גמאל מובארק: "אבי לא הורה לירות על המפגינים"

בנו של נשיא מצרים המודח אמר בחקירתו כי אביו לא הורה לירות לעבר המפגינים נגדו ברחבי המדינה, וכי ביקש משר הפנים המצרי לנהוג באיפוק: "הוא היה נחוש להתפטר, אך חשש מאנרכיה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

גמאל מובארק, בנו של נשיא מצרים המודח חוסני מובארק, אמר במהלך חקירתו כי אביו לא הוציא שום הוראה לכוחות הביטחון המצרים לירות אש חיה לעבר המפגינים. מפרוטוקול חקירתו של גמאל, שהתפרסם הבוקר (חמישי) בעיתון המצרי "אל-מסרי אל-יום", עולה כי בנו של מובארק אמר עוד כי אביו "ביקש כל הזמן משר הפנים חביב אל-עאדלי לנקוט באיפוק כלפי המפגינים". בנוסף אמר: "אבי קיבל עדכון כל חמש דקות על האירועים ברחובות".

"אבי היה נחוש להתפטר מתפקידו אולם הוא חשש מהתפרצות אנרכיה בעקבות צעד זה", אמר עוד גמאל בחקירתו ובכך הצטרף לדברים שהתפרסמו מטעמו של מובארק עצמו. עוד גילה, כי אביו ביקש ממנו לצאת במהלך ההפגנות אל העם המצרי ולדבר אתו. "אמרתי לו שאיני מתכוון להתמודד לנשיאות כל עוד העם אינו רוצה בכך. מלכתחילה התכוונתי להתמודד כאזרח ולא כבנו של הנשיא. ההחלטה הייתה צריכה להיות של העם", הוסיף.

בתוך כך, ממשיכים לדלוף פרטים נוספים מאשפוזו וכן מחקירתו של מובארק. לפני יומיים דיווח העיתון המצרי "אל-וופד", המסתמך על מקורות מתוך בית החולים שארם א-שייח' שבו מאושפז הנשיא לשעבר, כי מובארק נראה כשהוא מנופף מספר פעמים בידיו וצועק: "אני הבאתי הכל על עצמי". על פי המקורות, לאחר מכן הוא השתתק ואמר בשקט: "כולם בוגדים. מכרו אותי והסגירו אותי".

עוד מסרו המקורות כי מובארק אמר שבמהלך חייו עשה שתי טעויות: "הראשונה כשהחלטתי להתפטר מהנשיאות ולהעביר את השליטה למועצה הצבאית העליונה, השנייה כשלא הקשבתי לרעייתי סוזן והחלטתי להישאר במצרים במקום לברוח לערב הסעודית או לאיחוד האמירויות", כך, לטענת המקורות, אמר מובארק.

walla_ssr_page_has_been_loaded_successfullywalla_ssr_page_has_been_loaded_successfully