וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכורות ומעוצבות: רצפת בטון ומטבח מנירוסטה

19.7.2016 / 10:19

דירתו השכורה של השף שלומי בוגנים אמנם קטנה (55 מ"ר), אבל יש בה רצפת בטון ומטבח מנירוסטה ששובים את ליבם של חובבי הז'אנר. במיוחד כשהתשלום החודשי עומד על 4,050 שקלים בכרם התימנים בתל אביב

צילום: יותם רונן עריכה: מיכאל ברגמן

לאן הגענו
רחוב מל"ן בכרם התימנים בתל אביב, לדירת סטודיו, בגודל 55מ"ר.

כאן גרים
שלומי בוגנים (34), שף. לאחר תקופה ממושכת של עבודה במגוון מסעדות תל אביביות כמו "הבראסרי" ו"האחים", החליט שלומי לצאת לחופש לפני חודש ובקרוב יטוס לטיול במקסיקו. "אני בעולם הזה מגיל צעיר, כנראה שנולדתי לעשות את זה אבל הגיע הזמן לחופש", הוא מספר. כרמלאי במקור שהגיע לעיר לפני עשור, הוא אוהב מאוד את תל אביב, אבל באותה נשימה גם נהנה לצאת ממנה ולטייל בארץ עם האופנוע שלו, לבלות בים וליהנות מהתחביב החדש שלו- שייט קיאקים. מי שמלווה אותו בנאמנות היא שולה, כלבת אמסטף מעורבת בת 4. "עד שולה היו לי חיים של רווק תל אביבי נטול דאגות. היום יש לי אחריות וזה מכניס הכל למקום".

דירה שכורה בכרם התימנים. יותם רונן
שף בחופשה. שלומי בוגנים, יחד עם הכלבה האהובה שולה/יותם רונן

יגעת ומצאת
שלומי מצא את הדירה לפני 4 שנים בעזרת מתווך. "ראיתי המון דירות ובגלל שלא מצאתי משהו שמספיק אהבתי, חייתי מסאבלט לסאבלט במשך שנה". הסטודיו שהפך לימים לדירתו, כבש אותו מיד בזכות רצפת הבטון ומשטח הנירוסטה במטבח. "אני מגיע מהעולם של אוכל, אז משטח נירוסטה גרם לי להרגיש מיד בבית".

הום סטיילינג
מכיוון שהדירה לא שימשה עד כניסתו כחלל מגורים, היה על שלומי לערוך בה מספר שיפוצים טרם המעבר. את רצפת הבטון הוא חיפה בציפוי המבודד נגד מים ואת קיר הגבס שהפריד בין המטבח לחלל השינה הוא שבר. "התנועה כאן היתה מאוד מצומצמת בגלל הקיר, אז הדבר הראשון שהיה לי חשוב לעשות זה לרווח את החלל". בכל הקשור לעיצוב, הוא עבד עליו לאט ובקפידה, תוך שהוא נהנה מכל רגע, "אני הנדי מן וזה היה הכיף שלי- ללכת לנגר, להוביל, להרכיב, לצבוע". כך למשל בסלון, בולט לעין שולחן ייחודי ומעניין שבנה מעצמו מגלגל שיניים עשוי פלדה וגלגלים של מריצה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
דירה שכורה בכרם התימנים. יותם רונן
קטן אך משמש היטב את השף המוכשר. המטבח/יותם רונן

פינת העבודה הסמוכה, גם היא, נבנתה באדיבותו, כשאת השולחן הוא יצר מפלטת עץ שצבע והרכיב. על הפן הדקורטיבי בפינת העבודה ובפינות נוספות בבית מפוזרים עצי בונסאי האהובים עליו, וצמחים ששתל בקופסאות שימורים שהביא מהמטבחים השונים בהם עבד. "אני מאוד אוהב ירוק, זה מכניס חיים לבית, אבל לקח לי הרבה זמן להבין שאני צריך למקם אותם בגובה החלון כדי שיתפסו שמש. עד אז מתו לי די הרבה", הוא מתוודה.

בצדה השני של הדירה ממוקמים חדר השינה והמטבח, שאת קיר הגבס ביניהם הוא שבר עם כניסתו. במקומו, בנה שידה היוצרת הפרדה בין שני האזורים ומשמשת גם כארון הבגדיפ. על השידה מזכרות מטיולים בעולם, מכתש ועלי שנמצאים בשימוש יומיומי ולצדם, עץ בונסאי שלא שרד אך שלומי התקשה להיפטר ממנו. כאיה לשף מקצועי, המטבח הוא חלל שהדייר מרבה לבלות בו. "הוא אמנם קטן אבל אני מסתדר מעולה, הרגלתי את עצמי לעבוד בו נכון". את כלי המטבח הוא תלה על מסילות נירוסטה שמשתלבות היטב עם משטח העבודה והלוק התעשייתי המאפיין את הדירה.

דירה שכורה בכרם התימנים. יותם רונן, יותם רונן
פעם מספרה, היום חלל מגורים צבעוני וביתי/יותם רונן, יותם רונן

מוציאים חוזה
שכ"ד- 4,050 שקלים בחודש. ארנונה- 260 שקלים לחודשיים, חשמל- 400 שקלים לחודשיים

פאנלים
עד שיצא לחופש, נהג שלומי לעבוד שעות רבות ולכן, נעזר בשירותיה של מנקה כדי לשמור על הבית נקי ומסודר. "כשיש הצדקה זה לגיטימי. עכשיו כשאני בחופש, אני מנקה בעצמי". הדייר שמגדיר עצמו כחובב סדר וניקיון, מקפיד לנקות את הדירה פעמיים בשבוע.

דירה שכורה בכרם התימנים. יותם רונן
משטח הנירוסטה ורצפת הבטון, מעניקים לדירה מראה תעשייתי ומחוספס/יותם רונן

דו"ח מקרר
בדומה למלאכת הניקיון, גם בתחום הבישול הדברים השתנו מאז שיצא לחופש. "בשגרת עבודה, אני כמעט ולא מבשל כשאני מגיע הביתה. בתור שף שטועם כל הזמן, קשה מאוד לייצר רעב. טבחים לא באמת אוכלים", הוא צוחק. משיצא לחופש, הסנדלר כבר לא הולך יחף ובימים אלה הוא מבשל מספר פעמים בשבוע, בדגש על תבשילים פרסיים אותנטיים שאמו לימדה אותו להכין. במקרר שלו יש תמיד מיונז, חרדל, ביצים ומים.

עתידות
"יש לי כבר דרייב לעזוב את העיר ולנשום אוויר אחר", מספר הדייר שחי בתל אביב מזה עשור. "החלום הוא לגור ליד הים, צפונית לתל אביב באחד מהיישובים של עמק חפר". עד שיחליט להצפין הוא מתכוון להישאר בתל אביב, בעיקר בשל הקריירה הקולינרית שלו. הוא לא מתכנן לעזוב את הדירה בקרוב, על אף הרצון שעולה בו מפעם לפעם לשינוי וגיוון. "העיר הולכת ונהיית יותר ויותר יקרה אז הסיכוי למצוא משהו בסדר גודל של הדירה שלי, הוא קלוש".

חושבים שהדירה שלכם מתאימה למדור?
שגרו מייל לגילי אלעד gili_elad@hotmail.com


רוצים להציץ לעוד דירות שכורות? כנסו לכאן

דירה שכורה בכרם התימנים. יותם רונן
הסנדלר הולך יחף? הצצה אל המקרר/יותם רונן
דירה שכורה בכרם התימנים. יותם רונן, יותם רונן
שבירת קיר הגבס ריווחה את החלל והפכה אותו ביתי יותר/יותם רונן, יותם רונן
דירה שכורה בכרם התימנים. יותם רונן, יותם רונן
שידת עץ ששלומי בנה מפרידה בין חלל השינה למטבח/יותם רונן, יותם רונן
דירה שכורה בכרם התימנים. יותם רונן, יותם רונן
שולחן הסלון עשוי מגלגל פלדה וגלגלים של מריצה/יותם רונן, יותם רונן
דירה שכורה בכרם התימנים. יותם רונן, יותם רונן
פינת עבודה שהרכיב הדייר לצד פינת האוכל/יותם רונן, יותם רונן
דירה שכורה בכרם התימנים. יותם רונן
עצי בונסאי החביבים על הדייר, פזורים בכל חלקי הדירה/יותם רונן
דירה שכורה בכרם התימנים. יותם רונן, יותם רונן
אלמנטים מעולם המטבח משמשים כפריטים דקורטיביים/יותם רונן, יותם רונן
דירה שכורה בכרם התימנים. יותם רונן
קופסת חרדל ישנה, משמשת היום כעציץ/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully