה ומוכשר עם יכולות משחק מאוד מרשימות.

במידה וגם אתם רוצים להופיע בבלוג שלנו אתם מוזמנים לכתוב לנו פוסט בנושא שמעניין אתכם מתחום הטלנובלות ולשלוח אותו לכתובת המייל שלנו: vivasheli@walla.co.il.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

מי חוגג החודש יום הולדת?

2 בפברואר, 2015

החודש הראשון של שנת 2015 כבר הסתיים והנה הגיע חודש פברואר, בו נציין ממש השבוע לפי לוח השנה העברי את ראש השנה לאילנות - הלא הוא חג ט"ו בשבט. ובזמן שאנחנו ניטע עצים ונאכל פירות יבשים, כמה כוכבים מעבר לים יחגגו החודש יום הולדת. ביניהם מספר שחקנים מהטלנובלה החדשה שתגיע לערוץ ויוה ב-11 לחודש, "מלכת הלבבות" וברן סאאת היפייפיה, שתגיע אלינו לאתר בתחילת חודש מרץ בסדרה שגילתה לנו אותה, "אהבה אסורה".

תגידו מזל טוב ל...
1.2.75 - פאולו קבדו (איסידרו, "מלכת הלבבות", ויקטור, "יפה במנהטן") - יחגוג החודש 40
9.2.64 - אלחנדרו אווילה (ויקטור, "החיים שגנבו ממני") - יחגוג החודש 51
11.2.90 - גו אה רה (סו סון, "טירונים") - תחגוג החודש 25
13.2.74 - אנה פטריסיה רוחו (ראיסה, "לב פראי") - תחגוג החודש 41
13.2.87 - גבריאל קורונל (פרנק, "מלכת הלבבות") - יחגוג החודש 28
15.2.81 - הונג סו היון (גיונג היאה, "הנסיך שלה") - תחגוג החודש 34
22.2.82 - בוהרה גולסוי (גוניי, "קוזיי גוניי") - יחגוג החודש 33
24.2.83 - פריסילה פרס (דלפינה, "מלכת הלבבות") - תחגוג החודש 32
26.2.84 - ברן סאאת (ביחטר, "אהבה אסורה", פטמגול, "פטמגול") - תחגוג החודש 31

walla_ssr_page_has_been_loaded_successfullywalla_ssr_page_has_been_loaded_successfully